فورد براي طراحي خودرو از هولولنز مايكروسافت استفاده مي‌كند

جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كمپاني خودروسازي فورد براي طراحي محصولات خود، از هدست واقعيت افزوده‌ي هولولنز مايكروسافت استفاده مي‌كند.
تبليغات

در طي چند سال گذشته حضور هدست هولولنز مايكروسافت در بازارهاي تجاري آرام آرام بيشتر شده است. ناسا، ولوو، لاوز، آئودي و فولكس‌واگن هم‌اكنون به دلايل مختلفي از هولولنز استفاده مي‌كنند و حالا كمپاني فورد تصميم دارد پس از يك دوره‌ي آزمايشي اوليه، از هدست مايكروسافت بيشتر استفاده كند. فورد با استفاده از هولولنز به طراحان خود اين امكان را مي‌دهد تا با روشي آسان‌تر بتوانند تغييرات مختلف را روي مدل خودروها، كاميون‌ها و خودروهاي شاسي‌بلند اعمال كنند. طراحان فورد با استفاده از هدست مورد مباحثه مي‌توانند به‌جاي بهره بردن از روش مرسوم مدل‌هاي ساخته‌شده با خاك رُس، تغييرات مختلف را روي مدل فيزيكي خودرو مشاهده كنند.

مقاله‌هاي مرتبط:

    در حال حاضر كمپاني فرد همچنان از مدل‌هاي رسي استفاده مي‌كند؛ اما با بهره گرفتن از هدست هولولنز مي‌توان به‌جاي ساخت نمونه‌‌ي نمايشي اجزاي مختلف خودرو، از مدل‌هاي سه‌بعدي در فضاي واقعيت افزوده استفاده كرد. كسب و كارهاي مختلف، روش‌هاي جذابي براي بهره بردن از قابليت‌هاي هدست واقعيت افزوده‌ي مايكروسافت به‌ كار مي‌برند؛ روش‌هايي كه مشتريان عادي هيچ‌وقت آن‌ها را مشاهده‌ نخواهند كرد. تعدادي از شركت‌ها‌ي ديگر نيز از هدست هولولنز براي اهداف يادگيريي استفاده مي‌كنند و برخي از كسب و كارها با روشي مشابه، از فناوري واقعيت مجازي براي اهداف يادگيريي بهره مي‌برند. هدست هولولنز همچنين به تيم‌هاي طراحي اين امكان را مي‌دهد تا بدون نگراني از بابت لو رفتن اطلاعات، تصميمات محرمانه‌ي طراح‌هاي خود را به اشتراك‌ بگذارند. هدست نامبرده در واقع به اين تيم‌ها اجازه مي‌دهد تا بتوانند به‌صورت گروهي روي يك طرح كار كنند و آن را به انجام برسانند.

    مايكروسافت در تاريخ ۳ اكتبر (۱۱ مهر) در شهر سانفرانسيسكو يك رويداد براي پلتفرم واقعيت تركيبي ويندوز برگزار خواهد كرد. انتظار نمي‌رود كه در اين مراسم خبري در مورد نسل جديد هدست هولولنز اعلام شود. با اين‌ حال گفته شده است كه در اين رويداد يك ديد بهتر از اينكه چه اپليكيشن‌ها و بازي‌هايي براي هدست‌هاي واقعيت تركيبي مايكروسافت ارائه خواهد شد، به دست خواهيم آورد. شركت‌هايي مثل دل، ايسر، اچ‌پي، لنوو و ايسوس هدست‌هاي واقعيت تركيبي ويندوزي مقرون‌به‌صرفه توليد مي‌كنند. شايان ذكر است كه ارزش اين هدست‌ها از ۲۹۹ دلار شروع مي‌شود. هدست‌هاي واقعيت تركيبي ويندوزي از تاريخ ۱۷ اكتبر (۲۵ مهر) روانه‌ي بازار خواهند شد. بد نيست اشاره كنيم مايكروسافت نيز در ۱۷ اكتبر قصد دارد به‌روزرساني پاييز كريترز سيستم عامل ويندوز ۱۰ را رسما منتشر كند‌ كه يكي از قابليت‌هاي اين آپديت جديد، همراهي از پلتفرم واقعيت تركيبي ويندوز است.

    انديشه متخصصين شما در اين مورد چيست؟

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات