ديسكورد چيست و چه قابليت‌هايي ارائه مي‌دهد؟

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 18 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ديسكورد پلتفرم چت گروهي رايگان است كه به قابليت استريم و ارسال پيام متني يا صوتي يا تصويري مجهز است و نحوه‌ي تعامل متخصصان، به‌خصوص گيمرها را ارتقا مي‌‌بخشد.
تبليغات

امروزه، پلتفرم‌هاي پيام‌رسان‌ و چت گروهي زيادي با قابليت‌ها و امكانات مختلف براي برقراري ارتباط گيمر‌ها وجود دارند. در ميان اين پلتفرم‌ها، ديسكورد (Discord) را مي‌توان پيام‌رسان محبوب گيمر‌ها دانست. البته متخصصان اين پلتفرم به گيمرها محدود نمي‌شوند و به‌دليل رايگان‌بودن و داشتن امكانات گسترده‌‌، متخصصان ديگر نيز از اين پلتفرم استفاده مي‌كنند.

براي مثال، كسب‌و‌كارها براي برقراري ارتباط با اعضاي شركت يا مشتريان خود از ديسكورد به‌عنوان بستر ارتباطي اصلي استفاده مي‌كنند و توليدكنندگان بازي‌ها نيز علاوه‌بر انتشار اخبار مربوط به محصولات خود، از اين پلتفرم براي همراهي و ارتباط با گيمرها براي مشاهده‌ي بازخورد‌ها و اطلاع از باگ‌هاي موجود در بازي‌هايشان استفاده مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن موبايل ديسكورد

ديسكورد علاوه‌بر نسخه‌ي تحت‌وب، هم روي كامپيوتر اجرا مي‌شود و هم روي موبايل‌هاي هوشمند و براي هر سه سيستم‌عامل ويندوز و iOS و اندرويد توسعه داده شده است. اين پلتفرم در‌مقايسه‌با ديگر پلتفرم‌ها به پهناي باند كمي نياز دارد و زمان پاسخ‌گويي در آن اندك است و امكان برقراري ارتباط با نرم‌افزارهاي ديگر مانند توييچ و يوتيوب و اسپاتيفاي را فراهم مي‌كند. در اين مقاله درباره‌ي پلتفرم ديسكورد، تاريخچه‌، نحوه‌ي استفاده و قابليت‌هاي آن بيشتر توضيح مي‌دهيم.

ديسكورد چيست؟

ديسكورد (Discord) پلتفرمي رايگان براي برقراري ارتباط متخصصان، به‌خصوص گيمر‌ها و سازمان‌دهي اين ارتباط براي بهبود تعامل آن‌ها است. اين پلتفرم برپايه‌ي فناوري صدا روي پروتكل اينترنت يا VoIP (مخفف Voice over Internet Protocol) ايجاد شده است و براي برقراري تماس‌هاي تصويري و صوتي و ارسال پيام استفاده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ديسكورد

درواقع، ديسكورد را مي‌توان اپليكيشني براي چت معرفي كرد كه شباهت‌هايي با «اسكايپ» (Skype) و تيم‌اسپيك (TeamSpeak) و اسلك (Slack) دارد. اين پلتفرم در ابتدا به‌‌طور‌خاص براي ايجاد هماهنگي بين گيمرها و تسهيل برقراري ارتباط بين آن‌ها توسعه داده شد؛ اما امروزه استفاده از آن براي عموم آزاد است و همه مي‌توانند از قابليت‌هاي اين پلتفرم استفاده كنند. هنگام استفاده از ديسكورد با مفاهيم زير برخورد خواهيد كرد:

  • سرور: فضاهاي موجود در ديسكورد كه گروه‌هاي مختلف با تمركز بر موضوعي خاص مي‌سازند. سرورهاي بزرگ اكثراً عمومي هستند؛ اما عضويت در برخي سرورها با دريافت دعوت‌نامه از ايجاد‌كننده‌ي آن فضا يا ديگر اعضا هر متخصص مي‌تواند يك سرور عمومي يا خصوصي ايجاد كند و برخي حتي با ايجاد سرورهايي خاص، از ديسكورد كسب‌ درآمد مي‌كنند.
  • كانال: بخش‌هايي در سرورهاي ديسكورد كه بسته به موضوع و متن و صوت مربوط به همان موضوع سازمان‌دهي مي‌شوند.
  • DM يا GM: پيام مستقيم به‌صورت متني يا صوتي يا ويدئويي (DM) يا پيامي با همين فرمت كه براي گروهي (GM) در پلتفرم ديسكورد ارسال مي‌شود.

تاريخچه‌ي ديسكورد

سال ۲۰۱۵، جيسون سيترون پلتفرم ديسكورد را براي اولين‌بار راه‌اندازي كرد. او ابتدا آدرس عضويت در ديسكورد را داخل وب‌سايت رديت (Reddit) منتشر كرد و متخصصان اين وب‌سايت هم به‌تدريج و از روي كنجكاوي ديسكورد را نصب كردند و با قابليت‌هاي آن آشنا شدند. ديسكورد ‌كم‌كم در ميان استريمرهاي توييچ و گيمرهاي حرفه‌اي محبوب شد و افراد زيادي از آن‌ حمايت‌و شركت‌هاي بزرگ هم براي همكاري با پلتفرم ديسكورد اعلام آمادگي كردند.

در زمان راه‌اندازي ديسكورد، جيسون سيترون شعار «Chat for Gamers» را براي نشان‌دادن تمركز اين پلتفرم روي گيمرها انتخاب كرد؛ اما با گذشت زمان، اين شعار به «Chat for Communities and Friends» تغيير كرد و ديسكورد براي ديگر متخصصان نيز دردسترس قرار گرفت.

مرجع متخصصين ايران سازنده ديسكورد

براساس گزارش‌هاي منتشر‌شده، نسخه‌ي نرم‌افزاري ديسكورد در سال ۲۰۱۹ به‌تنهايي بيش از ۲۵۰ ميليون متخصص فعال داشت. همان‌طور‌كه گفتيم، استفاده از پلتفرم ديسكورد براي متخصصان رايگان است؛ بااين‌حال براي بهره‌مندي از برخي قابليت‌هاي آن مانند Discord Nitro، به خريد اكانت و پرداخت دلاري نياز خواهيد داشت.

برتري ديسكورد بر ديگر پلتفرم‌هاي مشابه

رابط متخصصي پلتفرم ديسكورد (Discord) به اپليكيشن‌هايي مانند اسلك (Slack) يا اسكايپ (Skype) شباهت زيادي دارد. اين پلتفرم به‌شكلي ساده امكان برقراري تعامل بين گيمر‌ها و سازمان‌دهي آن‌ها را فراهم مي‌كند و به‌عنوان ابزاري اجتماعي براي چت گروهي متني و صوتي و ويدئويي به‌كار مي‌رود و دركنار همه‌‌ي اين‌ها به قابليت جست‌وجوي متخصصان و كانال‌ها و سرور‌ها نيز مجهز است.

در‌واقع، مي‌توان گفت كه تركيب قابليت‌هاي متعدد ديسكورد با بهترين امكانات اپليكيشن‌هاي مشابه مانند اسكايپ و اسلك رابط متخصصي ساده‌اي دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد و آن را به بستري ايدئال براي تعامل متخصصان با علايق مشابه تبديل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ديسكورد در مقابل ديگر پلتفرم‌ها

كاربران مي‌توانند هنگام ايجاد سرورها در ديسكورد اختيارات مختلفي را براي متخصصان مشخص و اشكال مختلفي را براي پيكربندي اين سرورها مشخص كنند. اين اختيارات و شخصي‌سازي‌ها شامل تسهيل مديريت سرور و امكان اعطاي پاداش به متخصصان فعال و تعريف مجوزهاي دسترسي مختلف است.

رايگان‌بودن استفاده از ديسكورد و داشتن امكان دسترسي به آن از مرورگر يا اپليكيشن در سيستم‌عامل‌هاي مختلف و در پلتفرم‌هاي متفاوت از ديگر مزاياي آن درمقايسه‌با اسكايپ يا اسلك هستند. ربات‌هاي زيادي هم در ديسكورد وجود دارند كه هركدام براي انجام كاري ايجاد شده‌اند. برخي براي مديريت سرور و برخي براي پخش موسيقي و دركل اين ربات‌ها براي كمك به تعامل يا جلوگيري از بروز برخي اتفاقات استفاده مي‌شوند.

يادگيري نصب ديسكورد

ديسكورد هم تحت‌وب اجرا مي‌شود و هم در قالب نرم‌افزار‌هايي براي دسكتاپ يا موبايل توسعه داده شده است. براي ساخت حساب متخصصي در ديسكورد، مي‌توانيد ازطريق مرورگر و نرم‌افزارِ تحت‌ويندوز يا موبايل اين كار را انجام دهيد. درادامه، نحوه‌ي دانلود و نصب اپليكيشن ديسكورد را در محيط ويندوز و روي موبايل توضيح مي‌دهيم.

نصب ديسكورد در ويندوز

بعد از ورود به وب‌سايت discord.com، روي گزينه‌ي «Download for Windows» كليك كنيد. پس از دانلود فايل نصب، اين فايل را اجرا و بعد از نصب اپليكيشن، براي ورود به پلتفرم ديسكورد، روي آيكون آن در محيط دسكتاپ كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران نصب نسخه دسكتاپ ديسكورد

با اجراكردن برنامه‌ي ديسكورد پس از نصب، صفحه‌ي ورود به حساب متخصصي را مشاهده خواهيد كرد. اگر در گذشته در اين پلتفرم ثبت‌نام كرده‌ و حسابي ساخته‌ايد، مشخص اكانت خود را وارد و روي «Log In» كليك كنيد؛ درغيراين‌صورت گزينه‌ي «Register» را انتخاب كنيد تا به صفحه‌ي ساخت حساب متخصصي وارد شويد.

مرجع متخصصين ايران ساخت اكانت ديسكورد ۱
مرجع متخصصين ايران ساخت اكانت ديسكورد ۲
مرجع متخصصين ايران نصب ديسكورد ويندوز

در صفحه‌ي ساخت حساب متخصصي، مشخصات مربوط به آدرس رايانامه، نام متخصصي، رمزعبور (حداقل ۸ كاراكتر) و تاريخ تولد خود را وارد كنيد. دقت كنيد كه تاريخ تولدتان را دقيق وارد كنيد و آن را به‌ياد بسپاريد؛ چراكه درصورت دزديده‌شدن حساب متخصصي شما يا فراموش‌كردن مشخصات آن، تنها با اعلام تاريخ تولد درست مي‌توانيد ثابت كنيد كه صاحب اصلي اكانت هستيد.

پس از ساخت حساب و تأييد اين فرايند ازطريق رايانامهي كه وارد كرديد، ديسكورد از شما مي‌خواهد تا از ميان مباحثه‌هاي مختلف سرور عمومي دلخواهتان را انتخاب كنيد و وارد شويد؛ البته مي‌توانيد انجام اين كار را به زماني ديگر موكول كنيد و به فضاي اصلي برنامه وارد شويد.

نصب ديسكورد روي موبايل‌

نرم‌افزار ديسكورد را نمي‌توان ازطريق فروشگاه‌هاي اپليكيشن ايراني مانند بازار يا مايكت دانلود كرد و براي استفاده از اين پلتفرم در موبايل، بسته به نوع سيستم‌عامل مي‌توانيد از پلي‌استور اندرويد يا اپ‌استور iOS استفاده كنيد. پس از دانلود نرم‌افزار ديسكورد، براي ورود و استفاده از قابليت‌هاي رايگان اين اپليكيشن بايد حساب متخصصي بسازيد.

دانلود رايگان ديسكورد براي موبايل‌هاي اندرويدي از گوگلي پلي

دانلود رايگان ديسكورد براي موبايل‌هاي iOS از اپ استور

ساخت اكانت ديسكورد

ديسكورد داخل ايران دچار محدوديت‌ شده است؛ بنابراين، قبل از شروع فرايند ثبت‌نام، از نرم‌افزار تغيير آي‌پي مناسب استفاده كنيد. در مرحله‌ي بعد، مي‌توانيد يا ازطريق شماره‌ تلفن‌همراه يا رايانامه براي خود اكانت بسازيد. دقت كنيد كه به‌دليل محدوديت‌هاي اعمال‌شده در ايران، امكان دارد اس‌ام‌اس تأييد شماره برايتان ارسال نشود؛ پس بهتر است براي انجام فرايند ثبت‌نام، ازطريق رايانامه اقدام كنيد.

پس از انتخاب رايانامه و نام متخصصي و رمزعبور دلخواه (حداقل ۸ كاراكتر)، در‌نهايت با پر‌كردن فيلد مربوط به تاريخ تولد، گزينه‌ي پذيرش «قوانين را خوانده‌ام» را انتخاب و سپس با تأييد رايانامهي، ثبت‌نام خود را قطعي كنيد. پس از ساخت اكانت، نام متخصصي و رمزعبور خود را در اولين مرتبه‌ي ورود به ديسكورد، درون فيلدهاي مشخص‌شده تايپ كنيد و به حساب متخصصي خود وارد شويد.

ساخت سرور در ديسكورد

با ورود به حساب متخصصي خود، ديسكورد از شما مي‌خواهد تا سرور بسازيد يا به سروري (عمومي يا ازطريق دعوت‌نامه) وارد شويد. راه‌اندازي سرور ديسكورد به متخصصان اجازه مي‌دهد تا محصول و محتواي خود را تبليغ كنند و با ارائه چنل‌هاي مختلف در سرور خود، فضاي براي تعامل اعضاي جامعه متخصصي خود به‌وجود آورند. مراحل ساخت سرور در ديسكورد سخت نيست. به‌عبارت‌ديگر، اگر حساب متخصصي داشته باشيد، تنها در چند مرحله مي‌توانيد به‌رايگان سرور ديسكورد بسازيد:

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

روي علامت + در منو سمت چپ نرم‌افزار ديسكورد كليك كنيد. علاوه‌بر امكان ساخت تمپليت‌هاي آماده‌اي مانند گيمينگ و فعاليت‌هاي آكادميك و دوستان، مي‌توانيد با انتخاب «Create My Own»، سرور شخصي خود را بسازيد. در اين قسمت، بايد انتخاب كنيد كه سرور مدانديشه متخصصينتان مخصوص خود و دوستانتان (For me and my friends) باشد يا آن را براي گروهي خاص (For a club or a community) راه‌اندازي مي‌كنيد. البته امكان رد‌شدن از اين قسمت نيز وجود دارد. در مرحله‌ي بعد، در قسمت «Server Name»، نامي دلخواه براي سرور خود و سپس براي پروفايل گروه خود عكس انتخاب كنيد. در انتها روي گزينه‌ي Create كليك كنيد تا سرور شخصي شما ساخته شود.

بعد از ساخت سرور، ديسكورد از شما درخواست مي‌‌كند تا موضوعي را براي فعاليت در سرور خود انتخاب كنيد و پس از انتخاب موضوع، امكان انتخاب افراد براي دعوت به سرور خود را خواهيد داشت. همچنان مي‌توانيد آدرس اين سرور را با (بازه‌ي هفت‌روزه براي انقضا) براي ديگران ارسال كنيد. مانند برخي مراحل، انجام اين مرحله را نيز مي‌توانيد به زماني ديگر موكول كنيد. بعد از ساخت سرور، مي‌توانيد كانال‌هاي متني (Text Channels) يا صوتي (Voice Channels) براي آن ايجاد كنيد تا اعضا و متخصصان سرور با هم از اين طريق تعامل داشته باشند.

چت متني در ديسكورد

ديسكورد مانند ساير شبكه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان، به قابليت چت متني مجهز است و از اضافه‌كردن فايل گيف يا افزودن تصوير به آن متن به‌كمك گزينه‌ي آپلود در سمت چپ كادر متن نيز همراهي مي‌كند. در اين پلتفرم، امكان ويرايش يا حذف پيام متني ارسال‌شده هم فراهم است. براي ويرايش متن كافي است روي آيكون مداد روي متن كليك و براي حذف آن نيز، گزينه حذف (Delete) را از سه‌نقطه‌ي گوشه‌ي كادر متن انتخاب كنيد. يكي از قابليت‌هاي جالب چت متني ديسكورد «Markdown» است كه امكان بولد (درشت) كردن، ايتاليك كردن، خط كشيدن روي بخش‌هايي از متن و علامت‌گذاري براي هشدار در مورد اسپوبل اطلاعات (مانند داستان بازي) را فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران قابليت Markdown

در پلتفرم ديسكورد، متخصصان مي‌توانند با ايموجي‌هاي مختلف به پيام‌هاي متني دريافتي از ديگر متخصصان يا ارسالي خود واكنش نشان دهند. براي استفاده از ايموجي‌ها، ابتدا آيكون «+» در‌كنار پيام‌ها و سپس ايموجي مدانديشه متخصصينتان را انتخاب كنيد.

چت صوتي در ديسكورد

پلتفرم ديسكورد به قابليت ارسال و دريافت چت صوتي نيز مجهز است. در اين پلتفرم به‌محض ورود به كانالي صوتي، ميكروفون كامپيوتر به‌صورت خودكار روشن مي‌شود و در‌صورت تمايل براي مكالمه‌ي صوتي گروهي نيز، كافي است تا در فهرست متخصصان روي آيكون تلفن كليك كنيد.

فرستادن درخواست دوستي در ديسكورد

شما با ورود به حساب متخصصي، مي‌توانيد فهرست دوستان الكترونيك خود را مشاهده كنيد يا ازطريق گزينه‌ي Add Friend، براي دوستان خود درخواست دوستي بفرستيد و آن‌ها را به فهرست دوستانتان در ديسكورد اضافه كنيد. آيكون آدمك‌ها در سمت راست، بخشي به نام Activity دارد كه نشان مي‌دهد دوستان شما در لحظه در حال انجام چه فعاليتي در اين پلتفرم هستند.

مرجع متخصصين ايران اضافه كردن دوست در ديسكورد

نحوه‌ي اضافه‌كردن ساير متخصصان به فهرست دوستان خود يا ارسال درخواست با فرستان آي‌دي خود (نام متخصصي و شماره كنار آن) براي آن‌ها يا اضافه‌كردن نام متخصصي آن‌ها از بالا و در بخش Add Friend است. پس از ايجاد فهرست دوستانتان، مي‌توانيد براي آن‌ها پيام خصوصي متني يا صوتي و تصويري ارسال كنيد.

مثال:

User#45670

تعريف نقش (Role) در ديسكورد

كاربران مي‌توانند در سروري بسته به فعاليتشان دسته‌بندي شوند. اين يعني صاحب سرور مي‌تواند به‌‌كمك بات‌ها و انتخاب سطح‌هايي در سرور خود، اين امكان را فراهم كند كه اعضاي سرور با رسيدن به سطوح‌ مختلف، نقش (Role) دريافت كنند.

مرجع متخصصين ايران تعريق نقش در ديسكورد

با اينكه نقش‌هاي ديسكورد جنبه‌ي تزييني دارند، وجودشان مي‌تواند براي اعضا انگيزه ايجاد كند و فعاليت آن‌ها را در سرورها افزايش دهد. براي ساخت و تعريف نقش‌هايي مانند Moderator و Guest براي ديگر اعضاي سرور، بايد از بخش تنظيمات سرور و قسمت Role، مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:

  • مرحله‌ي اول: در سمت چپ و بالاي نرم‌افزار، از منو همبرگري روي اسم سرور كليك كنيد و به قسمت تنظيمات سرور (Server Settings) وارد شويد.
  • مرحله‌ي دوم: در بخش مديريت متخصص‌ها (User Management) -> اجازه‌هاي دسترسي (Permissions)، گزينه‌ي «Roles» را انتخاب كنيد. در اين قسمت، به‌صورت پيش‌فرض everyone@ نوشته شده است و شما مي‌توانيد با كليك روي «+» نقشي جديد تعريف و اضافه كنيد.
  • مرحله‌ي سوم: در‌ادامه مي‌توانيد از قسمت تنظيمات نقش (Role Settings) دسترسي‌هاي مختلفي براي نقش‌ها فعال يا غيرفعال كنيد. براي دادن دسترسي ادمين و سرپرست سرور به اعضا، بايد گزينه‌ي «Administrator» را فعال كنيد.
  • مرحله‌ي چهارم: پس از تعريف نقش‌ها و تنظيمات دلخواه، گزينه‌ي «Save Changes» را براي ذخيره انتخاب كنيد. از‌اين‌پس براي تعيين نقش اعضاي سرور، كافي است از مسير تنظيمات سرور (Server Settings) -> اعضا (Members)، متخصص مدانديشه متخصصينتان را پيدا و با انتخاب «+» روي اسم او كليك كنيد.

دستورها و بات‌هاي ديسكورد

ربات‌هاي مختلفي در ديكسورد وجود دارند كه به‌صورت رسمي و غيررسمي ساخته شده‌اند. هركدام از اين ربات‌ها متخصصد‌هاي متنوعي دارند و مي‌توان آن‌ها را با تنظيمات مختلفي در سرور‌ها به كار گرفت. اگر صاحب سروري باشيد، بات‌هاي پلتفرم ديسكورد به شما كمك مي‌كنند اين سرور را بهتر مديريت كنيد. انواع مختلفي بات در پلتفرم ديسكورد وجود دارند كه در‌ادامه برخي از آن‌ها و معرف‌ترين‌هاي هركدام را معرفي مي‌كنيم:

مرجع متخصصين ايران بات‌هاي ديسكورد
  • بات‌هاي مديريت اعضا: براي مديريت رفتار اعضا در كانال‌هاي سرور‌ها و جلوگيري از خطاهاي احتمالي آن‌ها اين ربات‌ها از اسپم، ارسال لينك، ارسال پيام تكراري، و فحاشي و… جلوگيري مي‌كنند. برخي از بات‌هاي مديريتي معروف عبارت‌اند از: Groom ،QuaBot ،‌EasyThreads ،EasyThreads ،Scam.
  • بات پخش اهنگ: ربات‌هاي پخش موسيقي معروف‌ترين و پركاربردترين و قديمي‌ترين بات‌هاي پلتفرم ديسكورد هستند كه به‌تازگي به‌دليل بيانيه‌ها و اخطارهاي يوتيوب، كاركرد برخي از آن‌ها با اشكالاتي همراه شده است. برخي از بهترين بات‌هاي پخش موسيقي در پلتفرم ديسكورد عبارت‌اند: Karuta ،ProBot ،Nekotina ،Bongo ،ZeroTwo.
  • بات‌هاي سطح‌بندي اعضا: بات‌هاي سطح‌بندي (Leveling) در ديسكورد مي‌توانند براي متخصصان و اعضاي سرور سطوح مختلف تعريف كنند و بسته به فعاليت و حضورشان، سطح آن‌ها را افزايش دهند. اين ربات‌ها فضاي رقابتي در سرور ايجاد مي‌:نند و انگيزه‌ي اعضا براي فعاليت در سرور را افزايش مي‌دهند. Frogmore ،Pepe Manager ،AdviceBot ،QuaBot ،MimiBot برخي از بهترين بات‌هاي سطح‌بندي پلتفرم ديسكورد هستند.

بات‌هاي بي‌شمار با متخصصد‌هاي متنوعي در دنياي ديسكورد ايجاد شده‌اند و انواع معرفي‌شده در اين مقاله، تنها بخشي از آن‌ها هستند. يكي ديگر از امكانات موجود در پلتفرم ديسكورد، دستورهاي متنوع و متخصصدي در سرور ديسكورد است كه با تايپ «/» در قسمت نوشتن متن ظاهر مي‌شوند. برخي از محبوب‌ترين دستورهاي ديسكورد عبارت‌اند ار:

  • username@: منشن‌كردن متخصصي در سرور با استفاده از نام متخصصي
  • here@ يا everyone@‌: منشن‌كردن همه متخصصهاي سرور
  • giphy/: جست‌وجوي فايل Gif
  • nick/: تغيير‌دادن نيك‌نيم (نام اختصاري)
  • TTS message/: استفاده از قابليت text-to-speech براي خواندن متن به‌صورت صوتي
  • spoiler message/: گذاشتن علامت اسپويلر براي پنهان‌كردن قسمتي از متن
  • me/: ايتاليك‌كردن متن بعدي

اتصال ديسكورد به برنامه‌هاي ديگر

كاربران مي‌توانند در پلتفرم ديسكورد حساب متخصصي خود را به برخي نرم‌افزار‌ها مانند گيت‌هاب، اپيك‌گيمز، اسپاتيفاي، يوتيوب، توييتر و توييچ متصل كنند. براي انجام اين كار، از تنظيمات پايين صفحه‌ي اپليكيشن ديسكورد و قسمت اتصالات (Connections)، آي‌دي خود در هركدام از حساب‌هاي نمايش‌داده‌شده را وارد كنيد.

مرجع متخصصين ايران اتصال برنامه‌هاي ديگر به ديسكورد

متصل‌كردن حساب‌هاي متخصصي ساير شبكه‌هاي اجتماعي به ديسكورد اين پلتفرم را به فضايي فراتر از شبكه‌ي اجتماعي تبديل مي‌كند. اين قابليت به شما اجازه مي‌دهد گيمرهايي با علايق مشترك شبيه به خود را راحت‌تر پيدا كنيد.

نيترو ديسكورد چيست

نيترو (Nitro) سرويس غيررايگان پلتفرم ديسكورد است كه براي آن به خريد اشتراك دلاري ماهانه (۱۰ دلار) يا سالانه (۱۰۰ دلار) نياز داريد. مشتركان نيترو مي‌توانند سرورهاي دلخواه خود را تقويت كنند، پروفايل‌هاي متعدد براي خود بسازند و آن‌ها را شخصي‌سازي كنند، پيام‌هاي طولاني‌تر يا فايل‌هاي حجيم‌تري را ارسال و دريافت كنند و در‌كل از قابليت‌هاي بيشتري براي حساب متخصصي خود بهره‌مند شوند.

مرجع متخصصين ايران سرويس نيترو در ديسكورد

كاربران با خريد اشتراك پايه‌ي نيترو مي‌توانند از دو تقويت‌كننده يا بوست (Boosts) براي ارتقاي سرورهاي خود استفاده كنند؛ البته تعداد اين تقويت‌كننده‌ها را مي‌توان با پرداخت پول بيشتر افزايش داد. صاحبان سرورها نيز مي‌توانند با استفاده از بوست‌ها، امكان از تمام قابليت‌ها را براي تمام متخصصان فراهم كنند.

برخي امكاناتي كه بوست‌ها دراختيار متخصصان قرار مي‌دهند، عبارت‌اند از: دسترسي به ايموجي‌هاي بيشتر، كيفيت صداي بهتر براي چت صوتي، سفارشي‌سازي ظاهر سرورها با آيكون‌هاي متحرك و گرافيك‌هاي ديگر، ايجاد URL اختصاصي سفارشي‌ براي معرفي بهتر سرور.

حساب متخصصي نيترو سه سطح با دسترسي و قابليت‌هاي مختلف دارد:

  • امكانات حساب متخصصي سطح يك: بيش از ۵۰ ايموجي بيشتر از حساب متخصصي رايگان، ۱۵ ايموجي با امكان سفارشي‌سازي، آيكون متحرك براي سرور، كيفيت صداي ۱۲۸ كيلوبيت‌برثانيه براي مكالمه‌ي صوتي، قابليت استريم ويدئو (Go Live)، رزولوشن 720p و نرخ فريم ۳۰ فريم‌برثانيه و امكان دسترسي به آرشيو سه‌روزه‌ي موضوعات مباحثه‌شده
  • امكانات حساب متخصصي سطح دو:‌ بيش از ۵۰ ايموجي بيشتر از حساب متخصصي سطح يك، ۱۵ ايموجي با امكان سفارشي‌سازي، آيكون متحرك براي سرور، كيفيت صداي ۲۵۶ كيلوبيت‌برثانيه براي مكالمه‌ي صوتي، قابليت استريم ويدئو (Go Live)، رزولوشن 1080p و نرخ فريم ۶۰ فريم‌برثانيه، امكان دسترسي به آرشيو سه‌روزه‌ي موضوعات مباحثه‌شده و ۵۰ مگابايت فضاي آپلود براي تمام اعضاي سرور
  • امكانات حساب متخصصي سطح سه: بيش از ۱۰۰ ايموجي بيشتر از حساب متخصصي سطح دو، ۳۰ ايموجي با امكان سفارشي‌سازي، آيكون متحرك براي سرور، كيفيت صداي ۳۸۴ كيلوبيت‌برثانيه براي مكالمه‌ي صوتي، قابليت استريم ويدئو (Go Live)، رزولوشن 1080p و نرخ فريم ۶۰ فريم‌برثانيه و ۱۰۰ مگابايت فضاي آپلود براي تمام اعضاي سرور

براي دسترسي به حساب متخصصي سطح يك به دو بوست، حساب متخصصي سطح دو به هفت بوست و حساب متخصصي سطح سه به چهارده بوست نياز داريد.

استريم در ديسكورد (قابليت Go Live)

ديسكورد به قابليت جذابي به نام «Go Live» مجهز است كه براي صاحبان سرورها امكان به‌اشتراك‌گذاري گيم‌پلي به‌صورت زنده را براي اعضاي سرور فراهم كنند. براي استفاده از اين قابليت كافي است هم‌زمان در مكالمه‌ي صوتي (Voice Channel)، روي عبارت «Go Live» در سمت چپ نمايشگر كليك و بعد از انتخاب بازي و اجراي آن، گيم‌پلي خود را استريم كنيد. قابليت Go Live تنها براي استريم بازي به‌‌كار نمي‌رود و مي‌توان به‌كمك آن، هر رسانه‌ي در حال پخش يا اپليكيشن در حال اجرا روي سيستم خود را نيز با ديگر اعضاي سرور به‌اشتراك بگذاريد.

مرجع متخصصين ايران استريم در ديسكورد

همان‌‌طور‌كه در تصوير بالا مشاهده مي‌كنيد، در كانال صوتي فردي كه در حال استريم محتواي ويدئويي باشد، با نمايش علامتي كنار نامش مشخص مي‌شود.

مصرف اينترنت ديسكورد

هركدام از امكاناتي كه ديسكورد دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد، مانند چت‌هاي متني، صوتي، تصويري يا استريم، از اينترنت استفاده مي‌كند. ميزان مصرف داده براي هركدام از اين امكانات را نمي‌توان دقيق مشخص كرد. درمجموع، نسخه‌ي دسكتاپ ديسكورد از نسخه‌ي موبايلي آن داده‌ي بيشتري مصرف مي‌كند؛ چراكه در اين پلتفرم محدوديت خاصي براي محتواي به‌اشتراك‌گذاشته اعمال نمي‌شود و كيفيت تصاوير دريافتي و ويدئوها و نوشته‌ها نيز بهتر از نسخه موبايل است. مصرف داده‌ي ديسكورد در هر پلتفرم به عوامل مختلفي مانند برنامه‌هاي اجرايي در پس‌زمينه و پهناي باند اينترنت متخصص و نوع متخصصي اعضا بستگي دارد.

براي مثال استريم مداوم و تماس ويدئويي و صوتي داده‌ي بيشتري از گفت‌وگوي متني و ارسال عكس استفاده مي‌كند. البته تماس‌هاي صوتي ديسكورد كمترين ميزان داده را در بين پلتفرم‌هاي مشابه مانند اسكايپ (تقريباً ۲۵ مگابايت به‌ازاي يك ساعت) مصرف مي‌كند.

تماس‌هاي تصويري تقريباً ۲۷۰ مگابايت و پيام‌هاي متني نيز بين ۲۸۰ كيلوبايت تا ۲۸ مگابايت (بسته به تعداد عكس‌هاي ارسال يا دريافت شده در مكالمه) در پلتفرم ديسكورد داده مصرف مي‌كنند. درمجموع، مي‌توان گفت كه ديسكورد در‌مقايسه‌با ديگر پلتفرم‌هاي مشابه، علاوه‌بر كيفيت بهتر حجم كمتري از اينترنت شما را مصرف مي‌كند.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • ديسكورد چيست؟

    ديسكورد پلتفرمي رايگان براي برقراري ارتباط متني و صوتي و تصويري است كه متخصصان و به‌خصوص گيمر‌ها مي‌توانند با استفاده از آن به‌راحتي باهم ارتباط برقرار كنند و براي انجام بازي‌هاي چند‌نفره هماهنگ شوند و گيم‌پلي خود را با ديگر متخصص‌ها به‌اشتراك بگذارند.

  • آيا استفاده از ديسكورد رايگان است؟

    بله، ديسكورد پلتفرمي رايگان است كه تنها براي دسترسي به برخي قابليت‌هاي بيشتر در اين پلتفرم مانند استريم گيم‌پلي با رزولوشن 1080 و 4K و شنيدن صداي باكيفيت در چت‌هاي صوتي و بهره‌مندي از امكانات شخصي‌سازي، به خريد اشتراك دلاري نيترو نياز است.

  • ديسكورد چقدر اينترنت مصرف مي‌كند؟

    ميزان مصرف اينترنت ديسكورد بسته به نوع استفاده‌‌ي متخصص و پلتفرم اجرايي آن متفاوت است. درمجموع، نسخه‌ي كامپيوتري ديسكورد از نسخه‌ي موبايلي آن داده‌ي بيشتري مصرف مي‌كند. ناگفته نماند اين پلتفرم در‌مقايسه‌‌با پلتفرم‌هاي مشابه مانند اسكايپ بهينه‌تر عمل مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات