مك ميني مجهز به پردازنده‌ M1 از لاجيك برد كوچك‌تري برخوردار است

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با توجه ‌به عرضه‌ي رايانه‌هاي مك مبتني بر پردازنده‌ي M1، مطالعه‌ مك ميني از لاجيك برد كوچك‌تر آن نسبت به نسل گذشته حكايت دارد.
تبليغات

در هفته‌اي كه گذشت، اپل طي رويدادي موسوم به One More Thing كه بر معرفي پردازنده‌ي اختصاصي اپل (M1) تمركز داشت، از سه رايانه‌ي مك با قلب تپنده‌ي M1 رونمايي كرد و از روز گذشته، سه رايانه‌ي مك ميني، مك‌بوك پرو و مك‌بوك اير ۱۳ اينچي را دراختيار خريداران قرار داده است. مك ميني و مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي برخلاف مك‌بوك اير از يك فن براي خنك‌سازي اجزاي داخلي استفاده مي‌كنند كه باعث پايدار بودن محصول در كارهاي سنگين مي‌شد. حال با توجه ‌به عرضه‌ي اين سه محصول، برخي از منابع و يوتيوبرها به سراغ كالبدشكافي اجزاي داخلي مك ميني رفته‌اند تا ديدي كلي و جامع از قطعات داخلي آن به متخصصان منتقل كنند.

ويدئوي منتشرشده‌ در كانال Brandon Geekabit، تأثير پردازنده‌ي M1 بر اندازه‌ي برد منطقي اپل (لاجيك برد) را نشان مي‌دهد. سيستم-روي-تراشه‌ي M1 و تمامي اجزاي آن، نسبت به پردازنده‌هاي اينتل فضاي كمتري اشغال مي‌كند و باعث كاهش اندازه‌ي لاجيك برد شده است. جداسازي و دسترسي به قطعات مك ميني مجهز به پردازنده‌ي M1 تقريبا مانند گذشته و مك ميني‌هاي مبتني بر اينتل است؛ اما تفاوت عمده اين است كه لاجيك برد M1 فضاي بسيار كمتري اشغال مي‌كند و با توجه ‌به اينكه مك ميني بر همان شاسي نسل قبل اينتل سوار شده است، اين اختلاف اندازه خود را بيش از هر زمان ديگري نشان مي‌دهد.

تماشا در يوتيوب

تراشه M1 در معيارهاي اوليه عملكرد فوق‌العاده خوبي از خود نشان داده؛ اما از ضعف‌هايي نيز برخوردار است. اپل تعداد پورت‌هاي تاندربولت (Thunderbolt) مك ميني جديد را به نصف كاهش داده است و برد گيگابيت اترنت ديگر گزينه‌ي قابل ارتقا به‌حساب نمي‌آيد. ازآنجاكه رم و SSD روي مادربرد M1 لحيم مي‌شوند، حافظه‌ي مك ميني جديد هم ديگر به وسيله‌ي متخصص قابل ارتقا نيست. نسخه‌ي پايه‌ي مك ميني با ارزش ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل قبلي، همراه ‌با پردازنده‌ي M1 و ۲۵۶ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي از نوع SSD و ۸ گيگابايت رم با ارزش ۶۷۹ دلار از روز گذشته قابل خريد است.

ويدئوي كامل منتشرشده در كانال يوتيوب Brandon Geekabit را مي‌توانيد در اينجا تماشا كنيد. انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي تأثير پردازنده‌ي M1 در رايانه‌هاي جديد مك چيست؟ 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات