تايل، گجتي كه مكان اشياء گمشده را با اتصال به موبايل مشخص مي‌كند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مرتب وسايل خود را گم مي‌كنيد؟ تايل نجات‌بخش خواهد بود.
تبليغات

فراموشي و حواس‌پرتي معضلي است كه اين روزها بيشتر گريبانمان را مي‌گيرد؛ چرا كه دنياي امروز بسيار شلوغ و ناآرام است. كارها و برنامه‌هايمان زياد است و ممكن است فراموش كنيم اشياء مهمي مثل دسته‌كليد، كيف پول يا حتي كت خود را برداريم. بنابراين گجت Tile براي رديابي اجسام مهم، يك راهكار ويژه است كه در ادامه‌ي مطلب با آن آشنا مي‌شويم.

كمپاني تايل چند ماهي روي گجت جالبي به همين نام كار كرده تا آن را به مرحله‌ي توليد انبوه و فروش برساند. استفاده از تايل بسيار ساده است. كافي است آن را به هر وسيله‌ي مهمي كه معمولاً آن را فراموش مي‌كنيد، متصل كرده و با موبايل‌هوشمند خود آن را رديابي كنيد.

مرجع متخصصين ايران tile-red-purse

محدوده‌ي رديابي اين گجت 25 دلاري، بين 50 تا 150 فوت معادل 15 تا 46 متر است. با اين محدوده‌ي متخصصد شايد بتوان در تعقيب و گريز كسي كه موتور شما را به سرقت برده هم از آن استفاده كرد!

تايل اولين گجت در اين زمينه نيست. سال پيش در CES 2013 هم شبيه اين گجت را ديده بوديم. پراكسيمو محصولي از كنسينگتون همين كار را انجام مي‌دهد. اما تفاوت بزرگ تايل با ساير گجت‌هاي مشابه اين است كه شبكه‌اي از تايل‌ها و موبايل‌ها با هم همكاري مي‌كنند و به نوعي يك شبكه‌ي اجتماعي ايجاد مي‌شود.

مثلاً اگر شما دسته‌كليد خود را در منزل خودتان پيدا نكنيد، مي‌توانيد از طريق ديگر موبايل‌هايي كه اپليكيشن تايل روي آنها نصب شده، به دنبال آن بگرديد. اگر دسته‌كليد نزديك ديگر موبايل‌ باشد، به شما اطلاع داده مي‌شود. براي همين است كه Mike Farley و Nick Evans، مبتكران تايل به آن مي‌گويند:

بزرگ‌ترين سيستم جست‌وجوي اشياء گمشده در جهان

در سال 2013 تايل با نرم‌افزار Selfstarter كه نرم‌افزار متن‌باز براي جمع‌آوري سرمايه‌ي عمومي است، معروف شد. هدف جمع‌آوري 20 هزار دلار بود كه بيش از يك دقيقه طول نكشيد و با مشاركت بيش از 50 هزار نفر، سرمايه‌ي 2.6 ميليون دلاري فراهم شد.

به هر حال جمع‌آوري سرمايه براي توليد تايل به پايان رسيد؛ وليكن پيش‌فروش محصول ادامه يافته تا جايي كه تا پايان سال، بيش از 450 هزار تايل به 125 هزار نفر، پيش‌فروش شده است.

محبوبيت تايل زماني بيشتر شد كه يكي از مؤسسين اپل يعني استيو وزنياك معروف هم به سفارش آن پرداخت. وزنياك به تايل دعوت شده و عكس وي به سرعت در فضاي وب پخش شد.

مرجع متخصصين ايران steve-wozniak-tile

 در ادامه افراد مهم ديگري مثل Byron Deeter از Bessemer Venture Partners يا David Wu از Maverson هم روي تايل سرمايه‌گذاري كردند. چند روز پيش Ross Mason، يكي از مؤسسين MuleSoft كه 130 ميليون دلار سرمايه براي شروع كار استارت‌آپ خود جمع‌آوري كرده در توييتر نوشت:

من روي موضوعات ارزشمندي سرمايه‌گذاري مي‌كنم؛ مخصوصاً استارت‌آپ‌هايي كه مي‌خواهند روي اينترنت اشياء (IoT) فعاليت كنند و محصولاتي كه از طريق اينترنت كنترل مي‌شوند، توليد كنند.

به انديشه متخصصين شما تايل 25 دلاري چه قدر مفيد است و موفق مي‌شود؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات