مايكروسافت و والمارت براي غلبه بر آمازون همكاري مي كنند

سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
والمارت قصد دارد با همكاري مايكروسافت، مسير ديجيتالي شدن را با سرعت بيشتري طي كند و به رقيب بزرگ‌تري براي آمازون در خرده‌فروشي الكترونيك تبديل شود.
تبليغات

مايكروسافت امروز اعلام كرد كه قصد دارد همكاري استراتژيكي را با والمارت شكل دهد و برخي از راه‌حل‌هاي مبتني بر سرويس ابري خود را در اختيار اين خرده‌فروشي عظيم قرار دهد. به كمك اين توافق، مشتريان والمارت از اين پس خريد آسان‌تري را تجربه خواهند كرد و مدت زمان آن نيز ۵ سال اعلام شده است. مي‌توان مهم‌ترين رقيب اين توافق‌نامه را شركت آمازون دانست زيرا هم با مايكروسافت و هم با والمارت در زمينه فضاي ابري و خرده‌فروشي، رقابت مستقيم دارد.

البته در حال حاضر والمارت از برخي سرويس‌هاي مايكروسافت براي استفاده‌هاي حياتي خود، بهره مي‌برد؛ اما از اين پس سرويس‌هاي خارجي و اپليكيشن‌هاي داخل سازماني والمارت نيز از سوي مايكروسافت تامين خواهند شد. والمارت عقيده‌ دارد كه نوآوري‌هاي مايكروسافت مي‌تواند در ارائه سرويس‌هاي خارج سازماني اين خرده فروشي، تاثير چشمگيري داشته باشد.

طبق توافق مذكور، صدها اپليكيشن مورد استفاده فعلي والمارت به زيرساخت‌هاي ابري مايكروسافت همانند آژور منتقل مي‌شوند. در ادامه راه نيز مايكروسافت به خرده‌فروشي چند مليتي عظيم كمك خواهد كرد تا با ارائه راه‌كارهاي جديد و خلاقانه، روش آسان‌تري براي خريد كردن را نزد مشتريان خود عرضه كند. والمارت در انديشه متخصصين دارد به صورت چند مرحله‌اي سرويس‌هاي مايكروسافت ۳۶۵ را نيز براي متخصصان خود عرضه نمايد. چنين اقدامي موجب مي‌شود تا پتانسيل بالاي ابزارهاي مدرن اداري مانند وان درايو و Workplace Analytics مورد استفاده قرار گيرد و در نهايت به افزايش ارتباطات و همكاري ميان بخش‌هاي گوناگون ختم مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران خريد / Shopping

داگ مك‌ميلان، مدير اجرايي والمارت، اعتقاد دارد كه مايكروسافت همكاري بسيار قوي براي اين سازمان به شمار مي‌رود. وي هم‌چنين اشاره مي‌كند كه استفاده از مزيت‌هاي هوش مصنوعي و يادگيري ماشيني موجب مي‌شود شركت تحت كنترل وي، هوشمند‌تر از گذشته فعاليت داشته باشد و روش‌هاي آسان‌تري را پيش روي مشتريان خود قرار دهد. ساتيا نادلا نيز اعتقاد دارد كه والمارت به عنوان يكي از پيشگامان عرصه خرده‌فروشي به شمار مي‌رود كه همانند بسياري از شركت‌هاي بزرگ ديگر مي‌تواند سرعت ديجيتالي شدن خود را به كمك سرويس‌هاي مايكروسافت مانند آژور و ۳۶۵، افزايش دهد. 

گفته مي‌شود كه مايكروسافت در حال كار روي فرايندهايي در جهت حذف صندوق‌داران در فروشگاه‌ها است تا از نيروي انساني كمتري استفاده شود و قصد دارد در آينده فناوري مذكور را در فروشگاه‌هاي والمارت نيز اجرايي كند. بايد اعتراف كرد كه آمازون مدت‌ها قبل توانسته در اين زمينه از مايكروسافت سبقت بگيرد و در اوايل سال جاري ميلادي اولين فروشگاه بدون صندوق‌دار خود را افتتاح كرد. والمارت كه جزو با ارزش‌ترين شركت‌هاي جهان شناخته مي‌شود، زماني در رتبه اول مجله فورچون قرار داشت و شايد به كمك مايكروسافت بتواند دوباره به جايگاه گذشته خود بازگردد. در حال حاضر ۸۵۰۰ شعبه در ۱۵ كشور جهان به نام والمارت وجود دارد كه موجب شده به يكي از بزرگ‌ترين خرده‌فروشي‌هاي جهان تبديل شود؛ اما كسب و كار آن‌ها توسط سرويس‌هاي الكترونيك مانند آمازون مورد تهديد قرار گرفته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات