ارزش بيت كوين از مرز ۶۰ هزار دلار فراتر رفت

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ارزش بيت كوين لحظاتي پيش براي نخستين بار از ۶۰ هزار دلار فراتر رفت.
تبليغات

دقايقي پيش بيت كوين به‌عنوان پادشاه رمزارزها، بعد از اصلاحي كوتاه‌مدت در اواسط فوريه ۲۰۲۱، توانست از سد تاريخي ۶۰ هزار دلار عبود كند و مجددا به بالاترين ركورد ارزشي‌اش برسد.

معتبرترين رمزارز جهان با رسيدن به قلّه‌ي ۶۰ هزارتايي  حجم بازار خود را به بيش از ۱.۱۱۲ تريليون دلار رسانده و به موجب آن، بالاتر از شركت‌هايي همچون فيسبوك، علي بابا، تنسنت و TSMC قرار گرفته است. افزون‌براين، بيت‌كوين با سرعت چشمگيري در حال نزديك شدن به حجم بازار غول جست‌وجو جهان يعني گوگل است.

گفتني است ركورد قبلي بيت كوين ۵۸،۳۳۰ دلار بود كه در ۲۱ فوريه (سوم اسفند ۱۳۹۹) به ثبت رسيد. از آن زمان بيت‌كوين در ميان عدم اطمينان در بازارهاي سنتي در مورد انتظارات محرك و تأثيرات مثبت آن‌ها بر بازده اوراق قرضه ايالات متحده، تا محدوده‌ي ۴۳ هزار دلار عقب نشيني كرد. سهام و اغلب رمزارزها در هفته‌هاي قبلي با كاهش ارزش مواجه شده بودند. ركورد جديد دو روز پس از آن انجام شد كه رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا، جو بايدن، با امضاي يك بسته‌ي حمايتي عظيم ۱٫۹ تريليون دلاري، چك‌هايي با ارزش ۱۴۰۰ دلار را براي شهروندان ايالات متحده ارسال مي‌كند. به‌دنبال بسته‌ي حمايتي بايدن، بازدهي خزانه‌داري ايالات متحده به بالاترين سطح در ۱۲ ماه گذشته رسيده است.

به‌طور كلي، اين ركورد تاريخي بعد از اصلاح ارزشي در كم‌تر از سه هفته صورت مي‌گيرد و حاكي از آن است كه بيت‌كوين قوي‌تر از گذشته، در حال درنورديدن اهداف ارزشي جديد است. نكته جالب توجه ديگر اين است كه ارزش يادشده تنها يك روز بعد از ريزش سنگين بازار در بازه‌ي زماني مشابه در سال ۲۰۲۰ رخ مي‌دهد. اگر اخبار را دنبال كرده باشيد، مي‌دانيد كه مدتي است بازار رمزارزها بسيار رونق گرفته و به‌اصطلاح در يك چرخه‌ي كم‌سابقه گاوي قرار گرفته است. در دنياي سرمايه‌گذاري معملا از اصطلاحات Bull (گاو نَر) براي نشان دادن روند صعودي بازار و Bear (خِرس) براي توصيف شرايط ضعيف بازار استفاده مي‌شود.

تاكنون، شركت‌هاي متعدي از جمله تسلا و مايكرو استراتژي سرمايه‌گذاري هنگفتي روي آينده و چشم‌انداز بيت كوين انجام داده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود كه شركت‌هاي بزرگ ديگري نيز به سرمايه‌گذاران اين رمزارز ملحق شوند.

درانتها مروري بر اخبار ركوردشكني ارزش بيت كوين در سه ماه گذشته و نگاهي به‌هم انديشي ها متخصصان در اين مدت خالي از لطف نيست.

اين مقاله حاوي توصيه يا پيشنهاد اقتصادي از سوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيست. خطر از‌دست‌دادن سرمايه در هر سرمايه‌گذاري وجود دارد و سرمايه‌گذار بايد پس از مطالعه و تحقيق، خود تصميم نهايي را اتخاذ كند و مسئوليت تبعات آن را بر‌عهده بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات