5 استفاده موثر از كامپيوترهاي قديمي و از كار افتاده

پنج‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امپيوترهاي قديمي پس از گذشت چند سال  قادر به اجراي سيستم عامل و نرم افزارهاي جديد نخواهند بود و متخصص مجبور به كنار گذاشتن آنها و خريد يك كامپيوتر جديد مي شود. امروزه سخت افزارهاي جديد به نحوي توليد مي شوند كه امكان آپگريد آنها به حداقل برسد و متخصص چاره ايي جز خريد يك كامپيوتر جديد را نداشته باشد. در اين مقاله 5 متخصصد مفيد كامپيوترهاي قديمي را يادگيري مي دهيم تا بتوانيد از آنها براي انجام برخي از امور استفاده كنيد.
تبليغات

مركز چندرسانه ايي

شما به راحتي مي توانيد كامپيوتر قديمي خود را به يك سيستم استريو خانگي تبديل كنيد و فايل هاي صوتي و تصويري را با آن پخش كنيد. براي اين كار كافي است يك كابل استريو بلند تهيه كنيد و بلند گو و يا سينماي خانگي خود را به خروجي صداي كامپيوتر متصل كنيد. نيازي نيست كه كامپيوتر را نزديك تلويزيون و يا اسپيكرهاي خود قرار دهيد. مي توانيد كامپيوتر را در يك مكان مناسب و دور از سيستم پخش كننده خود قرار دهيد و در عوض از سيم طويل استفاده كنيد همچنين مي توانيد به جاي مانيتور از تلويزيون HDTV خود استفاده كنيد و كامپيوتر را با كابل D-Sub به تلويزيون متصل كنيد. براي پخش فايل هاي صوتي و تصويري مي توانيد از نرم افزاري مانند Winamp استفاده كنيد. علاوه بر اين مي توانيد از سرويس هاي الكترونيك موسيقي مانند Last.fm, Spotify, Turnable.fm نيز براي پخش فايل هاي صوتي استفاده كنيد. اگر كامپيوتر خود را به تلويزيون متصل كرده باشيد مي توانيد از آن بعنوان پخش كننده تصوير نيز استفاده كنيد و فايل هاي ويديوي را از طريق آن برروي تلويزيون پخش كنيد. اگر بخواهيد لذت بيشتري ببريد مي توانيد از يك ماوس و كي برد بي سيم نيز استفاده كنيد.

مركز ذخيره سازي اطلاعات در شبكه

شما مي توانيد از كامپيوتر قديمي خود علاوه بر استفاده به عنوان مركز چند رسانه ايي، به عنوان محل ذخيره سازي اطلاعات نيز استفاده كنيد و از فضاي ديسك سخت آن در وسايل ديگر مانند كنسول بازي Xbox استفاده كنيد. براي اين كار مي بايست Xbox و كامپيوتر خود را به يك شبكه متصل كنيد. اگر كامپيوتر جديدتان نيز به همين شبكه متصل باشد مي توانيد به فايل هاي خود در كامپيوتر قديمي دسترسي داشته باشيد.

آزمايشگاه لينوكس

مرجع متخصصين ايران Ubuntu

نسخه هاي مختلف سيستم عامل Linux، منابع سخت افزاري بسيار كمي را اشغال مي كنند و به خوبي برروي سخت افزارهاي قديمي اجرا مي شوند. شما مي توانيد برروي كامپيوتر قديمي خود لينوكس نصب كنيد و از قابليت هاي فوق العاده اين سيستم عامل لذت ببريد. ما به شما پيشنهاد مي كنيم سيستم عامل Ubuntu را امتحان كنيد. نصب اين سيستم عامل بسيار ساده است و كار كردن با رابط متخصصي آن نيز لذت بخش است. اگر متخصص سيستم عامل ويندوز هستيد به راحتي مي توانيد بسياري از قابليت هاي ويندوز را در Ubuntu پيدا كنيد.

سيستم امنيتي خانگي

براي كنترل خانه در زماني كه بيرون از منزل هستيد نياز به كامپيوتر قوي نخواهيد داشت. شما مي توانيد از دوربين هاي مداربسته IP Cam استفاده كنيد اين دوربين ها اطلاعات تصوير را از طريق كابل شبكه منتقل مي كنند و براي استفاده از آنها تنها كافي است دوربين را خريداري و در جاي مناسب نصب كنيد و سپس آن را از طريق شبكه به كامپيوتر قديمي خود متصل كنيد به اين ترتيب مي توانيد زماني كه در منزل نيستند، تصاوير را برروي كامپيوتر ذخيره كنيد.

محل نگه داري فايل هاي همراه

همواره سعي كنيد بك آپ يا فايل هاي همراه را در محلي خارج از كامپيوتر خود نگه داري كند تا در صورت بروز اشكال برروي حافظه ذخيره سازي، اطلاعات شما از دست نرود. يكي از متخصصدهاي ديگر كامپيوتر قديمي استفاده از فضاي ديسك سخت آن بعنوان محل نگه داري فايل هاي همراه است به اين ترتيب خيالتان راحت خواهد بود كه در صورت بروز اشكال، اطلاعات مهم شما از دست نخواهند رفت. اگر كامپيوتر جديد و قديمي شما برروي يك شبكه باشند براحتي مي توانيد فايل هاي همراه را برروي كامپيوتر قديمي ذخيره كنيد.

اگر كامپيوتر شما آنقدر قديمي است كه از پس هيچ كدام از موارد فوق بر نمي آيد آن را به يكي از تعميركاران كامپيوتر هديه كنيد تا از قطعات و المان هاي آن براي تعمير قطعات ديگر استفاده كند.

منبع: CNET

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات