مايكروسافت كارمزد فروشگاه الكترونيك خود را كاهش مي‌دهد

شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت اواسط تابستان امسال سياست جديدي در فروشگاه الكترونيك خود اعمال خواهد كرد و كارمزد پرداخت‌هاي درون‌برنامه‌اي در بازي‌هاي پي سي مايكروسافت استور را كاهش خواهد داد.
تبليغات

بر اساس آنچه اخبار تخصصيجي مي‌نويسد، مايكروسافت از تاريخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) سهم خود را از درآمد نسخه‌ي پي سي بازي‌ها در مايكروسافت استور (Microsoft Store) كاهش مي‌دهد. در تاريخ يادشده سهم توسعه‌دهندگان بازي از درآمد بازي‌هايشان  از ۷۰ درصد به ۸۸ درصد افزايش مي‌يابد. اين بدين معني است كه مايكروسافت با كاهشي ۱۸ درصدي، كارمزد خود را به ۱۲ درصد مي‌رساند.

مايكروسافت تصميم جديد خود را «شفاف و بدون هيچ شرط خاصي» خطاب مي‌كند و اميدوار است چنين كاري توسعه‌دهندگان بيشتري را به انتشار بازي روي مايكروسافت استور ترغيب كند. مت بوتي، رئيس استوديوهاي ايكس‌باكس، در اين مورد مي‌گويد: «ما به توسعه‌دهندگان امكان مي‌دهيم ديد خلاقانه‌ي خود را [در ساخت بازي] به‌ هر طريقي كه دوست دارند، ارائه بدهند. ما به اينكه پلتفرم و سرويس‌هاي موردنياز توسعه‌دهندگان را برايشان فراهم كرده‌ايم افتخار مي‌كنيم. آن‌ها با استفاده از اين پلتفرم‌ها و سرويس‌ها مي‌توانند ديد خلاقانه‌ي خود را عملي كنند و بازي‌هاي فوق‌العاده‌اي را روي پي سي به ما تحويل بدهند.»

سارا باند، از اعضاي ارشد در مايكروسافت، مي‌گويد: «ما در مايكروسافت همگي پي سي گيمر هستيم و بازي‌هاي پي سي و بازي‌سازان اين پلتفرم را دوست داريم. مي‌خواهيم به اين دست از بازي‌سازان قدرت بيشتري دهيم تا بتوانند رؤياهايشان را محقق كنند. ما با ارائه‌ي ابزارهايي عالي، خدمات مربوط به انتشار بازي‌ها و افرايش سود‌آوري در ساخت بازي‌هاي پي سي درواقع توسعه‌دهندگان كمك مي‌كنيم تا كاري را كه دوست دارند انجام بدهند و آن چيزي نيست جز ساخت بازي.»

اخيرا از بيش از سه هزار نفر از افراد متخصص در صنعت بازي تحقيقي در خصوص سهم فروشگاه‌‌هاي الكترونيك از درآمد بازي‌هاي آن‌ها به عمل آمد. نتيجه اين بود كه تنها سه درصد شركت‌كنندگان سهم ۳۰ درصدي فروشگاه‌هايي مانند استيم و GOG را از درآمد بازي‌هايشان منصفانه مي‌دانستند. در عين حال، ۴۳ درصد شركت‌كنندگان در اين تحقيق پيشنهاد كردند كه سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدي فروشگاه‌ها منطقي‌تر به انديشه متخصصين مي‌رسد.

مقاله‌هاي مرتبط:

    در طول اين سال‌ها بيشتر فروشگاه‌هاي مجازي براي تمام بازي‌هايي كه از طريق پلتفرم‌هايشان فروخته مي‌شد، سهم ۳۰ درصدي در انديشه متخصصين گرفته بودند. البته شركت‌هايي چون اپل، گوگل و ولو در سال‌هاي اخير تغييراتي در سيستم درآمدي فروشگاه‌هايشان اعمال كرده‌اند. براي مثال، ولو از اواخر سال ۲۰۱۸ سيستمي انعطاف‌پذيرتر شامل سطح‌هاي مختلف را براي فروشگاه استيم معرفي كرده كه البته بيشتر به نفع توسعه‌دهندگان بزرگ و بازي‌هاي پرفروش است.

    اپل و گوگل نيز با تغيير سياست خود سيستمي پياده كرده‌اند كه در آن سهم اين شركت‌ها از اولين يك ميليون دلاري كه توسعه‌دهنده‌ي بازي كسب مي‌كند، ۱۵ درصد خواهد بود. اپيك گيمز تنها شركتي است كه از همان ابتدا ۱۲ درصد درآمد كسب‌شده‌ي بازي‌ها را براي خود برمي‌دارد. 

    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات