بيت كوين به‌عنوان ارز رايج در السالوادور به رسميت شناخته شد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لايحه قانوني كردن استفاده از بيت‌كوين در كنگره السالوادور تصويب شد و قرار است تا پايان امروز، توسط رئيس جمهور اين كشور امضا شود.
تبليغات

با تصويب لايحه‌ي قانوني كردن استفاده از بيت‌كوين توسط كنگره السالوادور، نخستين كشور آمريكاي مركزي اين رمرزارز را به رسميت شناخت. به گزارش كوين‌تلگراف، نجيب ابوكيله (رئيس جمهور السالوادور) اين لايحه تاريخي را امروز يا فردا امضا خواهد كرد. به گفته او، اين قانون بلافاصله اجرا خواهد شد و دولت به نهادهاي ذي‌ربط ۹۰ روز براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، از جمله زيرساختي براي تبديل فوري بيت‌كوين به دلار، فرصت خواهد داد.

با تصويب اين لايحه، بعد از واحد پول ملي السالوادور و دلار آمريكا، بيت‌كوين سومين واحد پولي خواهد بود كه در اين‌ كشور استفاده خواهد شد. رئيس جمهور السالوادور تأكيد كرد كه پذيرش بيت‌كوين براي همه مشاغل اجباري خواهد بود و براي پذيرش ريسك اين مبادلات، قصد دارد ۱۵۰ ميليون دلار را در صندوق تراست در بانك توسعه خود ذخيره كند و اين صندوق بخشي از بيت‌كوين دريافتي را براي تأمين ذخيره دلاري آن خواهد فروخت. 

ابوكيله در اين زمينه توضيح داد:

اگر بستني‌فروشي نمي‌خواهد ريسك كند اما به موجب قانون مجبور است پرداخت‎‌هاي بيت‌كويني بپذيرد، مي‌تواند از دولت بخواهد بيت‌كوين او را به دلار تبديل و به حساب او واريز كند. البته او مي‌تواند اين كار را در صرافي‌هاي ديگر انجام بدهد؛ اما دولت تبديل رمز‌ارز او را بلافاصله انجام خواهد داد. 

ابوكيله روز پنجشنبه با صندوق بين‌المللي پول ديدار خواهد كرد. دولت السالوادور همچنين كيف پول رسمي بيت‌كوين را عرضه خواهد كرد؛ اما استفاده از آن اجباري نخواهد بود. علاوه بر اين، اين كشور شهروندان ناآشنا با بيت‌كوين را يادگيري خواهد داد تا نحوه استفاده از اين دارايي ديجيتال را بياموزند.

ابوكيله  هنوز برنامه‌اي براي استخراج بيت‌كوين ندارد؛ اما از ايده ماينينگ بيت‌كوين از طريق انرژي‌هاي تجديدپذير استقبال مي‌كند.

لايحه بيت‌كوين السالوادور شامل فهرستي از پيشنهادهاي جالب از جمله ماليات بر سود سرمايه صفر براي بيت‌كوين و قابليت پرداخت ماليات با بيت‌كوين است و به موجب آن،‌ فعالان اقتصادي «بايد» در ازاي دريافت اجناس يا خدمات از هر كسي، پرداخت‌هاي بيت‌كويني را بپذيرند.

جالب اينكه ابوكيله بعد از اين اعلام، عكس پروفايل توييتر خود را به تصويري با چشم‌هاي ليزري آبي (بر خلاف چشم‌هاي ليزري قرمزرنگ در ميم رمزرازي معروف) تغيير داد.

مرجع متخصصين ايران توييت رييس جمهور السالوادور

اقدام ابوكيله براي به رسميت شناختن بيت‌كوين، اشتياق بسياري از سياستمداران ديگر در سراسر آمريكاي لاتين را براي استفاده از اين رمزارز برانگيخته است.

بر اساس آمار، بيش از دو‌ ميليون شهروند السالوادور در خارج از كشور زندگي مي‌كنند كه اكثر آن‌ها سالانه بيش از چهار ميليارد دلار به اين كشور پول مي‌فرستند. استفاده از بيت‌كوين به‌عنوان پول قانوني مي‌تواند اين فرايند را به مراتب آسان‌تر كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات