اين پهپاد از خانه شما محافظت مي‌كند

شنبه ۲۵ دي ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
استارتاپ جديدي قصد دارد پهپادها را به فرشتگان نگهبان خانه تبديل كند.
تبليغات

Sunflower Labs كه مقر آن در سيليكون‌ ولي و همچنين زوريخ سويس قرار دارد، سيستم امنيتي جديدي معرفي كرده است كه تهديدهاي احتمالي را شناسايي و آن‌ها را توسط يك پهپاد مطالعه مي‌كند. پهپاد، ويديو را مستقيماً به موبايل شما ارسال و استريم خواهد كرد. بنابراين مي‌توانيد خطر احتمالي را بلافاصله متوجه شويد. Sunflower Labs هم‌اكنون درخواست بتاتستينگ را از طريق وب‌سايت خود شروع كرده است و تست نسخه بتاي اين سيستم امنيتي را اواسط ۲۰۱۷ شروع خواهد كرد. استارتاپ مذكور خود را مكملي براي سيستم‌هاي امنيتي مرسوم مي‌داند.

مرجع متخصصين ايران Sunflower

سيستم هشدار سان‌فلاور مبتني بر پهپاد و چراغ‌هاي هوشمندي است كه در زمين اطراف خانه كاشته مي‌شوند و به حركت، لرزش و صدا حساس هستند. توسط آناليز اين اطلاعات، سيستم قادر به تشخيص انسان، ماشين و حيوانات خواهد بود و جهت انجام اين مهم، از هوش مصنوعي نيز بهره مي‌برد تا خطرات بالقوه را به‌درستي تشخيص دهد. براي مثال افراد بي‌خطر نظير پستچي‌ها از روي نحوه نزديك شدن آن‌ها و همچنين زمان توقفشان جلوي خانه شناسايي مي‌شوند. هنگامي كه شخصي به خانه نزديك شود و جلوي در منتظر بماند، يك نوتيفيكيشن برايتان ارسال و از شما درخواست مي‌كند كه در صورت تمايل مطالعه كنيد. در صورتي كه جواب شما مثبت باشد، پهپاد از مقر خود (بالكن، ايوان يا هر جاي امن ديگر) برمي‌خيزد و به‌صورت اتوماتيك به محل استقرار فرد مشكوك پرواز مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Sunflower

پهپاد كه حدود ۱۰ متر ارتفاع مي‌گيرد تا زماني كه شما دستور بازگشت به آشيانه را صادر نكنيد، شخص را مورد مطالعه قرار خواهد داد. همچنين اپليكيشن موجود روي موبايل يك گزينه براي خبر كردن پليس محلي در اختيارتان مي‌گذارد. اخطار اشتباهي عموماً در سيستم‌هاي امنيتي رايج رخ مي‌دهد. الكس پاچيكوف، مديرعامل روسي اين شركت انتظار دارد با فرستادن پهپاد قبل از اطلاع به پليس اشكال را حل كند. يك مزيت ديگر سيستم اين است كه شما همه محدوده ملك خود را زير انديشه متخصصين داريد، درحالي‌كه سيستم‌هاي معمول عموماً نقاط ورود و خروج خانه را تحت كنترل مي‌گيرند. ملخ‌هاي پهپاد در صورت برخورد با هر چيزي به‌صورت اتوماتيك خاموش مي‌شوند و از كار مي‌افتند و با توجه به طراحي عريضشان، كمترين ميزان صدا را توليد مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران Sunflower

پاچيكوف مي‌گويد:

هدف ما اين است كه به جاي صداي Buz (وز وز كردن) به صدايي بهتر دست يابيم.

در حال حاضر اين پهپاد حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد، اما اين كمپاني قصد دارد قبل از عرضه عمومي، وزن آن را به كمتر از ۲۵۰ گرم برساند. پهپاد به ۲ دوربين مجهز است و جهت حفظ حريم شخصي ديگران، تنها از محوطه شخص مالك تصويربرداري مي‌كند. به هر صورت با توجه به قوانين خاصي كه در هر كشور وضع شده است، نگراني‌هايي نيز در رابطه با اين سيستم امنيتي وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، در كشور آمريكا پرواز پهپادهايي كه كمتر از ۲۵ كيلوگرم وزن دارند، تنها براي كساني كه آزمون پرواز را گذرانده باشند، كمتر از ارتفاع ۱۲۰ متر مجاز است و در كشور سوئد نيز اخيراً قوانيني در منع استفاده از پهپاد وضع شده است. البته قانون  آمريكا براي پهپادهاي تجاري مؤثر خواهد بود؛ چيزي كه كمپاني سان‌فلاور نيز بر آن تأكيد مي‌كند و مي‌افزايد:

از آنجا كه اين قانون براي پروازهاي تجاري وضع شده است، نمي‌تواند براي صاحب پهپاد كه از آن، جهت استفاده‌هاي غيرتجاري استفاده مي‌كند اشكال‌ساز باشد؛ چراكه استفاده‌هاي تفريحي با محدوديت‌هاي كمتري مواجه هستند.

ارزش اين سيستم هنوز دقيقاً مشخص نيست، اما چراغ‌ها هركدام به‌تنهايي ۱۵۹ دلار ارزش خواهند داشت. در كل ارزشي برابر با سيستم‌هاي امنيتي معمول خواهد داشت. پاچيكوف در تلاش است تا اين سيستم را با دستيارهاي صوتي نظير سيري و آمازون‌اكو تطبيق دهد.

دانلود 360p     دانلود 720p     دانلود 1080p

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات