تاكسي هوايي بدون خلبان Ehang در آمريكا به پرواز درآمد

پنج‌شنبه ۱۹ دي ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
Ehang شركتي چيني است كه توانسته نوعي تاكسي هوايي بدون خلبان توليد كند. اين تاكسي هوايي به‌تازگي در ايالات متحده‌ي آمريكا با موفقيت به‌پرواز درآمده است.
تبليغات

تاكسي هوايي شركت Ehang كه نوعي AAV (مخفف وسيله‌ي نقليه‌ي هوايي خودمختار) به‌شمار مي‌آيد، درحقيقت نوعي پهپاد چندموتوره است كه مي‌تواند انسان را حمل‌و‌نقل كند و در نقش تاكسي هوايي ظاهر شود. اين تاكسي هوايي نخستين‌بار در نمايشگاه CES 2016 به‌نمايش گذاشته شد و حال كه چهار سال از آن زمان مي‌گذرد و نمايشگاه CES 2020 در حال برگزاري است، نخستين نمونه‌ي آزمايشي آن آماده شده و در آسمان آمريكا به پرواز درآمده است. تاكسي هوايي Ehang مي‌تواند دو سرنشين را تا فاصله‌ي خاصي جابه‌جا كند. ناگفته نماند پرواز تاكسي يادشده در محل برگزاري نمايشگاه CES انجام نشد.

تاكسي هوايي برقي به‌نمايش درآمده در CES 2016 به‌گونه‌اي طراحي شده بود كه بتواند فقط يك فرد را از راه هوا و چندين متر بالاتر از خودروهاي جاده، از نقطه‌ي A به B برساند. در اواخر سال ۲۰۱۶، Ehang در اطلاعيه‌اي اعلام كرد صدوهشتادوچهارمين پهپادش در تاريخي نامشخص در ايالات متحده‌ي آمريكا پرواز خواهد كرد. سپس در سال ۲۰۱۸ در ويدئويي جالب شاهد اين بوديم كه تاكسي هوايي Ehang توانست در چين فردي را از روي زمين بلند كند؛ اما اين تاكسي در آن زمان در آسمان جابه‌جا نشد.

مرجع متخصصين ايران تاكسي هوايي ايهنگ / Ehang AAV

در نوامبر ۲۰۱۹، يك جفت پهپاد دوسرنشينه به‌صورت هم‌زمان در آسمان شهر گوانگ‌ژو در چين به‌پرواز درآمدند. همچنين در ماه پاياني سال ۲۰۱۹، Ehang به استفاده از پهپادش در زمينه‌هاي تجاري يك قدم نزديك‌تر شد. در جديدترين خبر مربوط به تاكسي هوايي Ehang، از پرواز آن برفراز آسمان آمريكا شنيده‌ايم. ظاهرا اين تاكسي هوايي در آستانه‌ي برگزاري «اجلاس وسايل نقليه‌ي كاروليناي‌شمالي ۲۰۲۰» توانسته است در آسمان كارولينا به‌پرواز دربيايد. البته در اين پرواز آزمايشي هيچ‌كس در داخل تاكسي حضور نداشته است. در‌حال‌حاضر، از تاكسي مذكور با نام ايهنگ ۲۱۶ ياد مي‌شود و احتمالا به‌زودي نام نهايي‌اش انتخاب خواهد شد.

اين نخستين‌باري است كه تاكسي هوايي Ehang مجوز پرواز را از اداره‌ي هوانوردي فدرال (FAA) دريافت مي‌كند و در آسمان آمريكا به‌پرواز درمي‌آيد. Ehang در قدم بعدي قصد دارد FAA را متقاعد كند تاكسي هوايي‌اش از امنيت كاملي برخوردار است تا مجوز حمل‌و‌نقل انسان را از اداره‌ي هوانوردي فدرال بگيرد. 

در ويدئو زير مي‌توانيد نظاره‌گر پرواز تاكسي هوايي Ehang باشيد:

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اين موضوع چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات