كنگره جهاني موبايل تا سال ۲۰۲۴ همچنان در بارسلونا برگزار مي‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جان هافمن‌، مديرعامل سازمان GSMA در مصاحبه‌اي گفته است كه نمايشگاه MWC تا پايان سال ۲۰۲۴ در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.
تبليغات

رويداد MWC يا كنگره جهاني موبايل، از بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي حوزه فناوري است كه هرساله در بارسلوناي اسپانيا برگزار مي‌شود. با اين حال به دليل شيوع بيماري كرونا، سازمان GSMA كه وظيفه برگزاري رويداد MWC را به عهده دارد، تصميم گرفت كه امسال نمايشگاه MWC 2020 برگزار نشود.

درحالي‌كه اخبار لغو نمايشگاه MWC 2020 بسياري از علاقه‌مندان به گجت‌هاي قابل حمل، ازجمله موبايل‌هاي هوشمند را شوكه كرده بود، شايعاتي به گوش مي‌رسيد كه احتمالا بارسلونا ديگر ميزبان برگزاري رويداد كنگره جهاني موبايل نباشد.

حال، سازمان GSMA نسبت به شايعات واكنش نشان داده است و با انتشار بيانيه‌اي گفته كه رويداد MWC تا سال ۲۰۲۴ در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. اين موضوع را جان هافمن، مديرعامل سازمان GSMA تأييد كرد و گفته است كه قرارداد قبلي اين سازمان با مقامات محلي شهر بارسلونا به مدت يك سال ديگر يعني تا سال ۲۰۲۴ تمديد شده است و بارسلونا تا پايان سال ۲۰۲۴ ميزبان رويداد MWC خواهد بود. در قرارداد قبلي سازمان GSMA اجازه برگزاري رويداد MWC در شهر بارسلونا تا سال ۲۰۲۳ از مقامات منطقه خودمختار كاتالونيا گرفته شده بود.

پس از شيوع بيماري كرونا شاهد لغو شدن بسياري از رويدادها و نمايشگاه‌هاي مختلف بوديم و رويداد MWC 2020 نيز از اولين‌ها بود كه پس از گسترش بيماري كرونا لغو شد؛ رويدادي كه هرساله بيش از صد هزار نفر را به شهر بارسلوناي اسپانيا مي‌كشاند. اهميت نمايشگاه MWC بيشتر به خاطر رونمايي از پرچم‌داران شركت‌هاي مختلف ازجمله موبايل هوشمند و گجت‌هاي قابل حمل بود.

مرجع متخصصين ايران نمايشگاه MWC 2020 / سازمان GSMA

پس از لغو نمايشگاه MWC 2020 نيز بسياري از شركت‌ها به‌صورت استريم الكترونيك از پرچم‌داران جديد خود رونمايي كردند. در هر صورت، هنوز در مورد اينكه آيا پس از سال ۲۰۲۴ قرارداد GSMA با مقامات محلي بارسلونا براي برگزاري رويدادهاي بعدي كنگره جهاني موبايل بار ديگر تمديد خواهد شد يا خير، صحبتي نشده است.

اين موضوع در شرايطي است كه پير آراگونز، يكي از مقامات منطقه خودمختار كاتالونيا، در مصاحبه با رويترز گفته است كه مقامات كاتالونيا در حال گفت‌وگو با سازمان GSMA هستند تا قرارداد آن‌ها بار ديگر پس از سال ۲۰۲۴ تمديد شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات