ساخت صفحات نوراني منعطف LED توسط Ikea

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با ورود لامپ‌هاي LED در زندگي روزمره به زودي ما شاهد تغييرات زيادي در زمينه‌ي روشنايي خانه و محيط اطرافمان خواهيم بود. مي‌توان انتظار داشت كه به زودي فرش، ديوار، پرده‌ها و هر آن چه پيرامون ماست تبديل به منابع نوري قابل كنترل و البته كم مصرف و دوستدار محيط زيست شوند. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.
تبليغات

شركت IKEA مي‌خواهد سرمايه گذاري زيادي را در زمينه اين كاشي‌هاي نوراني داشته باشد تا بتواند با توليد اين صفحات انعطاف پذير، نازك، كم مصرف و البته ارزان سهم زيادي را از بازار آتي صنعت روشنايي صاحب شود. اين لامپ‌ها ضمن مصرف انرژي كمتر 20 برابر بيشتر عمر مي‌كنند آن‌ها هم چنين مي‌توانند بسته به نياز متخصص به يكديگر متصل شوند و صفحات يكپارچه‌ي بزرگتري را شكل دهند. اين فناوري دست طراحان را جهت طراحي‌هاي نوآورانه و جديد بسيار باز مي‌گذارد، و هدف اين شركت دستيابي به بازاري ميليوني است.

اين لامپ‌هاي LED كوچك صفحات منعطف و شفاف كه مي‌توان بر روي آن‌ها چاپ هم كرد قرار مي‌گيرند، الگوي چاپ شده بر روي سطح اين لايه‌ي رويي مي‌تواند ميزان يكنواختي و زاويه‌ي خروج نور را بسته به نياز طراح كنترل كند، كه امكاني بي نهايت جالب و دوست‌داشتني خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ikea-design-led-products-led-light-tiles-4

آن‌ها هم چنين مي‌توانند در رنگ‌هاي مختلفي توليد شوند و همچنين قادرند تا 20,000 لومن بر متر مربع روشنايي داشته باشند. هر كاشي نوراني را مي‌توان در هر ابعادي تا يك متر طول توليد كرد. از مثال‌ها متخصصد اين كاشي‌ها مي‌توان به ساخت اثاثيه‌ي نوراني، روشنايي يكنواخت از سقف يا ديوار يا حتي استفاده به عنوان نور پشتي تلويزيون‌ها استفاده كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات