تسلا با راه‌اندازي ۶ پروژه، شبكه برق پورتوريكو را احيا خواهد كرد

شنبه ۲ دي ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت تسلا اعلام كرده است كه پس از تخريب ناشي از طوفان ماريا، قصد احياي شبكه برق كشور پورتوريكو را دارد.
تبليغات

شركت تسلا اكنون در حال همكاري با دولت محلي براي راه‌اندازي شش پروژه‌ي ساخت باتري‌هاي ذخيره برق در دو جزيره‌ي پورتوريكو است. اواسط سپتامبر سال جاري بود كه طوفان مهيب ماريا خسارات زيادي در كشورهاي حوزه جزاير كارائيب به بار آورد. به گزارش مركز ملي طوفان‌هاي آمريكا، طوفان ماريا در پورتوريكو موجب امواج بلند، بارندگي شديد و رانش زمين شد و در ادامه پيامدهاي به قطع برق و تخريب مراكز برق‌رساني، بيمارستان‌ها، سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي و مناطق حياتي انجاميد.

 ايلان ماسك، مدير عامل و بنيانگذار شركت تسلا، پس از اين رويدادها، اعلام كرد كه شركتش آماده هر گونه همكاري در زمينه‌ي ساخت ايستگاه‌هاي ذخيره و توزيع برق است.

بزرگ‌ترين قراردادي كه تاكنون در اين زمينه در پورتويكو به امضا رسيده است، به شركت كوچكي به نام Whitefish تعلق دارد كه يك شركت انرژي كوچك مستقر مونتانا است و از آن زمان، هنوز نتوانسته فعاليت قابل‌ توجهي داشته باشد. اما با توجه به تجربه‌ي بالاي تسلا به‌خصوص در پروژه‌هاي عظيم، به انديشه متخصصين مي‌رسد تلاش‌هاي اين شركت بزرگ انرژي مي‌تواند براي بهبود دسترسي به برق در پورتوريكو نقش تعيين‌كننده‌اي داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران توييت ايلان ماسك

توييت ايلان ماسك، بنيان‌گذار شركت تسلا كه در آن اعلام كرد كه تسلا آمادگي راه‌اندازي هرگونه پروژه‌اي را در پورتوريكو دارد

تلاش‌هاي تسلا براي احياي برق كشور پورتوريكو با ساخت يك بيمارستان كودكان در سن خوان آغاز شد و در حال حاضر، پورتوريكو و تسلا مي‌خواهند در شش پروژه بزرگ‌تر براي دو جزيره در پورتوريكو به نام‌هاي ويِكوز و كولِبرا مشاركت كنند.

تسلا تاكنون تلاش‌هاي قابل توجهي براي حمايت از برنامه‌هاي بازسازي در پورتوريكو انجام داده و اين سيستم‌هاي اوليه باتري تنها بخشي از هدف بلند‌مدت اين شركت است

در اين پروژه‌هاي انرژي، سيستم‌هاي پاوربانك تسلا با آرايه‌هاي خورشيدي كه پيش از اين در جزيره نصب شده‌اند، تركيب مي‌شوند. به اين ترتيب، تا زماني كه شبكه اصلي انرژي تعمير و به‌طور كامل عملياتي شود، اين شبكه كوچك امكان برق‌رساني به نواحي آسيب‌ديده را فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران طوفان ماريا

شدت تخريب‌هاي ناشي از طوفان مهيب ماريا را مي‌توانيد در اين عكس تركيبي مشاهده كنيد

فقدان برق در برخي نواحي مي‌تواند پيامدهاي سلامتي بسيار وخيمي در پي داشته باشد. از اين جهت، تسلا تصميم گرفته است كه ابتدا سيستم‌هاي باتري خود را در نقاط بحراني نصب كند. اين نقاط بحراني شامل تأسيسات تصفيه فاضلاب، ايستگاه‌هاي پمپاژ آب و بيمارستان‌ها هستند.

روسلو نوورس، فرماندار پورتوريكو، در مورد مشاركت بين پورتوريكو و تسلا به راديو محلي ۱۳۲۰ گفت:

با توجه به دسترسي محدود به جزاير و اهميت سيستم‌هاي تصفيه فاضلاب بهداشتي و ارتباط مستقيم آن‌ها با سلامت و محيط زيست، ما نياز به گزينه‌هاي انرژي خوبي براي بهبود ظرفيت شبكه برق خود داريم. اين پروژه‌ها بخشي از اقداماتي هستند كه مي‌خواهيم پس از طوفان ماريا براي ساخت يك پورتوريكوي بهتر انجام دهيم و رفاه بهتري براي شهروندان ساكن اين منطقه فراهم كنيم.

تسلا تاكنون تلاش‌هاي قابل توجهي براي حمايت از برنامه‌هاي بازسازي در پورتوريكو انجام داده است و اين سيستم‌هاي اوليه باتري تنها بخشي از هدف بلندمدت اين شركت است. سخنان فرماندار پورتوريكو هم نشان‌دهنده‌ي وحدت دولت محلي پورتوريكو و تسلا است تا نه‌تنها بر آسيب‌هاي طوفان ماريا غلبه كنند، بلكه از تكنولوژي براي ايجاد يك شبكه انرژي بهتر نسبت به قبل بهره ببرند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات