مدياتك بزرگ‌ترين سازنده تراشه موبايل در سال ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس آمار، مدياتك با پشت ‌سر گذاشتن كوالكام در سال ۲۰۲۰، توانسته است به بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي تراشه موبايل تبديل شود.
تبليغات

بيشتر شركت‌هاي تكنولوژي در سال ۲۰۲۰ با اشكالات مختلفي سر و كار داشتند؛ اما اين اتفاق براي مدياتك كه در حوزه ساخت تراشه موبايل فعاليت مي‌كند رخ نداد. در واقع ۲۰۲۰ يكي از بهترين سال‌هاي اين شركت بود. مدياتك در سال ۲۰۲۰ بالاخره توانست به جايگاه بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي تراشه در دنيا دست پيدا كند.

در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۳۵۱٫۸ ميليون دستگاه موبايل هوشمند با تراشه مدياتك راهي بازار شد كه افزايش ۱۱۳٫۹ ميليون دستگاهي در مقايسه با سال ۲۰۱۹ تجربه كرده بود.

مدياتك اكنون ۲۷٫۲ درصد بازار را در اختيار دارد و براي مقايسه، سهم اين شركت در بازار تراشه‌ي موبايل در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۷٫۲ درصد بود.

البته اين گزارش چندان غافلگيركننده نبود؛ چرا كه در ماه دسامبر سازمان كانترپوينت اعلام كرده بود كه مدياتك توانسته است با پشت سر گذاشتن كوالكام به بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي تراشه موبايل در دنيا تبديل شود. موفقيت اين شركت به واسطه تمركز روي ساخت تراشه براي موبايل‌هاي ارزان‌ارزش بوده است.

از طرف ديگر موفقيت مدياتك بدون كمك شيائومي اتفاق نمي‌افتاد. شيائومي در سال ۲۰۲۰ توانست موبايل‌هاي بسيار زيادي راهي بازار كند و بزرگ‌ترين مشتري مدياتك بود. شيائومي در سال ۲۰۲۰ توانست ۲۲۳ درصد بيشتر از سال ۲۰۱۹ موبايل‌هاي خود را با تراشه مدياتك راهي بازار كند.

اوپو دومين مشتري بزرگ مدياتك در سال ۲۰۲۰ بود. به گزارش AndroidAuthority، اين شركت ۵۵٫۳ ميليون دستگاه موبايل هوشمند با تراشه مدياتك راهي بازار كرده است. اوپو در سال ۲۰۱۹ نزديك به ۴۶٫۳ ميليون دستگاه موبايل با تراشه مدياتك راهي بازار كرده بود.

سامسونگ هم در برخي از موبايل‌هاي خود از تراشه مدياتك استفاده كرده است. اين شركت در سال ۲۰۲۰ نزديك به ۲۵۰ درصد بيشتر از سال ۲۰۱۹ از تراشه‌هاي مدياتك روي موبايل‌هاي ارزان‌ارزش و ميان‌رده استفاده كرد.

در اين گزارش گفته شده است كه انتظار مي‌رود مدياتك در سال ۲۰۲۱ هم با رشد خوبي روبه‌رو شود و شركت‌هايي مانند هواوي و آنر هم به مشتري‌هاي اين شركت تبديل خواهند شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات