بيش از ۴۰۰ دوره‌ي الكترونيك رايگان؛ بهترين فرصت يادگيري در زمان شيوع بيماري كوويد ۱۹

چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 18 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گسترش دوره‌هاي يادگيريي الكترونيك چند سالي است كه بسيار رونق يافته است. اين روزها كه به دليل شيوع ويروس كرونا وقت آزاد بيشتري داريم، فرصت مناسبي براي استفاده از دوره‌هاي يادگيريي متخصصدي و در عين حال رايگان است.
تبليغات

اولين روزهاي اسفند بود كه به دليل شيوع كوويد ۱۹، تمامي دانشگاه‌ها و مدارس تعطيل شد. در روزهاي بعد، اكثر شركت‌ها نيز به دوركاري روي آوردند، تا بيشتر متخصصان، از منزل كارهاي خود را انجام دهند. بهترين راه براي در امان ماندن از كوويد ۱۹ و در عين حال قطع زنجيره‌ي گسترش ويروس، سكونت در منزل است. حضور طولاني‌مدت در منزل، ممكن است خسته‌كننده و كسالت‌آور باشد؛ بنابراين بهترين كار اين است كه از فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را ببريد. يكي از بهترين كارها، استفاده از دوره‌هاي الكترونيك و يادگيري يك مهارت جديد است. 

ظهور اينترنت و فضاي مجازي تمام ابعاد زندگي ما را دستخوش تغيير كرده‌ است. يادگيري نيز از اين امر مستثني نبوده و در سال‌هاي اخير شاهد ظهور و رشد شگرف دوره‌هاي الكترونيك بوده‌ايم. اكنون علاوه‌بر دانشگاه‌ها، بسياري از مؤسسات و سايت‌ها نيز روي به توليد محتواي يادگيريي در قالب ويدئو آورده‌اند. به جرئت مي‌توان گفت كه اكنون در هر زمينه‌اي از برنامه‌ نويسي تا عكاسي، محتواي يادگيريي وجود دارد. 

بسياري از مؤسسات يادگيريي با شيوع كوويد ۱۹، بسياري از دوره‌هاي يادگيريي الكترونيك غير رايگان خود را براي زماني محدود رايگان كرده‌اند. بنابراين تصميم گرفتيم، تا به جمع‌آوري اين دوره‌هاي رايگان شده بپردازيم و در يك مقاله تمام آن‌ها را كنار هم بگذاريم. در اين مقاله بيش از ۴۰۰ دوره‌ي يادگيريي الكترونيك به‌صورت طبقه‌بندي شده در اختيار شما است. اميدواريم كه با استفاده از اين دوره‌هاي يادگيريي از زمان خود نهايت استفاده را ببريد. 

آكادمي Pluralsight

مرجع متخصصين ايران كورس رايگان

موسسه آمريكايي Pluralsight در سال ۲۰۰۴ با هدف گسترش دوره‌هاي يادگيريي الكترونيك شروع به كار كرد. تمركز اصلي يادگيري‌هاي اين مجموعه در زمينه‌ي برنامه نويسي است. از سال ۲۰۱۱ روند رشد اين كمپاني تسريع يافت. به‌طوري كه نام اين شركت در ليست ۵۰۰۰ هزار كمپاني با سريع‌ترين سرعت رشد، قرار گرفت. اين رده بندي توسط ژورنال .Inc با شيوع ويروس كوويد ۱۹ اين مجموعه نيز، دوره‌هاي يادگيريي غير رايگان خود را به مدت محدود به‌طور رايگان قرار داده است. 

دوره‌هاي GUVI

كمپاني GUVI يكي از معروف‌ترين رسانه‌هاي ديجيتال يادگيري مجازي در هند است. عمده‌ يادگيري‌هاي ويديوي اين مجموعه به حوزه‌ي برنامه‌نويسي اختصاص دارد. اين مجموعه يادگيري‌هاي خود را به سه زبان انگليسي، هندي و تاميلي منتشر مي‌كند. به‌علت شيوع ويروس كرونا، كمپاني GUVI تمامي دوره‌هاي پولي خود را در نسخه اپلكيشين موبايل رايگان كرده است.

آكادمي Moz

مرجع متخصصين ايران كورس رايگان

مؤسسه Moz يكي از شناخته‌ شده‌ترين شركت‌هاي جهان در زمينه‌ي يادگيري و مشاوره‌ي سئو و بهبود رتبه‌ي سايت است. اين شركت آمريكايي به دليل شيوع كرونا و براي تشويق مردم به سكونت در منزل، تعداد زيادي از يادگيري‌هاي خود را رايگان كرده است. براي رايگان شدن دوره يادگيريي، كافي است هنگام خريد كد «wegotthis» را وارد كنيد.

سايت Real Python

مرجع متخصصين ايران كورس رايگان

اين سايت به‌صورت تخصصي به يادگيري زبان برنامه‌نويسي پايتون مي‌پردازد به دليل شيوع كرونا، اين سايت نيز تعدادي از ويديوهاي خود را رايگان كرده است. شما مي‌توانيد با وارد كردن كد«3cfd9bbf-8676-4c82-b44b-93fc69bd4ede» به‌صورت رايگان به محتواهاي زير دسترسي پيدا كنيد.

دوره‌هاي دانشگاهي 

مرجع متخصصين ايران كورس رايگان

دانشگاه‌هاي سراسر دنيا دوره‌هاي درسي خود را به‌صورت الكترونيك و رايگان (يا حداقل بخشي رايگان) ارائه مي‌كنند. اين دوره‌ها به‌طور كلي MOOC (دوره آزاد انبوه الكترونيك يا Massive Open Online Course) ناميده مي‌شوند. اين دوره‌ها به مانند كلاس درس است و هر دوره شامل آزمونك و امتحان پاياني است و در نهايت نيز مدرك صادر مي‌گردد. طي ۶ سال گذشته، بيش از ۸۰۰ دانشگاه در توليد بيش از ۱۰ هزار MOOC نقش داشته‌اند. بسياري از اين دوره‌ها داراي زمان‌بندي خاصي نيستند و شما مي‌توانيد در هر زمان دلخواه و با هر سرعتي، آن‌ها را دنبال كنيد. گزيده‌اي از بهترين يادگيري‌هاي اين دوره‌ها در ليست زير جمع آوري و دسته‌بندي شده‌ است. دانشگاه ارائه‌دهند‌ه‌ي هر دوره نيز مشخص شده‌ است. اين دسته‌بندي‌ها شامل علوم رايانه و برنامه‌نويسي، علم داده، علوم مهندسي، رياضيات، علم و دانش، يادگيري و تحصيل، بهداشت و پزشكي، كسب‌و‌كار، هنر و طراحي، علوم انساني و علوم اجتماعي است.

علوم كامپيوتر و برنامه‌نويسي

علم داده و داده كاوي

علوم مهندسي

رياضيات

علم و دانش

يادگيري و تحصيل

بهداشت و پزشكي

كسب‌و‌كار 

هنر و طراحي

علوم انساني

علوم اجتماعي

فرادرس

سازمان علمي و يادگيريي «فرادرس» (FaraDars) از قديمي‌ترين وب‌سايت‌هاي يادگيري الكترونيك است كه توانسته طي بيش از ده سال فعاليت خود بالغ بر ۱۰,۰۰۰ ساعت يادگيري ويديويي در قالب فراتر از ۲,۰۰۰ عنوان علمي، مهارتي و متخصصدي را منتشر كند و به بزرگترين پلتفرم يادگيريي ايران مبدل شود. فرادرس با پايبندي به شعار «دانش در دسترس همه، هميشه و همه جا» با همكاري بيش از ۱,۳۰۰ مدرس برجسته در زمينه‌هاي علمي گوناگون از جمله آمار و داده‌كاوي، هوش مصنوعي، برنامه‌نويسي، طراحي و گرافيك كامپيوتري، يادگيري‌هاي دانشگاهي و تخصصي، يادگيري نرم‌افزارهاي گوناگون، دروس رسمي دبيرستان و پيش دانشگاهي، يادگيري‌هاي دانش‌آموزي و نوجوانان، يادگيري زبان‌هاي خارجي، مهندسي برق، الكترونيك و رباتيك، مهندسي كنترل، مهندسي مكانيك، مهندسي شيمي، مهندسي صنايع، مهندسي معماري و مهندسي عمران توانسته بستري را فراهم كند تا افراد با شرايط مختلف زماني، مكاني و جسماني بتوانند با بهره‌گيري از يادگيري‌هاي با كيفيت، به روز و مهارت‌محور همواره به يادگيري بپردازند. به دليل شيوع ويروس كوويد ۱۹ اين موسسه تعدادي از دوره‌هاي ويژه خود را به شكل رايگان به مدت محدود قرار داده است.

انديشه متخصصين شما درباره دوره‌هاي الكترونيك چيست؟ آيا تجربه استفاده از دوره‌هاي الكترونيك را داشته‌ايد؟ نقاط مثبت و منفي دوره‌هاي الكترونيك از انديشه متخصصين شما چيست؟ انديشه متخصصينات‌هاي خود را با ما به اشتراك بگذاريد. همچنين اگر دوره‌ي مفيدي را مي‌شناسيد كه به دليل شيوع كوويد ۱۹ رايگان شده است، حتما با ما در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات