افزايش ۱۴ درصدي ارزش بيت كوين در پي اضافه شدن نام آن به حساب توييتر ايلان ماسك

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پي اضافه شدن هشتگ بيت كوين به بخش بيوگرافي حساب متخصصي ايلان ماسك در توييتر، ارزش اين رمزارز با رشد ۱۴ درصدي مواجه شد و به بيشترين حد در دو هفته‌ي اخير رسيد.
تبليغات

امروز در پي اضافه شدن تگ بيت كوين (Bitcoin) به بخش بيوگرافي حساب متخصصي ايلان ماسك در توييتر، ارزش اين ارز رمزنگاري‌شده به‌يك‌باره با رشد ۱۴ درصدي مواجه شد تا به بالاترين ارزش خود در دو هفته‌ي اخير برسد. مديرعامل تسلا و اسپيس ايكس صرفا در بخش بيوگرافي حساب توييتر خود عبارت «bitcoin#» را اضافه كرد.

بر اساس گزارش خبرگزاري روئيترز، مطالعه‌ها نشان مي‌دهد ارزش بيت كوين تا ساعت ۱۳:۳۵ امروز برابربا ۳۶٬۹۰۱ دلار بوده است. ايلان ماسك كه در توييتر توسط ۴۳٫۸ ميليون نفر فالو شده است، پيش‌تر توانسته بود ازطريق انتشار توييت روي برخي از بازارها اثر بگذارد و اتفاقي كه براي بيتكوين رخ داد، جديدترين نمونه از آن است.

سه‌شنبه‌ي گذشته پس از اينكه ايلان ماسك در توييتر عبارت «!!Gamestonk» را به‌همراه لينكي به گروه Reddit Wallstreetbets توييت كرد، تب و تاب زيادي در ارزش سهام شركت گيم استاپ (GameStop) ايجاد شد. حاميان ايلان ماسك در گروه موردمباحثه رديت از او با عبارت Papa Musk ياد مي‌كنند. Stonks عبارتي در حوزه‌ي سهام است كه به‌صورت گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. 

ارزش بيت كوين در سال گذشته‌ي ميلادي رشد بيش از ۳۰۰ درصدي را تجربه كرد؛ زيرا بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي فعال در ايالات متحده به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم از علاقه به اين رمزارز خبر دادند. در ماه‌ي گذشته‌ي ميلادي بيت كوين با ارزش حداكثر ۴۲٬۰۰۰ دلار معامله شد؛ اين نخستين بار در تاريخ بود كه ارزش بيت كوين تا اين حد بالا مي‌رفت.

در ماه پاياني سال گذشته‌ي ميلادي، ايلان ماسك در توييتر سؤال‌هايي را با محوريت احتمال انجام دادن معاملات بزرگ تسلا برپايه‌ي بيت كوين مطرح كرد. كريستين بنديكسن، از اعضاي شركت CoinShares در حوزه‌ي مديريت دارايي‌هاي ديجيتالي، امروز در گفت‌و‌گو با روئيترز اعلام كرد انتقال معاملات بزرگ تسلا به بيت كوين، اتفاق بسيار مهمي محسوب مي‌شود. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات