اپل به دليل موج جديد ويروس كرونا، تعداد فروشگاه‌هاي فعال خود را كاهش داد

يك‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل به دليل موج جديد ويروس كرونا، يك‌پنجم فروشگاه‌هاي خود را در سراسر جهان تعطيل كرده است.
تبليغات

جهان سال ۲۰۲۰ را با همه‌گيري ويروس كرونا (Covid-19) آغاز كرد؛ ويروسي كه باعث تغيير شيوه‌ي زندگي و تعطيلي بسياري از مراكز و صنعت‌ها و به تبع آن، ضررهاي هنگفت شد. از قرار معلوم سال ۲۰۲۱ از اين قاعده مستثنا نيست و با شروع فصل سرما موج جديدي از ويروس كرونا در سراسر جهان، از جمله كشور خودمان در حال تاخت‌و‌تاز است؛ از اين‌رو كشورهاي اروپايي و ايالت متحده آمريكا در آستانه‌ي سال نوي ميلادي، ناچار به اعمال محدوديت‌هاي سنگيني شده‌اند. حال اپل اعلام كرده است كه فروشگاه‌هاي خود را در كاليفرنيا، بسياري ديگر از نقاط ايالات متحده، مكزيك و برزيل به‌طور موقت تعطيل كرده و در آستانه بستن ۱۶ فروشگاه ديگر در سراسر انگلستان است.

غول فناوري كوپرتينو با احتساب فروشگاه‌هايي كه هفته‌ي گذشته در آلمان و هلند تعطيل كرد، تاكنون نزديك به ۱۰۰ فروشگاه يا به‌عباتي‌ديگر، تقريبا يك‌پنجم مراكز فروش خود را در سراسر جهان تعطيل كرده است. تمامي فروشگاه‌هاي كاليفرنيا، چهار فروشگاه ايالت تنسي، سه فروشگاه ايالت يوتا، چهار فروشگاه ايالت مينه‌سوتا، دو فروشگاه اوكلاهاما و فروشگاه‌هاي پورتلند، اورگن و انكوريج، آلاسكا، اوماها، نبراسكا، البوكركي و نيومكزيكو تا اطلاع ثانوي تعطيل هستند و علاوه بر اين، ۱۶ فروشگاه در انگليس، مكزيك و برزيل از ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) تعطيل شده‌اند.

حدس زدن اينكه چرا فروشگاه‌ها دوباره در حال تعطيل ‌شدن هستند، كار سختي نيست. همان‌طور كه گفته شد، موج جديد ويروس كرونا تمامي كشورهاي اروپايي و آمريكا را در بر گرفته است؛ به‌ويژه ايالت كاليفرنيا كه هفته گذشته به‌عنوان بخشي از يك افزايش مداوم مبتلايان، چهار روز مرگبار متوالي به ثبت رسانده است و در لندن طبق دستور بوريس جانسون و با افزايش روند مرگ‌ومير، قرنطينه‌ي كامل شهر از نيمه‌ي شب شروع خواهد شد. اپل در بيانيه‌اي مي‌گويد:

به دليل شرايط فعلي همه‌گيري ويروس كرونا در برخي از جوامعي كه ما خدمت مي‌كنيم، به‌طور موقت فروشگاه‌هاي اين مناطق را تعطيل خواهيم كرد.

كاليفرنيا در راستاي اطلاع‌رساني به‌منظور سفارش‌هاي غير حضوري در خانه و براي اولين ‌بار از زمان همه‌گيري ويروس كرونا، سيستم هشدار اضطراري منطقه‌ي خليج SF را فعال كرده است و به‌طور مستقيم به تمامي موبايل‌هاي هوشمند در اين منطقه پيام‌هايي ارسال مي‌كند.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي موج جديد ويروس كرونا و تعطيلي و محدوديت‌هاي اعمال‌شده چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات