گزارش‌ها از ريشه‌اي بودن اشكالات گوگل استاديا حكايت دارند

يك‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به انديشه متخصصين مي‌رسد گوگل نتوانسته است به انتظارات خود از سرويس استاديا در سال ۲۰۲۰ دست پيدا كند و به همين دليل، استوديوهاي بازي‌سازي اين شركت تعطيل شده‌اند.
تبليغات

به گزارش ورج، بلومبرگ و وايرد در گزارش‌هايي مختلف به اشكالات سرويس استريم بازي استاديا اشاره كرده‌اند. اين گزارش تنها چند هفته پس از بسته شدن استوديوهاي بازي‌سازي استاديا منتشر شده است و به سرمايه‌گذاري نكردن گوگل روي استاديا و استوديوهاي داخلي اين سرويس اشاره دارد.

فيل هريسون، مدير بخش استاديا، در Developer Confrence 2019 اعلام كرده بود كه گوگل سرمايه‌گذاري زيادي روي سرويس استاديا انجام داده است؛ اما براساس گزارش وايرد، ماه‌ها طول كشيد تا براي ساخت بازي توسعه‌دهنده استخدام كند. يكي از اهداف گوگل اين بود كه در طول پنج سال، نزديك به ۲۰۰۰ توسعه‌دهنده بازي استخدام كند كه اين اتفاق هيچ ‌وقت رخ نداد.

در ادامه اين گزارش گفته شده است كه استاديا در زمان عرضه، در مرحله آزمايشي قرار داشت و بسياري از ويژگي‌هاي مهم را پيش روي متخصصان قرار نمي‌داد. گوگل در تبليغات اين سرويس به ويژگي‌هايي اشاره كرده بود كه هيچ‌كدام آن‌‌ها در زمان عرضه وجود نداشتند.

براساس اين گزارش‌ها، گوگل به انتظارات خود در سال ۲۰۲۰ نرسيده است و نتوانسته به تعداد مناسبي متخصص جذب كند يا كنترلرهاي اين سرويس را بفروشد.

گوگل سعي داشت با عرضه بازي‌هاي مختلف روي استاديا متخصصان را به استفاده از اين سرويس تشويق كند؛ از جمله اين بازي‌ها مي‌توان به Red Dead Redemption 2 اشاره كرد كه براي عرضه آن روي استاديا ده‌ها ميليون دلار هزينه شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات