۳۹ ميليون آمريكايي از اسپيكر هوشمند استفاده مي‌كنند

يك‌شنبه ۲۴ دي ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق نتايج تحقيق جديد مؤسسه‌ي اديسون و ان‌پي‌آر، از هر ۶ آمريكايي، يك نفر صاحب اسپيكر هوشمند است.
تبليغات

اسپيكر هوشمند ابزاري به‌شمار مي‌‌رود كه روز به روز در حال پيش‌رفت است و بزرگان دنياي فناوري همگي محصولاتي از اين نوع روانه بازار كرده‌اند. طبق گزارش مؤسسه‌ي تحقيقاتي اديسون و سازمان ان‌پي‌آر، ۱۶ درصد از آمريكايي‌ها در حال حاضر از اين اسپيكرها استفاده مي‌كنند؛ اين آمار به اين معني است كه از هر ۶ نفر، يك نفر از اسپيكر هوشمند استفاده مي‌كند. اسپيكرهاي آمازون اكو در اين زمينه پيشرو هستند؛ به‌طوري‌كه محصولات الكساي اين غول خرده‌فروشي تقريبا ۱۱ درصد از اين ۱۶ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. گوگل با محصولات گوگل هوم و سهم چهار درصدي در جايگاه دوم قرار گرفته است.

مرجع متخصصين ايران اسپيكرهاي هوشمند

فروش تعطيلات سال نوي ميلادي در اين آمارها بي‌تأثير نبوده است؛ به‌طوري كه ۷ درصد از آمريكايي‌ها در فاصله‌ي جمعه‌ي سياه تا پايان ماه دسامبر و ۴ درصد در طول تعطيلات اولين اسپيكر هوشمند خود را خريداري كرده‌اند. گوگل و آمازون با تخفيف‌هاي وسوسه‌كننده به‌خوبي از بازه‌ي خريدهاي تعطيلات سال نو براي افزايش سهم خود از بازار استفاده كردند. به اعتقاد متخصص كارشناسان، استفاده از تبليغات در جلوي فروشگاه‌ها در اين موفقيت بي‌تأثير نبوده است. به انديشه متخصصين مي‌رسد اين تخفيف‌ها احتمالا در برخي از محصولات براي اين دو شركت ضرر به همراه داشته؛ با اين حال اين استراتژي براي ترويج چنين محصولاتي و به دست آوردن بخش بيشتري از بازار به كار گرفته شده است. نتيجه‌ي اين تحقيق‌ها نشان از پيشتازي اكو دات به‌عنوان پرفروش‌ترين محصول در تعطيلات آخر سال و جمعه‌ي سياه وب‌سايت آمازون دارد.

تحقيقات حاكي از آن هستند كه ۶۴ درصد از خريداران اين محصولات فكر استفاده از اسپيكر هوشمند با هدف تبديل كردن آن‌ به بخشي از خانه‌ي هوشمند را در ذهن مي‌پروانند. ۶۶ درصد از دارندگان اين اسپيكرها اعلام كرده‌اند كه قصد استفاده از اين ابزار براي تفريح و سرگرمي با دوستان و خانواده دارند؛ كارهايي مانند پخش موسيقي، پرسيدن سؤالات عمومي، تعريف كردن لطيفه، بازي كردن و اطلاع از اخبار و وضعيت آب و هوا بخشي از اين فعاليت‌ها محسوب مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران اسپيكرهاي هوشمند

۳۰ درصد خريداران اسپيكرهاي هوشمند اعلام كرده‌اند كه استفاده از اين دستگاه‌ را جايگزين ديدن تلويزيون كرده‌اند؛ ۷۱ درصد نيز اعلام كرده‌اند كه زمان بيشتري براي شنيدن اخبار، راديو و پادكست‌ اختصاص داده‌اند. ۴۴ درصد از دارندگان اسپيكر هوشمند در اين انديشه متخصصينسنجي اعلام كرده‌اند كه استفاده‌ي آن‌ها از دستيار هوشمند صوتي در موبايل‌هاي هوشمندشان نيز افزايش يافته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات