مهم‌ترين خريدهاي شركت‌هاي فناوري در سال ۲۰۱۹

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 35 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سال ۲۰۱۹ از انديشه متخصصين ادغام و تصاحب، سال پرباري بود و بسياري از شركت‌ها از اين طريق به توسعه‌ي خدمات مشتري خود پرداختند.
تبليغات

ازجمله بزرگ‌ترين خريد‌هاي شركت‌هاي فناوري در سال ۲۰۱۹ مي‌توان به خريد فيت بيت توسط گوگل، خريد Tableau و ClickSoftware توسط Salesforce و خريد مودم تلفن هوشمند اينتل توسط اپل اشاره كرد. در سال ۲۰۱۸، تصاحب ردهت توسط IBM به مبلغ ۳۳ ميليارد دلار و خريد CA Technologies توسط Broadcom به مبلغ ۱۸/۹ ميليارد دلار، در رأس فعاليت‌هاي M&A (ادغام و تصاحب) حوزه‌ي فناوري اطلاعات قرار داشتند.

طبق مطالعه ساليانه‌ي شركت دلويت درباره‌ي فعاليت‌هاي M&A (ادغام و تصاحب)، ۷۳ درصد از مديران اجرايي بخش فناوري، معامله‌هاي بزرگ‌تري را براي سال آينده پيش‌بيني مي‌كنند؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد استراتژي‌هاي خريد در حال تغييرند. براساس اين گزارش: «طبق آخرين مطالعه‌ها، هدف شركت‌ها از تصاحب شركتي ديگر، صرفاً فناوري نيست. بلكه هدف سازمان‌ها از خريد شركت‌هاي ديگر، توسعه‌ي آن شركت خواهد بود.»

در ادامه به چشمگيرترين خريدهاي شركت‌هاي فناوري در سال ۲۰۱۹ اشاره شده است.

۱. پي پال به مبلغ ۴ ميليارد دلار، Honey را تصاحب مي‌كند

پي‌ پال در ماه نوامبر از تصاحب سازمان علمي Honey خبر داد. اين شركت، توليدكننده‌ي افزونه‌ي مرورگر معامله‌ياب محبوبي به اسم Honey است. اين معامله به مبلغ ۴ ميليارد دلار، بزرگ‌ترين تصاحب پي پال است. به‌گفته‌ي دان اسكولمن، رئيس و مديرعامل پي پال در بيانيه‌اي:

Honey، يكي از انقلابي‌ترين تصاحب‌ها در طول تاريخچه‌ي پي پال است. اين شركت با هدف ساده‌سازي تجربه‌ي خريد مشتري، مجموعه‌اي از خدمات را دراختيار او قرار مي‌دهد و فرايند خريد را به فرآيندي مقرون‌به‌صرفه از انديشه متخصصين زماني تبديل مي‌كند و پاداشي را براي مشتري در انديشه متخصصين مي‌گيرد. تركيب محصولات هاني با پلتفرم ما مي‌تواند قابليت مشاركت و ايفاي نقش معنادار در زندگي روزمره‌ي مصرف‌كنندگان را به طرز چشمگيري افزايش دهد.

جورج روآن و رايان هودسون، بنيان‌گذاران هاني همراه‌با ۳۵۰ متخصص به پي پال مي‌پيوندند و در شعبه‌هاي لوس آنجلس باقي مي‌مانند.

مرجع متخصصين ايران شركت هاني

۲. ميرانتيس، Docker Enterprise را تصاحب مي‌كند

Docker از فروش شركت خود به ميرانتيس با مبلغي نامعلوم خبر داد. نتيجه‌ي اين معامله ارائه‌ي خدمات بهتر به جامعه‌ي توسعه‌دهندگان است. اين تصاحب، انتخاب خوبي براي ميرانتيس است زيرا به شركت‌ها در راه‌اندازي Kubernetes و OpenStack (پلتفرم‌هاي متن‌باز براي رايانش ابري) كمك مي‌كند و با يكپارچه‌سازي قابليت‌هاي كوبرنيتز با پلتفرم Docker Enterprise Container، دو ابزار استاندارد صنعتي را در عصر كلاد ارائه كند.

تقريباً ۳۰۰ متخصص Docker همراه‌با مصرف‌كنندگان و شركاي اين شركت به ميرانتيس منتقل شدند. اسكات جانسون به فعاليت‌ خود به‌عنوان مديرعامل Docker ادامه خواهد داد. وي جايگزين راب بيردن، مديرعامل سابق داكر است كه در ماه مه از شركت Hortonworks به اين شركت پيوسته بود به‌گفته‌ي آدرين يونل، مديرعامل ميرانتيس در طي بيانيه‌اي:

كارمندان Docker Enterprise از بااستعدادترين متخصصان كلاد در دنيا هستند و مي‌توانند به دستاوردهاي خود افتخار كنند. ما براي ساخت آينده‌ي هيجان‌انگيز با يكديگر همكاري مي‌كنيم و با خوشامدگويي به تيم Docker Enterprise به استقبال كاركنان، مشتريان، شركا و به‌طوركلي جامعه‌ي اين شركت خواهيم رفت.
مرجع متخصصين ايران ميرانتيس

۳. Workday به مبلغ ۵۴۰ ميليون دلار، Scout را تصاحب مي‌كند

Workday، فروشنده‌ي SaaS (مدل نرم‌افزار به مثابه خدمت) و HR (منابع انساني)، در ماه نوامبر از تصاحب Scout RFP، به مبلغ ۵۴۰ ميليون دلار خبر داد. اسكوت، استارتاپي مستقر در سانفرانسيسكو است كه به توليد سيستم ابري براي خريد اداري مي‌پردازد.

اين سيستم به مشتريان در مديريت تأمين كمك مي‌كند. Workday قبلا در اين شركت سرمايه‌گذاري كرده بود و از انديشه متخصصينات كلي ERP (برنامه‌ريزي منابع سازمان)، با بهبود قابليت‌هاي خريد گامي ديگر را در جهت رقابت با شركت SAP (توليدكننده‌ي نرم‌افزارهاي سازماني) بردارد. به‌گفته‌ي پتروس درمتزيس، مدير محصول ارشد Workday:

براي همراهي از تقاضاي خريد مشتريان، Workday Procurement و Workday Inventory را به‌عنوان بخشي از سيستم واحد خود با هدف مديريت فرايند خريد تا پرداخت و بهبود كارايي عملياتي، كاهش هزينه‌ها و در عين حال بهبود مشاركت تأمين‌كننده طراحي كرده‌ايم. حالا بيش از ۶۵۰ مشتري در بخش Workday Procurement داريم كه بيش از نيمي از آن‌ها به‌صورت زنده (live) فعاليت مي‌كنند.
مرجع متخصصين ايران وركدي

۴. Sumo Logic، JASK را تصاحب مي‌كند

شركت نظارتي Sumo Logic در ماه نوامبر با تصاحب آزمايشگاه JASK، به توسعه‌ي قابليت‌هاي امنيتي خود پرداخت. شرايط مالي اين معامله هنوز افشا نشده است اما JASK تاكنون موفق به جذب سرمايه‌‌ي ۳۹ ميليون دلاري شده است.

JASK، شركتي مستقر در آستين تگزاس است كه با توليد نرم‌افزار ASOC (مخفف مركز عمليات امنيتي خودكار كلاد)، مجموعه‌ي گسترده‌تري از امكانات را دراختيار Sumo Logic قرار مي‌دهد و به رقابت بهتر اين شركت با شركت‌هايي مثل Splunk كمك مي‌كند. هدف اصلي اين نرم‌افزار خودكارسازي عمليات كليدي تحليل‌گر امنيتي و حل اشكال حجم بالاي هشدارهاي امنيتي است. به‌گفته‌ي رامين سيار، مديرعامل و رئيس سامولاجيك:

اشكال امنيت در دنياي مدرن از مقياس انساني به مقياس ماشيني در حال حركت است. مشتريان به‌دنبال روشي جديد براي غلبه بر پيچيدگي‌هاي بالاي دنياي نامحدود هستند. تيم JASK از متخصص كارشناساني تشكيل شده است كه مشتريان را در اين دنياي جديد هدايت مي‌كنند. تلاش‌هاي ما در جهت توسعه‌ي هوش امنيت، براي تمام مردم دنيا است.
مرجع متخصصين ايران سومولاجيك

۵. گوگل با مبلغ ۲/۱ ميليارد دلار، فيت بيت را تصاحب مي‌كند

گوگل، از تصاحب فيت‌بيت به ارزش ۲/۱ ميليارد دلار خبر داده است. انتظار مي‌رود اين معامله در اوايل سال ۲۰۲۰ پس از طي مراحل لازم، تصويب انجام شود. براساس بيانيه‌ي گوگل، فعاليت فيت بيت در اندرويد و iOS ادامه خواهد يافت.

فيت‌بيت شركتي مستقر در سانفرانسيسكو است كه با طراحي و توليد ردياب‌هاي ديجيتالي تناسب اندام و همچنين توسعه‌ي ساعت‌هاي هوشمند همگام با رقبايي مثل اپل و سامسونگ به پيش رفته است. فيت‌بيت همچنين اپليكيشن‌هاي متعدد سلامت را براي كسب‌وكارها و يك مجموعه اپليكيشن براي رديابي تناسب‌ اندام، منتشر كرده است. جيمز پارك، هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل فيت‌ بيت، طي بيانيه‌اي اعلام كرد:

گوگل، شريك ايده‌آلي براي پيشبرد مأموريت ما است. فيت بيت با منابع و پلتفرم جهاني گوگل مي‌تواند سرعت نوآوري در زمينه‌ي پوشيدني‌ها و سرعت توسعه را افزايش دهد و دسترسي به امكانات سلامتي را براي همه ميسر سازد. به همين دليل براي پيشرفت‌هاي آينده به‌شدت هيجان‌زده هستم.

گوگل هم پلتفرم نرم‌افزاري خود را براي پوشيدني‌ها طراحي كرده است: Wear OS. ريك استرلو معاون ارشد دستگاه‌ها و سرويس‌ها در گوگل در پستي به اين پلتفرم اشاره كرده است:

ازطريق همكاري با تيم متخصصان فيت بيت و استفاده از بهترين سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و هوش مصنوعي مي‌توانيم سرعت نوآوري در توليد محصولات پوشيدني را بالا ببريم و به افراد بيشتري در سراسر دنيا منفعت برسانيم. گوگل همچنين به پلتفرم Wear OS و شركاي اين اكوسيستم متعهد خواهد ماند. ما مي‌خواهيم ازطريق همكاري نزديك با فيت‌بيت به تركيب بهترين ساعت‌هاي هوشمند با پلتفرم‌هاي ردياب تناسب اندام بپردازيم.
مرجع متخصصين ايران فيت بيت

۶. فيسبوك، CTRL-Labs را تصاحب مي‌كند

به نقل از CNBC، فيسبوك در ماه سپتامبر از تصاحب CTRL-Labs با مبلغي بين ۵۰۰ ميليون تا ۱ ميليارد دلار خبر داد. CTRL-Labs، استارتاپي مستقر در نيويورك و متمركز بر توسعه‌ي «واسطه‌ي مغز كامپيوتري» ازطريق پلتفرم دست‌بند و پلتفرم نرم‌افزاري اختصاصي است. در چند سال گذشته اين پلتفرم توجه مارك زاكربرگ، مديرعامل فيسبوك را به خود جلب كرده است. اين استارتاپ به‌زودي به بخش آزمايشگاه Reality فيسبوك خواهد پيوست. به‌گفته‌ي آندرو باز بوسورث، معاون بخش AR/VR فيسبوك در پستي:

اين فناوري پتانسيل ارائه‌ي قابليت‌هاي خلاقانه و بازسازي اختراعات قرن نوزدهم در دنياي قرن 21 را دارد. اين فناوري چشم‌انداز آينده‌ي AR و VR است و مي‌تواند روش‌هاي برقراري ارتباط را متحول كند.
مرجع متخصصين ايران فيسبوك

۷. گيت هاب، Semmle را تصاحب خواهد كرد

گيت‌هاب، در ماه سپتامبر از تصاحب Semmle (سمل)، استارتاپي مستقر در سان‌فرانسيسكو خبر داد كه تخصص آن توليد ابزارهاي تحليلي براي مديريت توسعه‌ي نرم‌افزار است. مبلغ اين معامله هنوز افشا نشده است. گيت‌هاب كه قبلا توسط مايكروسافت خريداري شده است، به‌دنبال تعبيه‌ي قابليت‌هاي تحليل كد سمل در ابزار GitHub Actions است. نت فريدمن، مديرعامل گيت هاب در پستي نوشته است:

يكي از بزرگ‌ترين اشكالاتي كه توسعه‌دهندگان كنوني با آن روبه‌رو هستند، نحوه‌ي توليد و متخصصد متن باز به شيوه‌اي امن و مطمئن است.

به‌گفته‌ي فريدمن، سمل با «موتور تحليل كد معنايي، امكان نوشتن پرس‌وجوهايي را به توسعه‌دهندگان مي‌دهد كه الگوهاي كد را در پايگاه‌هاي كد بزرگ شناسايي مي‌كنند و مي‌توانند آسيب‌ها و متغيرهاي مختلف را جست‌وجو كنند.» مشتريان فعلي سمل عبارت‌اند از: اوبر، ناسا، مايكروسافت و گوگل.

مرجع متخصصين ايران گيت هاب

۸. مك دونالد، شركت‌هاي Apprente و Dynamic Yield را تصاحب مي‌كند

مك دونالد، غول فست‌ فود جهان، پس از تصاحب شركت فناوري ديناميك يلد (Dynamic Yield) در ماه مارس به ارزش ۳۰۰ ميليون دلار، در ماه سپتامبر استارتاپ اپرنت (Apprente) را تصاحب كرد. مك‌دونالد با خريد اين دو شركت، خدمات خود را ماشين‌محور خواهد كرد و با جذب سفارش‌ها ازطريق پايانه، زمان و خطاي انساني را كاهش خواهد داد. اتامار آرل و موش لوكز، هم‌بنيان‌گذاران اپرنت در پستي نوشته‌اند:

اپرنت را در سال ۲۰۱۷ با هدف ارائه‌ي بهترين سيستم محاوره‌اي صوتي دنيا راه‌اندازي كرديم كه وظيفه‌ي آن ارائه‌ي خدمات به مشتري انساني است. اخذ سفارش براي خدمات حمل‌ونقل در رستوران‌هاي خدمات فوري (QSR-ها) يكي از مطالعات موردي جذاب براي فناوري هوش مصنوعي ما بود. ما چند سال گذشته را صرف كار روي اين چالش كرديم و به توسعه‌ي فناوري‌هاي جديد درك گفتار و يادگيري ماشين پرداختيم كه نتيجه‌ي آن‌ها راه‌حلي قابل توسعه، پايدار و پيشتاز در صنايع بود.

فناوري ديناميك يلد هم متمركز بر خدمات حمل‌ونقل است. سيستم «منطق تصميم» اين شركت براي سفارشي‌سازي صفحات نمايش ديجيتالي Drive Thru‌(خدمات سواره) براساس زمان روز، آب‌وهوا، ترافيك فعلي رستوران‌ها، آيتم‌هاي منو و انتخاب‌هاي گذشته‌ي مشتري به كار مي‌رود. اپرنت به تيم فناوري جديد فناوري جهاني مك دونالد تحت عنوان McD Tech در سيليكون‌ولي خواهد پيوست.

مرجع متخصصين ايران مك دونالد

۹. مايكروسافت، Movere را تصاحب مي‌كند

مايكروسافت در ماه سپتامبر از تصاحب Movere شركت انتقال ابري خبر داد؛ مبلغ اين معامله هنوز افشا نشده است. جريم وينتر يكي از شركاي Azure Management مي‌نويسد:

ما متعهد به ارائه‌ي تجربه‌اي جامع براي انتقال اپليكيشن‌ها و زيرساخت به آژور هستيم كه شامل ابزار، فرآيندها و برنامه‌هاي مناسب است. به‌عنوان بخشي از اين سرمايه‌گذاري از تجربه‌ي رهبري كسب‌وكار، استعداد، فناوري و تخصص عميق Movere براي انتقال مشتري به كلاد در طول ۱۱ سال گذشته، استقبال مي‌كنيم.
مرجع متخصصين ايران مايكروسافت ۲

۱۰. VMware به تصاحب Pivotal و Carbon Black به مبلغ ۴/۸ ميليارد دلار مي‌پردازد

VMware، شركت متخصص در زمينه‌ي مجازي‌سازي، در ماه اوت از تصاحب Pivotal، يكي از ز اعضاي خانواده‌ي Dell و تصاحب Carbon Black، شركتي ضد باج‌افزار در ماساچوست خبر داد. مبلغ اين معامله ۴/۸ ميليارد دلار اعلام شده است.

معامله‌ي ۲/۱ ميليارد دلاري كربن بلك، كل تيم اين شركت را به VMware منتقل مي‌كند و از راه‌حل‌هاي آن در مجموعه‌ي امنيتي VMware استفاده خواهد شد كه شامل AppDefense، NSX، SecureState و Workspace ONE است. به‌گفته‌ي پت گلسينگر، مديرعامل VMware در بيانيه‌اي:

صنعت امنيت با وجود راه‌حل‌هاي متعدد و پراكنده و نبود معماري پلتفرم جامع، به‌شدت تجزيه شده است و كارايي خود را از دست داده است. با جذب كربن بلك به خانواده‌ي VMware مي‌توانيم گامي بزرگ به سمت امنيت و ارائه‌ي پلتفرم در سطح سازماني براي ادمين‌ها برداريم و از حجم كاري، برنامه‌ها و شبكه‌ها محافظت كنيم.

معامله‌ي Pivotal كمي پيچيده‌تر است. معامله‌ي پيشنهادي شامل خريد سهام كلاس A به مبلغ ۱۵ دلار به ازاي هر سهم است و سهام كلاس B درمقابل سهام VMware با نرخ ۰/۰۵۵۰ معامله مي‌شود. ارزش بازار براي اين معامله۲/۷ ميليارد دلار برآورد شده است. گفته‌ي راب مي، مديرعامل پايوتا در بيانيه‌اي: «زمان براي ادغام دو شركت با VMware مناسب است، شركتي كه در تعهد ما براي ارائه‌ي امكانات متن باز و تمركز براي افزايش ارزش توسعه‌دهنده در كنار كوبرنيتز، داراي اشتراك است»

مرجع متخصصين ايران vm ware

۱۱. Temenos به مبلغ ۵۵۹ ميليون دلار، Kony را تصاحب مي‌كند

شركت فناوري بانك‌داري سوييسي، Temenos در ماه اوت از تصاحب شركت Kony به مبلغ ۵۵۹ ميليون دلار خبر داد. شركت Kony در زمينه‌ي توليد اپليكيشن موبايل تخصص دارد. تمنوس به‌دنبال توسعه‌ي دسترسي به بازار ايالات‌ متحده است و اميدوار است معامله با شركت تگزاسي Kony راهگشاي اين هدف باشد. هدف تمنوس، بهبود امكانات محصولات پرچم‌دار خود ازطريق سيستم بانكداري ديجيتال كني (Kony DBX) است. مكس چوارد، مديرعامل تمنوس طي بيانيه‌اي اعلام كرد: «با تصاحب Kony مي‌توانيم سرعت رشد شعبه‌هاي ديجيتالي و شعب ايالات متحده را افزايش دهيم در عين حال بر توسعه‌ي ديگر بخش‌هاي كسب‌وكار تمركز كنيم.»

مرجع متخصصين ايران تمنوس

۱۲. Splunk به‌دنبال تصاحب SignalFX به مبلغ ۱/۰۵ ميليارد دلار است

Splunk ، شركت متخصص در كلان داده، بر سر تصاحب شركت رقيق خود SignalFx كه در زمينه‌ي زيرساخت كلاد زمان واقعي، خدمات خرد و نظارت بر نرم‌افزار تخصص دارد، به توافق رسيده است. مبلغ اين معامله ۰۵/۱ ميليارد دلار است كه ۶۰ درصد آن نقدي و ۴۰ درصد آن سهام است. هدف اسپلانك، استفاده از تخصص ابري SignalFx در مجموعه ابزار نظارتي و پوشش كل محيط‌هاي IT است. به‌گفته‌ي داگ مريت، مديرعامل اسپلانك در بيانيه‌اي:

داده، سوخت كسب‌وكارهاي مدرن است و تصاحب SignalFx، اسپلانك را به پيشتاز نظارت و رصد بر مقياس انبوه تبديل مي‌كند. SignalFx از تعهد پيوسته‌ي ما نسبت به ارائه‌ي پلتفرم نظارتي براي كل چرخه‌ي برنامه‌هاي سازماني كمك خواهد كرد. ما تحت تأثير تيم SignalFx و رهبري آن قرار گرفتيم كه تخصص و حرفه‌ي آن‌ها نسبتي قوي با خانواده‌ي اسپلانك دارد.
مرجع متخصصين ايران اسپلانك

۱۳. Salesforce به مبلغ ۱/۳۵ ميليارد دلار، ClickSoftware را تصاحب مي‌كند

شركت سلس‌فورس در ماه اوت از دومين تصاحب خود با مبلغ بيش از يك ميليارد دلار خبر داد؛ اين شركت، ClickSoftware را به مبلغ ۱/۳۵ ميليارد دلار تصاحب كرد. ClickSoftware كه در سال ۱۹۹۷ تأسيس شد، توليدكننده‌ي نرم‌افزار Field Service است؛ اين نرم‌افزار، امكاناتي را براي مديريت نيروهاي كار ارائه مي‌كند. بيل پترسون، معاون اجرايي و مديركل سلس فورس طي بيانيه‌اي اعلام كرد:

تصاحب ClickSoftware نه‌تنها روند رشد Service Cloud را تسريع مي‌كند بلكه نوآوري Field Service Lightning را براي تأمين نيازهاي مشتري بهبود مي‌دهد.
مرجع متخصصين ايران سلس فورس

۱۴. Mastercard به‌دنبال تصاحب Nets به مبلغ ۲/۸۵ ميليارد يورو است

مستركارت، پيشنهاد ۲/۸۵ ميليارد يورويي خود را براي تصاحب پلتفرم پرداخت دانماركي Nets، در ماه اوت ارائه كرد. اين معامله با نزديك شدن به پرداخت‌هاي زمان واقعي براي مشتريان، مزايايي مثل افزايش شفافيت سازماني، خدمات پرداخت فوري و نرم‌افزار پرداخت قبض الكترونيكي را به‌دنبال خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران مستركارت

۱۵. HPE منابع MapR را تصاحب مي‌كند

شركت هيولت پكارد (HPE) از تصاحب منابع كسب‌وكار شركت MaPR، فروشنده‌ي تجاري Hadoop (نوعي چارچوب نرم‌افزاري متن‌باز) خبر داد؛ اين شركت اخيراً دچار اشكالاتي شده است. اين معامله، خبر خوبي براي مشتريان MapR است كه نگران سرمايه‌ي خود هستند؛ زيرا HPE به همراهي از توسعه‌هاي فعلي ادامه خواهد داد و از اكوسيستم شريك خود حمايت خواهد كرد.

HPE در اين معامله، مالكيت فكري و تخصص شركت MapR را به‌ويژه در زمينه‌ي ذخيره‌سازي داده‌ها براي متخصصدهاي هوش مصنوعي و يادگيري ماشين، تصاحب خواهد كرد. بدين‌ترتيب MapR به بخشي از چشم‌انداز Intelligent Data Platform‌(پلتفرم داده‌اي هوشمند) تبديل خواهد شد. فيل ديويس رئيس IT تركيبي در هيولت پكارد در بيانيه‌اي گفت:

هدف ما در HPE، ساده‌سازي تطبيق هوش مصنوعي و يادگيري ماشين براي مشتريان است. سيستم فايل سازماني MapR و خدمات ذخيره‌سازي كلاد آن مكملي براي پلتفرم Blue Data در HPE هستند و مزاياي منحصر‌به‌فردي را دراختيار مشتري قرار مي‌دهند. ما از ورود تيم جهاني MapR به خانواده‌ي HPE استقبال مي‌كنيم و به آن‌ها خوشامد مي‌گوييم.
مرجع متخصصين ايران هيولت پكارد

۱۶. مايكروسافت، PromotelQ را تصاحب مي‌كند

مايكروسافت در ماه اوت اعلام كرد به‌دنبال تصاحب PromoteIQ است. مبلغ اين معامله هنوز مشخص نيست. PromotelQ شركت خرده‌فروشي فناوري مستقر در نيويورك است كه به نقل از Crunchbase، تاكنون موفق به جذب سرمايه‌ي ۶/۵ ميليون دلار شده است. شركت‌هايي مثل B&H، Kohls، Kroger و Office Depot از مشتري‌هاي آن بوده‌اند.

همان‌طور كه والمارت امروز مشتري بزرگ آژور است، مايكروسافت اميدوار است با كمك گرفتن از فناوري و تخصص بخش خرده‌فروشي PromtelQ، همكاري با شركت‌هاي خرده‌فروشي به‌ويژه در بخش كلاد عمومي را بهبود دهند. به‌گفته‌ي ريك وان در كوي در پستي:

PromotelQ، پيشتاز تبديل بازار خصوصي به بازاريابي ديجيتالي است. فناوري PromotelQ از انديشه متخصصين استراتژيك، مكملي براي پيشنهاد‌هاي تبليغاتي خرده‌فروشي مايكروسافت است و به‌طور كلي مي‌توانيم مجموعه‌اي از راه‌حل‌هاي فناوري را براي مدرن‌سازي پلتفرم‌هاي تجارت‌ الكترونيك و حداكثر‌سازي فرصت درآمدزايي، ارائه كنيم.
مرجع متخصصين ايران خريد مايكروسافت

۱۷. London Stock Exchange براي خريد Refinitiv به توافق رسيد

London Stock Exchange، در ماه اوت از تصاحب Refinitive، شركتي در زمينه‌ي داده‌هاي مالي خبر داد. به گزارش رويترز در ماه ژوئيه، گفتگوي مالك مبادله‌ي سهام براي تصاحب Refinitive در مراحل نهايي قرار دارد. شركت Refinitive، همراه پلتفرم‌هاي تجاري و داده‌اي شركت تامسون رويترز يكي از غول‌هاي كسب‌وكار مالي است.

اين معامله كه منجر به افزايش سهام پانزده درصدي London Stock Exchange، مي‌تواند به بهبود رقابت اين شركت با بلومبرگ و فناوري پايانه‌ي محبوب آن كمك كند و همچنين موقعيت اين شركت در زمينه‌ي داده را تقويت كند.

مرجع متخصصين ايران london stock exchange

۱۸. اپل كسب‌وكار مودم اينتل را به مبلغ ۱ ميليارد دلار تصاحب خواهد كرد

اپل در ماه ژوئيه از تصاحب كسب‌وكار مودم تلفن هوشمند اينتل خبر داد. اپل با اين معامله به شركت تابع اينتل در كاهش هزينه‌هاي دستگاه، پوشيدني‌ها و دستگاه‌هاي متصل به 5G كمك خواهد كرد. حدود ۲۲۰۰ متخصص اينتل هم پس از اين معامله به اپل مي‌پيوندند.

اين معامله تأثيري بر مشتريان نخواهد داشت زيرا اپل و كوالكوم علاوه بر معامله‌ي چندساله بر سر مجموعه‌ي تراشه‌اي در ماه آوريل، توافق لايسنس ديگري را به مدت شش سال امضا كرده‌اند. اپل با اين قرارداد بخش زيادي از تخصص و مالكيت فكري را از آن خود خواهد كرد. جاني اسروچي، معاون ارشد فناوري‌هاي سخت‌افزاري اپل، طي بيانيه‌اي گفت:

اپل از پيوستن مهندسان به گروه فناوري‌هاي سلولي استقبال مي‌كند زيرا اين قرارداد به رونق محيط ديناميك و خلاق اپل كمك خواهد كرد. اين ادغام با مالكيت فكري نوآورانه به توسعه‌ي محصولات آينده و تمايز اپل در ميان رقبا كمك خواهد كرد.
مرجع متخصصين ايران مودم اينتل

۱۹. گوگل، Elastifile را تصاحب مي‌كند

مديرعامل جديد بخش كلاد گوگل، توماس كوريان در ماه ژوئيه از دومين تصاحب اين شركت يعني خريد شركت ذخيره‌سازي ابري Elastifile خبر داد. مبلغ اين قرارداد هنوز افشا نشده است. Elastifile كه در سال ۲۰۱۳ در سان‌فرانسيسكو تأسيس شد، متمركز بر ذخيره‌سازي فايل‌هاي سازماني كلاد است. اين شركت تاكنون موفق به جذب سرمايه‌ي ۷۴ ميليون دلاري از سوي شركت‌هاي Dell Technologies Capital، Western Digital Capital، Lightspeed Venture Partners و Battery Ventures شده است. كوريان در پستي گفت:

Elastifile، در حل چالش‌هاي مرتبط با ذخيره‌سازي فايل براي اپليكيشن‌هاي سازماني كه در مقياس ابري راه‌اندازي مي‌شوند، پيشتاز است. آن‌ها روش نرم‌افزاري منحصر‌به فردي را براي ذخيره‌سازي اتصالي شبكه‌اي (NAS) ابداع كرده‌اند كه امكان توسعه‌ي عملكرد و ظرفيت بدون سربار سنگين را به شركت‌ها مي‌دهد. تيم‌هاي ما از ادغام Elastifile با Google Cloud Filestore استقبال مي‌كنند.
مرجع متخصصين ايران گوگل كلود

۲۰. QA، شركت Cloud Academy را تصاحب مي‌كند

QA، شركت يادگيريي بريتانيايي در ماه ژوئيه از تصاحب شركت Cloud Academy خبر داد كه در سان‌فرانسيسكو قرار داد. Cloud Academy ارائه‌دهنده‌ي بيش از ۵۰۰ دوره‌ي گواهي و ۱۵۰۰ دوره‌ي مربي‌محور به پلتفرم QA است كه شامل زمينه‌هايي مثل توسعه عملياتي و امنيت سايبري در كل پلتفرم‌هاي رايانش ابري است. ويليام ماكفرسون، مديرعامل QA با اشاره به اين بيانيه مي‌گويد:

قرار گرفتن تخصص QA و Cloud Academy در كنار يكديگر به‌معني تحولي چشمگيري در روش انتقال يادگيري سازماني است. كسب‌وكارها به‌دنبال تجربه‌ي يادگيري جامعي هستند كه يادگيري حضوري را با تجربه‌ي ديجيتالي مشاركتي و شهودي تركيب مي‌كند.
مرجع متخصصين ايران كلود آكادمي

۲۱. CloudBees به تصاحب Rollout و Electric Cloud مي‌پردازد

شركت تحويل مداوم Cloudbees در فاصله‌ي كمي از تصاحب Electric Cloud در ماه آوريل، از خريد Rollout در ماه ژوئن خبر داد. تحويل مداوم (CD) روشي براي توليد نرم‌افزار در چرخه‌هاي كوتاه با تضمين قابليت اطمينان و صرفه‌جويي در زمان است. Rollout، در مديريت امكانات امن براي توسعه‌دهندگان تخصص دارد. Electric Cloud هم راه‌حل تحويل مداوم خود به‌نام Electric Flow را ساخته است كه حالا به CloudBees Flow تغيير يافته است. بن ويليامز، معاون مديريت محصول CloudBees، درباره‌ي Rollout مي‌نويسد:

در درجه‌ي اول، Rollout محصولي مهم در سازماني بزرگ است و با سرمايه‌گذاري بيشتر به محبوبيت بيشتري خواهد رسيد. متخصصان Rollout مي‌توانند از تخصص CloudBees در ساخت و همراهي از محصولات دواپس سود ببرند.
مرجع متخصصين ايران cloudbees

۲۲. Blue Prism به مبلغ ۸۰ ميليون پوند، Thoughtonomy را تصاحب خواهد كرد

Blue Prism، فروشنده‌ي اتوماسيون فرايند روباتيك (RPA)، در تاريخ ۱۹ ژوئن از تصاحب رقيب بريتانيايي خود Thoughtonomy به مبلغ ۸۰ ميليون پوند خبر داد. Blue Prism با پيشنهاد اتوماسيون فرايند روباتيك موسوم به «SaaS جامع» و جذب مشتريان بيشتري از بازار مياني به‌دنبال بهبود شركت تاتونومي است. به‌گفته‌ي آلاستير بثگيت، مديرعامل و هم‌بنيان‌گذار Blue Prism در نشستي مطبوعاتي:

تصاحب تاتونومي، به ارائه‌ي دانش و تجربه‌ي ارزشمند در زمينه‌ي توسعه و پياده‌سازي كاركنان ديجيتالي مبتني بر كلاد كمك مي‌كند و با سابقه‌ي رديابي موفق، راه‌حل‌هاي خود را به بخش‌هاي مختلف صنعتي منتقل مي‌كند و بدين‌ترتيب به‌عنوان مكملي براي حوزه‌هاي مختلف بازار Blue Prism عمل مي‌كند.
مرجع متخصصين ايران بلوپريسم

۲۳. Salesforce، به‌دنبال تصاحب Tableau به مبلغ ۱۵/۷ ميليارد دلار است

درست يك هفته پس از آنكه Google Cloud، شركت تحليل نرم‌افزاري Looker را به مبلغ ۲/۶ ميليارد دلار تصاحب كرد، سلس فورس، شركت متخصص در سيستم ارتباط با مشتري SaaS، از تصاحب رقيب تحليلي خود، Tableau به مبلغ ۱۵/۷ ميليارد دلار خبر داد. اين معامله به شكل مبادله‌ي سهام انجام شده است.

شركت Tableau كه در سال ۲۰۰۳ در مانتين ويو تأسيس شد در زمينه‌ي تحليل‌هاي سلف‌سرويس و راه‌حل‌هاي بصري‌سازي داده‌اي تخصص دارد و موفق شد در بازار به‌شدت رقابتي به رشد چشمگيري دست پيدا كند. سرمايه‌گذاري روي اين شركت پس از جذب سرمايه‌گذاري ۴۵ ميليون دلاري در سال ۲۰۱۳ افزايش يافت. به‌گفته‌ي مارك بنيوف رئيس و مديرعامل سلس‌فورس در بيانيه‌اي:

ما مي‌خواهيم سيستم CRM (مديريت ارتباط با مشتري) شماره‌ي يك جهان را با پلتفرم تحليلي برتر جهان تركيب كنيم. Tableau به درك و مطالعه داده‌ها كمك مي‌كند و سلس‌فورس به مشاركت و درك مشتريان. دو شركت برتر دنيا به مشتريان خدمت خواهند كرد و دو پلتفرم ضروري را عرضه مي‌كنند كه هر مشتري و متخصصي براي درك جهان اطراف خود به آن‌ها نياز دارد. من از آدام و تيم او براي ورود به سلس‌فورس استقبال خواهم كرد.

Tableau، تحت مديريت آدام سليپسكاي به فعاليت مستقل خود ادامه مي‌دهد. از طرفي با اين ادغام، سلس‌فورس هم مي‌تواند از تخصص اين شركت براي قابليت‌هاي تحليلي Customer 360 و Einstein استفاده كند.

مرجع متخصصين ايران Tableau

۲۴. گوگل به مبلغ ۲/۶ ميليارد دلار، Looker را تصاحب مي‌كند

بخش كلاد گوگل در تاريخ ۶ ژوئن، طي بيانيه‌اي از تصاحب Looker، شركت ارائه‌كننده‌ي تحليل و BI (هوش تجاري) به مبلغ ۲/۶ ميليارد دلار خبر داد. توماس كوريان، مديرعامل Google Cloud درباره‌ي اين خريد مي‌نويسد:

Looker با دو قابليت مهم قادر به گسترش پيشنهادهاي تحليلي تجاري است: در درجه‌ي اول معيارهاي تجاري را به شيوه‌اي سازگار در منابع داده‌اي تعريف مي‌كند. درنتيجه اجرا پرس‌وجوهاي داده‌اي براي همه آسان مي‌شود و در عين‌ حال مي‌توان با حفظ تعاريف سازگار در محاسبات، دقت نتايج را بالا برد. در درجه‌ي دوم، Looker، پلتفرم تحليلي قدرتمندي را دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد كه ارائه‌دهنده‌ي راه‌حل‌هاي ويژه‌ي متخصصدي و هوش تجاري ازجمله Sales Analytics براي متخصصان و همچنين محصول تحليل تعبيه‌شده براي همكاري در تصميم‌هاي تجاري است. با اضافه شدن لوكر به Google Cloud مي‌توانيم راه‌حل تحليلي كامل‌تري شامل دريافت داده براي نمايش نتايج و تعبيه‌ي داده‌ها و انديشه متخصصينات‌ها در چارچوب‌هاي كاري روزانه را ارائه دهيم. همچنين مي‌توانيم در حوزه‌هاي كليدي به ارائه‌ي ابزارهاي تحليلي ويژه شامل تحليل زنجيره‌ي تأمين در خرده‌فروشي، تحليل رسانه در صنعت سرگرمي يا تحليل بهداشت و درمان در مقياس جهاني بپردازيم.

اين استارتاپ مستقر در كاليفرنيا بخشي از جامعه‌‌ي بزرگ تحليل و هوش تجاري است كه از مشتريان وفاداري همچون Buzzfeed، Deliveroo و خرده‌فروشي Silkfred برخوردار است و با جذب سرمايه‌ي بيش از ۲۸۰ ميليون دلار به تك‌شاخ اقتصادي تبديل شده است.

مرجع متخصصين ايران گوگل كلود ۲

۲۵. HPE، شركت Cray را به مبلغ ۱/۳ ميليارد دلار تصاحب مي‌كند

HPE در ماه مه بر سر خريد شركت ابركامپيوتر مستقر در سياتل به مبلغ ۱/۳ ميليارد دلار به توافق رسيده است. بيش از يك چهارم از ۱۰۰ ابركامپيوتر قدرتمند جهان، توسط Cray ساخته شده‌اند. به‌گفته‌ي آنتونيو نري، رئيس و مديرعامل HPE:

Cray پيشتاز فناوري جهاني در توليد ابركامپيوتر است و در تعهد عميق ما به نوآوري سهيم است. با تركيب تيم‌هاي جهاني و فناوري مي‌توانيم نسل بعدي محاسبات دقيق را هدايت كنيم و نقش مهمي در پيشرفت زندگي و كار مردم داشته باشيم.

HPE اميدوار است بتواند براي ورود به بازار عظيم ۵ ميليارد دلاري محاسبات كامپيوتري به فرصت‌هاي بيشتري دست پيدا كند؛ به‌ويژه در شرايطي كه توسعه‌ي هوش مصنوعي و يادگيري ماشين با سرعت بالايي ادامه دارد.

مرجع متخصصين ايران Cray

۲۶. Apptio، شركت Cloudability را تصاحب مي‌كند

هدف Apptio، ارائه‌ي چشم‌انداز كاملي از مخارج فناوري به رهبران IT است. در همين راستا، اين شركت در ماه مه در تصاحب Cloudability خبر داد كه در زمينه‌ي مديريت مالي مولتي كلاد در FinOps تخصص دارد. به‌گفته‌ي ساني گوپتا، مديرعامل Apptio:

كلاد به كلي مدل عملياتي سنتي IT را تغيير داده است و انقلابي ديجيتالي را در تمام شركت‌ها به وجود آورده است. خدمات كلاد نشان‌دهنده‌ي سرمايه‌گذاري قابل‌توجه هر شركت هستند؛ بااين حال مديريت، بهينه‌سازي و نظارت بر جزئيات عملياتي و مالي كلاد بدون علم داده‌‌ها و يادگيري ماشين غيرممكن است. Apptio به كمك Cloudability مي‌تواند يكي از پيشتازان شفافيت داده‌اي باشد و انديشه متخصصينات‌ها، ارزش تجاري و بهينه‌سازي را به كل سرمايه‌گذاري‌هاي فناوري از جمله خدمات عمومي كلاد و زيرساخت‌هاي تركيبي ارائه كند.

از طرفي، هدف Cloudability، بهبود يادگيري ماشين و ارائه‌ي انديشه متخصصينات به متخصصان است. هدفي كه كاملاً با چشم‌انداز استراتژيك Apptio سازگار است. Apptio هم متمركز بر تعبيه‌ي قابليت‌هاي كلاد و دواپس شركت Cloudability از جمله ابزار برنامه‌ريزي نمونه‌ي ذخيره‌شده، قابليت پيشگويي، بهينه‌سازي گردش كار و ابزار CI/CD (مخفف يكپارچه‌سازي و توسعه‌ي مداوم) است.

مرجع متخصصين ايران apptio

۲۷. ServiceNow به تصاحب Appsee خواهد پرداخت

ServiceNow، در ماه مه از تصاحب استارتاپ Appsee با مبلغي نامعلوم خبر داد. شركت ServcieNow، ارائه‌دهنده‌ي خدمات SaaS، از تصاحب Appsee دو انگيزه‌ي كليدي دارد: استعداد و ابزار تحليل موبايل درون برنامه‌اي. هدف ServiceNow در كوتاه‌مدت، افزودن سطح تحليلي Appsee به پلتفرم Now است. به‌گفته‌ي بواز هچت، مدير ارشد بخش مديريت محصول در ServiceNow:

ServiceNow با همكاري Appsee، قادر به بهينه‌‌سازي اپليكيشن‌هاي موبايل خود و انتقال تجربيات وب دسكتاپ به واسطه‌هاي موبايل خواهد بود. مشتريان پلتفرم Now به مرور زمان مي‌توانند روش تحليل متخصصان نهايي را بهبود دهند و تجربه‌ي متخصصي پلتفرم Now را ساده‌تر سازند.
مرجع متخصصين ايران servicenow

۲۸. Pluralsight به مبلغ ۱۷۰ ميليون دلار، GetPrime را تصاحب مي‌كند

پلتفرم يادگيري الكترونيك Pluralsight، در ابتداي ماه مه از تصاحب GitPrime، به مبلغ ۱۷۰ ميليون دلار نقدي خبر داد. GitPrime، با فراهم كردن دسترسي به كل منابع كد، چشم‌انداز خوبي از عملكرد، مهارت‌ها و كدهاي پرطرفدار را دراختيار پلورال سايت قرار مي‌دهد. به‌گفته‌ي آرون اسكانارد، هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل پلورال سايت:

يكپارچه‌سازي GitPrime با پلتفرم مهارت‌هاي فناوري به سود مشتريان است و پلتفرم پلورال‌سايت را براي بالا بردن ارزش پيشتازان و توسعه‌دهندگان فناوري توسعه مي‌دهد. ادغام امكانات پلورال‌سايت مثل توسعه‌ و ارزيابي مهارت با امكانات بهره‌وري توسعه‌دهنده از GetPrime مي‌تواند رقابتي‌ترين پلتفرم‌ را در جهت بهبود كارايي، تسريع توسعه‌ي محصول و انتقال استراتژي‌هاي تحول ديجيتال دراختيار پيشتازان فناوري قرار بدهد.
مرجع متخصصين ايران پلورال سايت

۲۹. CloudBees به مبلغي نامعلوم، Electric Cloud را تصاحب مي‌كند

CloudBees، ارائه‌دهنده‌ي خدمات دواپس، در ماه آوريل از تصاحب Electric Cloud خبر داد. اين شركت مستقر در كاليفرنيا در زمان تصاحب، موفق به جذب سرمايه‌ي ۶۰ ميليون دلاري شده بود. Cloudbees در زمينه‌ي تحويل مداوم و پلتفرم اتوماسيون Jenkins تخصص دارد و Electric Cloud در زمينه‌ي اتوماسيون انتشار اپليكيشن تخصص دارد؛ بنابراين تركيب اين دو بسيار موفق خواهد بود. به‌گفته‌ي ساچا لابوري، مديرعامل و هم‌بنيان‌گذار CloudBees در طي بيانيه‌اي:

امروز با تبديل CloudBees به منبع قدرت خود، بهترين نرم‌افزارهاي CI/CI را دراختيار مشتريان قرار خواهيم داد. با تركيب نقاط قوت CloudBees، Electric Cloud، Jenkins و Jenkins X، مي‌توانيم به ارائه‌ي بهترين راه‌حل‌هاي CI/CD براي برنامه‌هاي كلاسيك تا كوبرنيتز، قابل نصب تا كلاد، خود مديريتي تا سلف سرويس بپردازيم.
مرجع متخصصين ايران كلودبيز

۳۰. اوبر با مبلغ ۳/۱ ميليارد دلار به تصاحب Careem، شركت رقيب مي‌پردازد

اوبر ،در حال تصاحب رقيب خاورميانه‌اي خود Careem به ارزش ۳/۱ ميليارد دلار است. «كريم» با اين معامله به يكي از توابع تحت مالكيت اوبر تبديل خواهد شد. اوبر كل كسب‌وكارهاي جابه‌جايي، تحويل و پرداخت اين شركت در سراسر منطقه‌ي بزرگ خاور ميانه را تصاحب كرده است. اين قرارداد در ۱۵ كشور به تصويب خواهد رسيد و انتظار مي‌رود در سه‌ماهه‌ي اول ۲۰۲۰ در كشورهاي محل فعاليت كريم، تصويب شود. دكتر شوتا سينگا، استاديار دانشكده‌ي كسب‌وكار Warwick مي‌گويد اين معامله نشان‌دهنده‌ي جاه‌طلبي جهاني و فزاينده‌ي اوبر است. او مي‌افزايد:

اوبر قبلا Jump Bikes را تصاحب كرده است و حالا به تصاحب بزرگ‌ترين رقيب خود يعني Careem پرداخته است. واضح است اوبر از شركت ساده‌ي خودروي اشتراكي به شركتي چندمنظوره تبديل شده است كه حمل‌ونقل انتها به انتها را فراهم مي‌كند. زمان‌بندي اين معامله براي Careem، درست چند روز پس از تصميم اوبر براي عرضه‌ي اوليه‌ي سهام، اهميت دارد. اين معامله علاوه بر مزاياي متداول، از جمله مزيت مقياس و بهبود دسترسي به بازار، ارزش سهام بازار اوبر و ارزش اوليه‌ي سهام آن را افزايش مي‌دهد؛ بنابراين، زمان‌بندي داراي بيشترين اهميت است. تصاحب Careem در زمان مناسب نشان مي‌دهد اوبر در هنر زمان‌بندي به مهارت رسيده است.
مرجع متخصصين ايران اوبر

۳۱. آمازون، شركت Eero، توليدكننده‌ي روتر واي فاي را تصاحب مي‌كند

آمازون در ماه مارس از تصاحب شركت Eero، توليدكننده‌ي روتر واي فاي خبر داد؛ شرايط مالي اين معامله هنوز اعلام نشده است. آمازون اجازه‌ي مي‌دهد Eero به‌عنوان واحدي مستقل توسط مديرعامل خود، نيك ويور هدايت شود. اين سياست آمازون مشابه سياست او براي تصاحب شركت Ring در سال گذشته است. ويور در مصاحبه با The Verge، به شفاف‌سازي نگراني‌هاي حريم خصوصي مشتريان پرداخت. او مي‌گويد:

ما بر تعهد خود نسبت به حريم خصوصي و امنيت تأكيد مي‌كنيم. همچنين به برخي اصول شفاف حريم شخصي دست يافته‌ايم كه براي توسعه‌ي تمام محصولات از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. اين اصول، مبناي همه چيز هستند و ثابت باقي مي‌مانند.

Eero، عرضه‌كننده‌ي روترهايي با سهولت استفاده‌ي بالا است كه كل محدوده‌ي خانه يا آپارتمان را پوشش مي‌دهند. ارزش خرده‌فروشي اين روترها ۴۰۰ دلار است. هدف آمازون از تصاحب اين شركت، توانايي اين شركت براي ساده‌سازي نصب دستگاه‌هاي خانه‌ي هوشمند و اضافه كردن آن‌ها به بخش سخت‌افزاري خود است.

مرجع متخصصين ايران روتر

۳۲. انويديا به‌دنبال خريد Mellanox به مبلغ تقريباً ۷ ميليارد دلار است

انويديا با توافقي ۶/۹ ميليارد دلاري در ماه مارس به تصاحب Mellanox، شركت توليد‌كننده‌ي تراشه و ديتاسنتر پرداخت. شركت انويديا متخصص در زمينه‌ي تراشه‌هاي گرافيكي، براي هر سهام، ۱۲۵ دلار نقدي پرداخت مي‌كند؛ كه نسبت به ارزش پايه‌ي ۱۰۹/۳۸ دلاري ملانوكس بيشتر است.

به نقل از بلومبرگ، تصور مي‌شد انويديا براي اين مزايده درمقابل رقيب خود، اينتل، با اشكال روبه‌رو شود. ملانوكس توليدكننده‌ي انواع سخت‌افزار از سوييچ تا كابل و سيليكون براي محاسبات باكيفيت است؛ بنابراين سازوكار اين شركت متناسب با اهداف انويديا در سال‌هاي اخير است. انويديا تلاش كرده است به سمت عرضه‌ي تراشه‌هاي گرافيكي براي ديتاسنترها به‌ويژه در حوزه‌ي توليد و تحليل تصوير به كمك هوش مصنوعي حركت كند. به‌گفته‌ي جنسن هوانگ، بنيان‌گذار انويديا:

ظهور هوش مصنوعي و علوم داده‌اي و در عين حال افزايش متخصصها، تقاضا براي ديتاسنترهاي جهاني را افزايش داده است. براي برآورده‌ ساختن اين تقاضا به معماري جامعي نياز داريم كه به اتصال تعداد انبوهي از گره‌هاي محاسباتي سريع روي شبكه‌هاي هوشمند بپردازد و موتور محاسباتي در مقياس ديتاسنتري عظيم را ايجاد كند.

بنيان‌گذار و مديرعامل ملانوكس، ايال والدمن هم در بيانيه‌اي گفت: «چشم‌انداز و انويديا براي افزايش سرعت محاسبات، يكسان است. تركيب دو شركت به توسعه‌ي شراكت طولاني‌مدت كمك مي‌كند و متناسب با فرهنگ مشترك مبتني بر عملكرد است. اين تركيب منجر به رونق توليد فناوري قدرتمند و فرصت‌هاي بسيار خوبي براي متخصصان خواهد شد.»

در بيانيه‌ي انويديا به همكاري مشترك اين دو شركت براي توليد سيرا و ساميت، دو ابركامپيوتر وزارت انرژي ايالات متحده، اشاره شده است.

مرجع متخصصين ايران انويديا

۳۳. F5 شركت NGINX را به مبلغ ۶۷۰ ميليون دلار خريداري مي‌كند

F5 Networks، در ماه مارس از تصاحب شركت NGINX به مبلغ ۶۷۰ ميليون دلار خبر داد. NGINX، ارائه‌دهنده‌ي سرور وب متن باز محبوبي است كه تاكنون موفق به جذب سرمايه‌ي بيش از ۱۰۰ ميليون دلار شده است. اين شركت به‌عنوان يكي از سرويس‌هاي وب F5 معرفي خواهد شد. به‌گفته‌ي فرانكويس لوكو دونو، رئيس و مديرعامل F5 در بيانيه‌اي:

تصاحب NGINX، با سرعت بخشيدن به انتقال مولتي‌كلاد و نرم‌افزاري به رشد ما كمك خواهد كرد. خدمات غني اپليكيشن و امنيتي F5 براي بهبود عملكرد، دسترسي و مديريت در انديشه متخصصين گرفته شده‌اند. اين خدمات در صورتي كه با خدمات NGINX از جمله راه‌حل‌هاي مديريت API و تحويل برنامه‌ي نرم‌افزاري، تشخيص برند و اعتبار غيرموازي در جامعه‌ي دواپس و پايگاه متخصصي متن باز بزرگ همراه شوند، مي‌توانند در محيط مولتي‌كلاد، پلي بين نت اپس (NetOps) و دواپس (DevOps) برقرار كنند.
مرجع متخصصين ايران f5 networks

۳۴. Ntinx با تصاحب EnableSoft، RPA را به خدمات اتوماسيون اضافه مي‌كند

Nintex، شركت اتوماسيون گردش كار، در ماه مارس از خريداري EnableSoft، فروشنده‌ي RPA (اتوماسيون فرايند رباتيك) خبر داد. مبلغ اين معامله هنوز نامشخص است. EnableSoft، توليدكننده‌ي Foxtrot، راه‌حل SaaS است كه براي خودكارسازي سريع وظايف بدون نياز به برنامه‌نويسي يا كدنويسي در اپليكيشن‌هاي دسكتاپ، ورك بوك اكسل، اپليكيشن‌هاي وب، فرم‌هاي PDF، شبيه‌سازهاي ترمينال و اپليكيشن‌هاي ديگر طراحي شده است.

با يكپارچه‌سازي Foxtrot با Nintex، ربات‌هايي براي اجراي وظايف اوليه به سيستم اتوماسيون گردش كار اضافه خواهند شد. به‌گفته‌ي اريك جانسون، مديرعامل Ntinx در طي بيانيه‌اي:

هدف ما تبديل RPA به گزينه‌اي سودمند با دسترسي آسان براي سازمان‌ها است كه همراه‌با ديگر خدمات اتوماسيون و مديريت فرايند مثل نگاشت فرايند، اتوماسيون گردش كار، فرم‌ها، اپليكيشن‌هاي موبايل، توليد سند و امضاهاي الكترونيكي ارائه خواهيم كرد.
مرجع متخصصين ايران نينتكس

۳۵. Qlik، به‌دنبال تصاحب Attunity به مبلغ ۵۶۰ ميليون دلار است

شركت Qlik، فروشنده‌ي نرم‌افزار هوش تجاري و تحليل داده‌اي، در ماه فوريه از فرايند تصاحب Attunity (شركت يكپارچه‌سازي داده) به مبلغ ۵۶۰ ميليون دلار خبر داد. Qilk، اميدوار است اضافه شدن قابليت CDC يا Change Data Capture مي‌تواند به هدف يكپارچه‌سازي داده‌ها كمك كند. شيمون آلون، رئيس و مديرعامل Attunity از اين معامله مي‌گويد:

از پيوستن به Qlik استقبال مي‌كنيم، زيرا با تركيب امكاناتي مثل مديريت كلان داده و يكپارچه‌سازي داده‌ها با اين شركت پيشتاز در تحليل، مي‌توانيم سرعت موفقيت خود را بالا ببريم.

Qlik در ژانويه‌ي ۲۰۱۷، اقدام به خريد شركت تحليلي جغرافيايي Idevio كرد و در ژوئيه‌ي ۲۰۱۸ شركت دسته‌بندي داده‌اي Podium Data را تصاحب كرد.

مرجع متخصصين ايران qlik

۳۶. Google شركت Alooma را تصاحب خواهد كرد

بخش رايانش ابري گوگل، در ماه فوريه از برنامه‌ي خود براي خريد شركت انتقال ابري Alooma خبر داد. جزئيات مالي اين معامله هنوز افشا نشده‌اند، اما به نقل از Crunchbase، آلوما تاكنون موفق به جذب سرمايه‌ي ۱۵ ميليون دلاري شده است.

در گذشته، آلوما با Google Cloud Spanner در زمينه‌ي يكپارچه‌سازي داده‌ها به شراكت پرداخته است و به مشتريان در انتقال داده به فناوري‌هاي گوگل كمك كرده است. اين معامله به Google Cloud در توسعه‌ي گزينه‌هاي مهم انتقال داده براي مشتريان جديد كمك خواهد كرد و دانش و تخصص جديدي را براي اين شركت به ارمغان خواهد آورد.

مرجع متخصصين ايران رايانش ابري

۳۷. Palo Alto Network با مبلغ ۵۶۰ ميليون دلار، Demisto را تصاحب مي‌كند

Palo Alto Network، در ماه فوريه از برنامه‌ي خريد Demisto، به مبلغ ۵۶۰ ميليون دلار خبر داد. شركت دميستو در زمينه‌ي هماهنگ‌سازي امنيتي، اتوماسيون و پاسخگويي (SOAR) تخصص دارد. هدف اين تصاحب، ارائه‌ي قابليت‌هاي بيشتري مثل يادگيري ماشين به مشتريان Palo Alto و بهبود پيشگيري و كشف تهديد و همچنين سرعت بخشيدن به زمان پاسخگويي به رويدادها است.

Palo Alto با اين معامله به رقيب امنيت سايبري اسپلانك و شركت نوكيسه‌ي بريتانيايي، Darktrace تبديل خواهد شد. محصولات Demisto شامل همه‌چيز از ربات چت براي تيم‌هاي SOC تا پلي‌بوك‌هاي خودكار براي پاسخگويي به رويدادهاي مشخص است.

مرجع متخصصين ايران پالو التو

۳۸. Spotify بر پادكست تأكيد مي‌كند

اسپاتيفاي در ماه فوريه به تصاحب دو شركت متمركز بر پادكست پرداخت: پلتفرم ساخت پادكست Anchor و ديگري توليدكننده‌ي محتواي Gimlet Media. شرايط قرار داد هنوز افشا نشده‌اند اما به گزارش CNBC، ارزش شركت Gimlet قبل از تصاحب، ۲۰۰ ميليون دلار بوده است. از طرفي اسپاتيفاي درباره‌ي هزينه‌ي ۵۰۰ ميليون دلاري M&A (ادغام و تصاحب) اختصاصي به پادكست در سال جاري خبر داده است. مديرعامل اسپاتيفاي، دنيل ايكي در مطلبي با عنوان «اولويت صدا» مي‌نويسد:

Gimlet يكي از بهترين توليدكنندگان محتواي دنيا است و Anchor كاملاً مسير توليد صدا را دگرگون ساخته است و امكان توليد محتوا براي نسل آينده‌ي توليدكنندگان پادكست در سراسر جهان را فراهم كرده است (۱۵ ميليارد ساعت محتوا در پلتفرم در طي سه‌ماهه‌ي چهارم). با همكاري Gimlet و Anchor مي‌توانيم به پيشتاز توليد پادكست در جهان تبديل شويم.

به عقيده‌ي ايكي، دو شركت Gimlet و Anchor، زير چتر اسپاتيفاي مي‌توانند خدمات اكتشافي، داده‌اي و درآمدزايي بهتري را به توليدكنندگان اضافه شوند. با افزوده شدن Gimlet و Anchor، اسپاتيفاي به انتشار‌دهنده‌ي برتر پادكست با بيشترين تعداد، در سراسر جهان تبديل خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران اسپاتيفاي

۳۹. Twilio به مبلغ ۳ ميليارد دلار، SendGrid را تصاحب مي‌كند

Twilio در آغاز سال، با خريد SendGrid به مبلغ تقريباً ۳ ميليارد دلار، دست به تصاحب بزرگي زد. اين تصاحب در ماه اكتبر سال گذشته اعلام شد اما تا فوريه‌ي ۲۰۱۹ نهايي نشد. Twilio با ارائه‌ي خدمات در زمينه‌ي API-هاي ارتباطات ابري به شركت‌ها امكان تعبيه‌ي پيام‌رسان و تماس در اپليكيشن‌ها را مي‌دهد؛ SendGrid هم در فناوري مشابهي تخصص دارد اما بيشتر، متمركز بر API-هاي رايانامه است. جف لاوسون، مديرعامل Twilio درباره‌ي اين خريد مي‌گويد:

مشاركت مؤثر مشتري براي هر شركت، مسئله‌اي استراتژيك است. حالا SendGrid به بخشي از Twilio تبديل شده است و مي‌توانيم پلتفرمي براي انواع مشاركت مشتري فراهم كنيم. با رويكرد اولويت توسعه‌دهنده‌ي مشترك، مي‌توانيم تجربيات جادويي و منحصربه‌فرد را براي هر تراكنش به مشتري ارائه كنيم.

SendGrid به فعاليت خود به‌عنوان واحدي مستقل در Twilio ادامه خواهد داد و مديرعامل آن سمير دولاكيا هم به رهبري واحد كسب‌وكار ادامه خواهد داد.

مرجع متخصصين ايران twilio

۴۰. DropBox به مبلغ ۲۳۰ ميليون دلار، HelloSign را تصاحب خواهد كرد

Dropbox در ماه فوريه به تصاحب Hellosign، پلتفرم گردش كاري اسناد و امضاي ديجيتالي به مبلغ ۲۳۰ ميليون دلار نقدي پرداخت. دراپ‌ باكس با اين خريد، ديگر فقط يك شركت ذخيره‌سازي ابري نيست بلكه مي‌تواند براي كمك به ارسال و ديجيتالي‌سازي بخش زيادي از فرايند كسب‌وكارها، گذرگاهي ديجيتالي را دراختيار آن‌ها قرار دهد. با قابليت امضاي ديجيتالي، مشتريان مي‌توانند وظايفي مثل امضاي اسناد يا قرارداد ازطريق دراپ باكس انجام دهند. درو هوستون، مديرعامل دراپ باكس درباره‌ي اين تصاحب مي‌گويد:

ما از ورود تيم بااستعداد HelloSign به دراپ باكس استقبال مي‌كنيم و خدمات آن‌ها را به مجموعه‌ي محصول خود اضافه خواهيم كرد. HelloSign دست به ساخت كسب‌وكاري متمركز بر امضاي ديجيتالي و محصولات گردش كار اسناد زده است كه موردپسند متخصصان قرار گرفته است. روي‌هم‌رفته مي‌توانيم تجربه‌ي متخصصي بهتري را دراختيار متخصصان دراپ باكس قرار دهيم و درعين‌حال با ساده‌سازي گردش كار آن‌ها بازار تحت خدمت خود را توسعه دهيم
مرجع متخصصين ايران دراپ باكس

۴۱. AWS به تصاحب CloudEndure خواهد پرداخت

Amazon Web Services با تصاحب شركت رايانش ابري CloudEndure در ماه ژانويه، شروع سريعي داشت. جزئيات مالي اين معامله هنوز اعلام نشده‌اند اما براساس گزارش‌ها، آمازون به‌دنبال خريد CloudEndure، به مبلغ ۲۰۰ ميليون دلار بوده است. براساس توييت اين شركت:

CloudEndure حالا بخشي از AWS است. اين تصاحب، توانايي ما براي ارائه‌ي خدمات انعطاف‌پذير و نوآورانه، بازيابي از فاجعه و همراه‌گيري را افزايش مي‌دهد.
مرجع متخصصين ايران آمازون وب سرويس

۴۲. مايكروسافت، Citus Data را تصاحب مي‌كند

مايكروسافت در ماه ژانويه از تصاحب شركت Citus Data خبر داد. اين استارتاپ، ارائه‌دهنده‌ي نسخه‌ي تجاري محبوب پايگاه داده‌ي متن باز PostgreSQL است. شرايط مالي اين معامله هنوز افشا نشده‌اند. خريد سيتوس ديتا، پس از خريد گيت هاب در سال گذشته، دومين گام مايكروسافت در جهت تغيير نگرش به دنياي متن باز است. بدين‌ترتيب مايكروسافت با امكانات جديد سيتوس ديتا مي‌تواند گزينه‌هاي بيشتري را به Azure Data Services اضافه كند. به نقل از مايكروسافت در پستي:

مايكروسافت و سيتوس ديتا مي‌توانند از قدرت داده‌ها رمزگشايي كنند و امكان توسعه‌ي اپليكيشن‌هاي چندكاربري SaaS را به مشتريان بدهند. درنتيجه زمان مطالعه و تحليل زمان واقعي روي ميلياردها سطر را با ابزار PostreSQL كاهش دهند.
مرجع متخصصين ايران تصاحب سيتوس ديتا

۴۳. فيسبوك، شركت Chainspace را تصاحب مي‌كند

فيسبوك، در ماه فوريه از تصاحب استارتاپ بلاكچين بريتانيايي، Chainspace خبر داد. Chainspace در آن زمان نياز به جذب سرمايه داشت و به روش تمليك، استخدام تصاحب مي‌‌شود (تصاحب شركت صرفاً با هدف استخدام كاركنان است). اين شركت توسط تيمي از پژوهشگران دانشگاه UCL لندن پايه‌گذاري شد و هدف آن توسعه‌ي سيستم بلاك‌چين با استفاده از قراردادهاي هوشمند براي تسهيل پرداخت بود. هدف فيسبوك از اين تصاحب هنوز مشخص نيست.

مرجع متخصصين ايران تصاحب چين اسپيس
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات