ايرپادهاي اپل دومين محصول پرفروش اين شركت بودهاند
بر كسي پوشيده نيست كه ايرپادهاي اپل در زمرهي موفقترين محصولات اين شركت در سالهاي اخير قرار داشتهاند. براساس تحليلهاي انجام شده توسط وبسايت Above Avalon، در دو سال ابتدايي معرفي ايرپاد، اين محصول دومين محصول موفق اپل بوده است. جالبتر اينكه ميزان جستوجو براي كلمهي «AirPods» در بازهي دسامبر ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ به ميزان ۵۰۰ درصد افزايش پيدا كرده است.
اگر ميزان جستوجو براي ايرپاد در زمان عرضهي اوليهي اين محصول، يعني دسامبر ۲۰۱۶ را هم با دسامبر ۲۰۱۸ مقايسه كنيم، متوجه ۱۰ برابر شدن دفعات جستوجو براي اين محصول ميشويم.
نويسندهي Above Avalon نتايج تحليلهاي انجام شده در رابطه با جستوجو براي واژهي «AirPods» را بدين شكل خلاصه ميكند:
مقايسهي اوجگيريِ جستوجو براي عبارت «AirPods» طي سه دورهي تعطيلات گذشته ما را شگفتزده ميكند. آمار ذيل حداكثر جستجوهاي انجام شده براي ايرپاد در فصول تعطيلات سه سال گذشته را نشان ميدهند:فصل تعطيلات سال ۲۰۱۶: ۱۰٫۰۰۰ جستوجوفصل تعطيلات سال ۲۰۱۷: ۲۰٫۰۰۰ جستوجو (افزايش ۱۰۰ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۶)فصل تعطيلات سال ۲۰۱۸: ۱۰۰٫۰۰۰ جستوجو (افزايش ۵۰۰ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۷)
اين مقاله در ادامه دادههاي مربوطبه ايرپاد را با دادههاي مرتبط با آيپد اپل مقايسه ميكند. مقايسهي اين دادهها نشان ميدهد كه علاقهي عمومي نسبت به يك محصول نميتواند با ارقام فروش آن قابل مقايسه باشد. هنگامي كه ارقام فروش آيپد را با ديگر محصولات اپل مقايسه ميكنيم، ميبينيم كه در ۲۴ ماه اوليهي عرضهي اين تبلت، فروش اين محصول از تمامي محصولات اپل بهتر بوده است.
توجه داشته باشيد كه رقم كل فروش محصولي مانند آيفون ۶ به ۲۲۰ ميليون دستگاه ميرسد و اين در حالي است كه تعداد ايرپادهاي فروخته شده به ۲۵ ميليون جفت محدود ميشود. واضح است كه مقايسه بين چنين اعدادي امكانپذير نيست، به همين دليل، Above Avalon، دو سال ابتدايي عرضهي اوليهي محصولات مختلف اپل را بهعنوان معيار مقايسه مدانديشه متخصصين قرار داده است.
نيل سايبارت، نويسندهي وبسايت Above Avalon در رابطه با تحليلهاي خود ميگويد:
علاقهي بيشتر متخصصان در قالب فروش بالاتر بازتاب پيدا ميكند. براساس تخمينهاي من، اپل در سال ۲۰۱۹ چيزي در حدود ۴۰ ميليون جفت ايرپاد را بهفروش خواهد رساند كه نشاندهندهي رشد ۹۰ درصدي در آمار فروش است. در حال حاضر نيز ۲۵ ميليون نفر از اين محصول استفاده ميكنند.احتمالا تا اواخر امسال رقم متخصصان ايرپاد از مرز ۵۰ ميليون عبور خواهد كرد. با وجود عدم بهروزرساني اين محصول طي دو سال گذشته و برچسب ارزش ۱۵۹ دلاري آن، عملكرد ايرپاد از انديشه متخصصين آمار فروش و استقبال متخصصان بسيار خوب بوده است.
مقايسهي ميزان فروش اوليهي محصولات مختلف اپل
نمودار فوق ميزان فروش محصولات مختلف اپل در ۱۵ فصل ابتدايي پس از عرضهشان را نشان ميدهد. براساس اين نمودار، در ۹ فصل اول پس از عرضه، ايرپادهاي اپل از انديشه متخصصين ميزان فروش رتبهي دوم را به خود اختصاص دادهاند؛ اين در حالي است كه آيپد با اختلاف جايگاه نخست را در اختيار دارد.
اخيرا شايعات جديدي در رابطه با نسل دوم ايرپاد منتشر شدهاند؛ براساس اين شايعات، ايرپاد ۳ از نوعي پوشش ضد لغزش بهره ميبرد، داراي بيس بهتري است و در رنگ مشكي نيز عرضه ميشود. البته احتمالا اهالي كوپرتينو براي دومين نسل از ايرپاد مبلغ بيشتري را از متخصصان طلب خواهند كرد.
هم انديشي ها