پگاترون براي توليد آيفون در هند با سرمايه‌ اوليه ۱۵۰ ميليون دلار آماده مي‌شود

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پگاترون سومين تأمين‌كننده‌ي بزرگ اپل، با تصويب بودجه‌ي اوليه ۱۵۰ ميليون دلاري، بخشي از خطوط توليدش را تا سال ۲۰۲۲ به خاك هند منتقل مي‌كند.
تبليغات

با ادامه پيدا كردن تنش‌هاي تجاري ايالات متحده و چين، تعداد زيادي از شركت‌هاي توليدكننده قصد دارند خطوط توليد خود را از چين به كشورهايي از جمله مكزيك، ويتنام، برزيل، هند و تايوان منتقل كنند. در اين ميان هند با جمعيت زياد و نيروي كار ارزان، يكي از مقاصدي است كه انديشه متخصصين توليدكنندگان را جلب كرده و تعدادي از شركاي تجاري و تأمين‌كننده‌هاي اپل، مانند فاكسكان و ويسترون، ‌بخشي از خطوط توليد آيفون‌ را به خاك اين كشور منتقل كرده‌اند. بر اساس جديدترين اخبار، بخشي از خطوط توليد شركت تايواني پگاترون (Pegatron - سومين تأمين‌كننده‌ي بزرگ اپل) نيز به هند منتقل خواهد شد. بر اساس اخبار منتشرشده، هيئت مديره‌ي شركت پگاترون با انتقال تأسيسات توليد به هند با سرمايه‌ي اوليه‌ي ۱۵۰ ميليون دلار، موافقت كرده است. اين خطوط توليد مي‌تواند براي توليد آيفون در اواخر سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار بگيرد.

شركت پگاترون تا پيش ‌از اين، در بازار بزرگ و نوظهور هند فروشگاه و كارخانه‌ راه‌اندازي نكرده و فقط يك شركت تابعه به‌عنوان مقدمه شروع فعاليت ثبت كرده است. اكنون به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين شركت در حال تأمين بودجه براي راه‌اندازي كارخانه‌ي توليدي جديد در اين كشور است.

در مصاحبه‌ي يكي از مديران ناشناس پگاترون با وب‌سايت هندي The Economic Times، ادعا مي‌شود هيئت مديره پگاترون براي ساخت تأسيسات در هند، سرمايه اوليه به ارزش ۱۵۰ ميليون دلار تصويب كرده است. به گفته‌ي مدير يادشده، اين سرمايه‌گذاري مي‌توانست خيلي زودتر انجام شود؛ اما همه‌گيري ويروس كرونا، ساخت كارخانه و جذب نيروي كار را با تأخير و اشكالات زيادي مواجه كرده است. انتظار مي‌رود توليد محصولات جديد در اين تأسيسات، از اوايل نيمه دوم سال ۲۰۲۱ يا اوايل سال ۲۰۲۲ آغاز شود. پيش‌بيني مي‌شود پگاترون سرمايه‌گذاري‌ بيشتري طي دو سال آينده در هند انجام دهد.

در حال‌ حاضر پگاترون فعاليت‌هاي تجاري خود را در هند آغاز و حساب‌داران قانوني را منصوب كرده است؛  همچنين بازپرداخت‌هاي مالي خود را به سمت اشتراك اوليه سهام در ماه سپتامبر (شهريور) سال آينده منتقل مي‌كند. اين شركت قبلا همراه ‌با وسترون و فاكسكان براي مشاركت در طرح تشويقي موسوم به «ميليارد دلاري» مرتبط با توليد در هند ثبت ‌نام كرده است. مفاد اين طرح مبني بر اين است كه مزايايي براي توليد تلفن ‌هوشمند در خاك هند فراهم ‌شود؛ اما پگاترون تنها شركتي بود كه هنوز خطوط توليدي خود را به هند منتقل نكرده بود.

مرجع متخصصين ايران خطوط توليد پگاترون

پگاترون به‌عنوان يكي از شركاي اصلي اپل، احتمالا با ايجاد امكانات در هند به‌ دنبال جلب رضايت كوپرتينويي‌ها براي توليد آيفون‌ است. اين گزارش در حالي به دست مي‌آيد كه پگاترون با اپل در مسائل نقض حقوق نيروي سادهي به اشكال خورده است. جايي كه پگاترون دانش‌جويان را به‌عنوان نيروي سادهان عادي طبقه‌بندي و آن‌ها را برخلاف قوانين اپل وادار به اضافه‌كاري مي‌كرد. گفته مي‌شود اپل تا زماني ‌كه پگاترون رويكردش را اصلاح نكند، از تجارت جديد با آن خودداري خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات