معرفي بهترين بازي هاي كريپتويي و بلاك چين براي كسب درآمد [به‌همراه ويديو]

يك‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امروزه بازي‌هاي كرپيتويي يكي از راه‌هاي كسب درآمد هم براي گيمرها، هم براي متخصصان عادي است؛ اين بازي‌ها فرصتي واقعي براي كسب درآمد محسوب مي‌شوند.
تبليغات

كسب درآمد با انجام بازي‌ ويدئويي واقعيتي ملموس و رو به رشد در جهان امروز است كه از سال‌ها پيش هم به طرق مختلف صورت مي‌گرفته است. براي مثال شركت‌هاي بزرگ توليد‌كننده‌ي بازي‌هاي‌ ويديويي، افرادي را استخدام مي‌كنند تا بازي‌ها را براي عيب‌يابي، قبل از عرضه تست كنند و بابت اين كار به آن‌ها حقوق مي‌دهند؛ يا شركت‌هايي مانند eSport با برگزاري مسابقات قهرماني دور‌ه‌اي به برنده‌ي هر دوره ميليون‌ها دلار بابت جايزه پرداخت مي‌كنند.

از طرفي با پيدايش رمزارزهاي مختلف و بلاك چين‌ آن‌ها، شركت‌ها و افراد زيادي به اين حوزه گرايش پيدا كرده‌‎ و تعداد زيادي از فروشگاه‌ها و شركت‌ها، پرداخت ازطريق ارزهاي ديجيتال را براي خريد كالاها و خدمات خود به رسميت مي‌شناسند.

بسياري از شركت‌هاي ساخت بازي براي عقب نماندن از قافله، بازي‌هايي مبتني بر بلاك چين معرفي كردند و با استفاده از فناوري بلاك چين و رمزارزها، اشكالات صنعت بازي‌هاي الكترونيك، مانند روش‌هاي پرداخت، امنيت و سازگاري را برطرف كردند.

بلاك چين، پايگاه داده‌ي مطمئني براي نگه‌داري اطلاعات مربوط به دارايي بازيكنان و ارزش‌ آن‌ها محسوب مي‌شود و قراردادهاي هوشمند با يكپارچه‌سازي كل فرايند، باعث شفافيت اكوسيستم بازي مي‌شوند؛ بنابراين خريد و فروش در بازي با خيالي آسوده‌تر انجام مي‌گيرد و پيشرفت بازيكنان آسان‌تر رديابي مي‌شود؛ اين امر تقلب يا هك شدن حساب متخصصان را غير ممكن مي‌كند.

در اين اكوسيستم بازيكنان مي‌توانند با به دست آوردن توكن‌هاي غير قابل تعويض (NFT) در جريان بازي، صاحب دارايي ديجيتال منحصر‌به‌فرد شوند و آن را مانند كالاي فيزيكي مبادله كنند. آن‌ها مي‌توانند كنترل بيشتري بر دارايي‌هاي خود داشته باشند و درنتيجه با علاقه‌ي بيشتري بازي كنند.

از طرف ديگر، توسعه‌دهندگان از اين امر سود مي‌برند و با مشاركت بيشتر افراد در بازي بودجه‌ي مورد نياز براي پروژه‌هايشان را به دست مي‌آورند. به انديشه متخصصين مي‌رسد تركيب فناوري بلاك چين و صنعت بازي‌هاي ويديويي الكترونيك، شرايطي برد-برد براي هر دو طرف ايجاد مي‌كند.

ويدئو بازي هاي كريپتويي

لطفا با تماشاي ويدئو در يوتيوب و سابسكرايب در كانال يوتيوب اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، ما را در مسير توليد محتواي باكيفيت و ارزشمند حمايت كنيد.

بازي‌ كريپتويي چيست؟

در حال حاضر كسب درآمد براي گيمرها ازطريق بازي واقعيتي اثبات‌شده است؛ اما براي كساني وقت زيادي براي انجام باز‌ي‌ جدي ندارند يا به‌طور حرفه‌اي به اين كار مشغول نيستند، بازي‌هاي كريپتويي مي‌توانند فرصتي واقعي براي كسب درآمد و افزايش سود باشند.

بازي‌هاي كريپتويي (بازي‌هاي مبتني بر بلاك چين) همان بازي‌هاي ويديويي هستند؛ با اين تفاوت كه در جريان بازي، از مرحله‌ي ورود (در برخي از بازي‌ها) تا گرفتن پاداش براي بردن نبردها يا خريد و فروش و مبادله‌ي اين پاداش‌ها براي رفتن به مراحل بعدي، از ارزهاي ديجيتال استفاده مي‌شود. بازي‌هاي كريپتويي سبك‌هاي مختلفي مانند آر‌پي‌جي، استراتژي، اكشن، اول‌شخص يا حتي كارتي دارند و بازيكنان در اين بازي‌ها به‌صورت تكي يا گروهي مي‌توانند درآمدي در قالب ارزهاي ديجيتال به دست آورند.

بازي‌هاي كريپتويي به مرور زمان بهتر و بهتر مي‌شوند و با توجه به پتانسيل زياد اين زمينه، آينده براي اين بازي‌ها بسيار روشن به انديشه متخصصين مي‌رسد. در اين مقاله معروف‌ترين بازي‌هاي كريپتويي را معرفي خواهيم كرد و به شما خواهيم گفت در آينده‌اي نزديك منتظر چه بازي‌هايي باشيد. اگر دوست داريد در عين سرگرم شدن و بازي كردن، درآمد ديجيتال داشته باشيد، در ادامه‌ي مقاله با ما همراه باشيد:

باز‌ي‌هاي كريپتويي كه در اين مقاله معرفي خواهند شد:

بازي اسپايدر تانكس (Spider Tanks)

Spider Tanks يكي از بازي‌هايي است كه اگر حدوداً روزي پنج ساعت با آن بازي كنيد مي‌توانيد درآمدي در حدود ۵ تا ۱۰ دلار از آن به‌دست آوريد. توجه داشته باشيد شروع اين بازي كاملاً رايگان است و سه عدد NFT دراختيارتان قرار مي‌دهد تا بعداً اگر از آن راضي بوديد نسبت‌به خريد NFTهاي داخلي ديگر اقدام كنيد.

براي شروع كار بايد به وب‌سايت گالاگيمز مراجعه كنيد و پس‌از دانلود، آن را روي سيتم خود نصب كنيد. نكته‌ي مهم اينكه براي اجراي بازي اسپايدر تانكس بايد حتماً از ابزارهاي گذر از تحريم استفاده كنيد. پس‌از اجراي بازي بايد وارد بخش Match Making شويد و حتي دوستان خود را دعوت كنيد. اين بازي درحالت پيش‌فرض سه‌نفره است و علاوه‌براين مي‌توانيد NFT‌هاي خود را به ديگران اجاره دهيد و خودتان بازي نكنيد. بدين‌ترتيب ۵۰ درآمد بازيكناني كه NFT شما را اجاره كنند، به‌ شما تعلق خواهد گرفت. نكته‌ي ديگر اينكه براي كسب درآمد در اين بازي بايد حتماً بازي‌ها را برنده شويد و درصورت باخت هيچ درآمدي به شما تعلق نخواهد گرفت.

بازي كريپتو كيتيز (Crypto Kitties)

كريپتو كيتيز از اولين باز‌ي‌هاي كريپتويي مبتني بر بلاك‌ چين است. بازيكن‌ها در اين بازي امكان خريد، بزرگ كردن و مبادله‌ي گربه‌هاي مجازي را دارند و حتي مي‌توانند با تركيب اين گربه‌ها نژادهايي با ارزش زياد به وجود بياورند. در اين بازي هر گربه‌ صفات، شخصيت و ظاهر متفاوتي دارد كه مي‌توان به نسل بعدي گربه‌ها منتقل شود. توكن موجود در بازي كريپتو كيتيز، اتر و بلاك چين آن اتريوم است. اين بازي رابط متخصصي ساده‌اي دارد و بسيار اعتيادآور است. رابط متخصصي اين بازي و گربه‌هاي آن را وب‌سايت رسمي كريپتو كيتيز مشاهده كنيد.

بازي سند باكس (Sandbox)

بازي سند باكس در ابتدا سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱)، براي موبايل معرفي شد؛ اما در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) با وارد شدن به حوزه‌ي بلاك چين‌ و استفاده از NFT‌، براي متخصصان امكان خريد و فروش يا ساخت دارايي‌هاي ديجيتال در محيطي سه‌بعدي فراهم كرد. سند باكس مبتني بر بلاك چين اتريوم است و از سه توكن مجزا با نام‌هاي SAND، LAND و توكن‌هاي ايجادشده توسط خود متخصص استفاده مي‌كند. SAND توكن اصلي بازي است و LAND براي نمايش دارايي‌هاي ديجيتال به كار مي‌رود. در اين دنياي مجازي، هر متخصص مي‌تواند اكوسيستم خود را طراحي كند يا آثار هنري ديجيتال بسازند و آن‌ها را در بازي بفروشند. مي‌توانيد فضاي بازي سند باكس را در وب‌سايت رسمي آن مشاهده كنيد.

بازي اكسي اينفينيتي (Axie Infinity)

يكي از بازي هاي ارز ديجيتال اكسي اينفينيتي است كه در آن امكان سرمايه‌گذاري ارز ديجيتال وجود دارد. اين بازي مبتني بر بلاك چين اتريوم است و دو توكن با نام‌هاي AXS و SLP دارد. اكسي اينفينيتي برگرفته از دو بازي پوكي‌مون (Pokémon) و كريپتو كيتيز (Crypto Kitties) است و در آن بازيكنان مي‌توانند موجودات كوچك و زيبايي به نام اكسي‌ (Axies) توليد كنند يا بخرند. براي شروع اين بازي نياز به خريد حداقل سه اكسي خواهيد داشت كه ارزان‌ترين آن‌ها،‌ ۰٫۰۴۲۱ اتريوم (حدود ۷۹ دلار) ارزش دارد. هزينه‌ي اوليه‌ي شروع بازي بالا است؛ اما در كشور‌هاي درحال‌توسعه براي افراد بسياري منبع درآمد محسوب مي‌شود. در اكسي اينفينيتي در صورت برد SLP به دست مي‌آوريد. توكن‌هاي SLP براي توليد اكسي‌هاي بيشتر يا فروش به ساير بازيكنان مورد استفاده قرار مي‌گيرند. AXS در اين بازي، توكن حاكميتي و در صرافي‌هايي مانند بايننس قابل معامله است و براي خريد NFT در بازار بازي به كار مي‌رود. براي تجربه‌ي اين بازي به اين لينك مراجعه كنيد.

ديسنترالند (Decentraland)

Decentraland يكي از محبوب‌ترين متاور‌س‌هاي بازي‌هاي مجازي است. توكن اصلي اين بازي مانا (MANA) نام دارد و افراد مي‌توانند با خريد هر قطعه زمين از ميان ۹۰۶۰۱ قطعه‌ي اين سرزمين مجازي و ساخت ساختمان و مناظر در آن‌‌ها، NFT كسب كنند و در نهايت با معامله‌ي اين توكن‌هاي غيرقابل تعويض، ارز ديجيتال مانا به‌دست آورند. افراد مي‌توانند در ديسنترالند املاك و مستغلات مجازي خود را توسعه داده و درآمد داشته باشند يا حتي با ديگران در اين فضا معاشرت كرده و در مناسبات و رويداد‌هاي اجتماعي شركت كنند.

سودآورترين راه براي كسب درآمد در Decentraland خريد زمين و فروش آن با سود است. شما مي‌توانيد با حدود ۳ هزار دلار هزينه در اين متاورس صاحب زمين شويد و سپس در شرايط مناسب آن را به ارزش دلخواه به فروش برسانيد. در حال حاضر بالاترين ارزش فروش زمين در ديسنترالند ۲٫۴۳ ميليون دلار اعلام شده كه از ركورد قبليِ ۹۱۳ هزار دلار، تقريباً هزار دلار بيشتر است. بازي ديسنترالند روي بلاك چين اتريوم توسعه داده شده و شروع به بازي و فعاليت در آن رايگان است.

بازي سورِر (Sorare)

مرجع متخصصين ايران

سورر بازي فوتبالي با تيم‌هاي پنج‌نفره و مبتني بر بلاك چين اتريوم است و در آن افراد امكان خريد، مالكيت و فروش كارت‌ ديجيتال مربوط به بازيكن‌هاي بيش از صد تيم ورزشي را دارند. مي‌توان گفت اين كار‌ت‌ها نسخه‌ي ديجيتال همان كارت‌هاي نوستالژي فوتبالي هستند كه بعضي از ما در قديم بازي با آن‌ها را تجربه‌ كرده‌ايم. هر فرد براي ورود به بازي و انتخاب گروه اوليه‌ي خود، مي‌تواند ده كارت مربوط به ده بازيكن مختلف را انتخاب كند؛ براي شركت در مسابقه‌ تيم پنج‌نفره‌اي تشكيل دهد و با پيروزي در هر مسابقه كارت‌هاي بيشتر يا پاداشي در قالب ارز ديجيتال اتر دريافت كند. برنده شدن در مسابقات يكي از راه‌هاي كسب درآمد در اين بازي و روشي ديگر خريد و فروش كارت‌هاي موجود در آن است. هر كارت مربوط به يك بازيكن در دنياي واقعي است و براي هر بازيكن در هر فصل تنها يك كارت منحصر‌به‌فرد توليد مي‌شود. ارزش اين كارت‌ها بسته به عملكرد بازيكن مربوط به آن در دنياي واقعي سنجيده مي‌شود. براي مثال كارت منحصر‌به‌فرد كيليان امباپه بازيكن پاري سن ژرمن اواخر سال ۱۳۹۹ با ارزش بيش از ۵۵۰۰۰ يورو خريداري شد. براي مشاهده‌ي كارت‌هاي اين بازي به وبسايت آن سر بزنيد.

بازي گادز آنچيند (Gods Unchained)

گادز آنچيند (GU) بازي كارتي مبتني بر بلاك چين اتريوم است و بازيكنان مي‌توانند مالكيت واقعي كارت‌ها را كسب كنند و آن‌ها را بفروشند يا با كارت‌هاي ديگر مبادله كنند. برخي از كارت‌هاي درون بازي بسيار كمياب و باارزش‌ هستند. بازي گادز آنچيند نفر به نفر است و براي شروع نيازي به پرداخت هزينه‌ نيست. فضاي اين بازي را ازطريق اين لينك مشاهده كنيد.

بازي هش راش (Hash Rush)

بازي هش راش در سبك استراتژي و به هدف كسب درآمد (Play to Earn) معرفي شده است. اين بازي روي بلاك چين اتريوم ساخته شده و براي كامپيوترهاي شخصي عرضه مي‌شود. بازيكنان در هش راش بايد مقري بسازند و مستعمرات و كريستال‌هاي خود را دربرابر حملات مختلف محافظت كنند. در اين بازي امكان ماين كريستال ازطريق Crypto Veins وجود دارد. براي ورود به بازي نيازي به پرداخت هزينه‌ي اوليه‌ نيست و فضاي گرافيكي بازي بسيار جذاب است. نسخه‌ي كامل اين بازي هنوز دردسترس نيست؛ اما مي‌توانيد ازطريق وب‌سايت Hashrush.com براي حضور در دنياي بازي بعد از انتشار ثبت‌ نام كنيد.

بازي اسپلينتر لند (Splinter Land)

اسپلينتر لند بازي كارتي-جنگي و مبتني بر بلاك چيني به نام Steem‌ است و در جريان بازي از توكني به همين نام استفاده مي‌شود. در اين بازي تمركز بر جمع‌آوري كارت‌‌ و نبرد است. برنده‌هاي سطح بالاتر به‌عنوان پاداش Steem دريافت خواهند كرد و بازيكنان مي‌توانند با استفاده از اين توكن كارت‌هاي بازي را بفروشند يا مبادله كنند. براي ورود به وب‌سايت رسمي اين بازي از اين لينك استفاده كنيد.

بازي اينفينيت فليت (Infinite Fleet)

اينفينيت فليت بازي چندنفره و فضايي است و روي لايه‌ي دوم (سايدچين) بلاك چين بيت كوين قرار دارد و تا اواخر ۲۰۲۱ (پاييز ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.

در جريان اين بازي بازيكنان در نقش فرمانده‌هاي ناوگان كشتي‌ وظيفه‌ي نبرد با بيگانگان را دارند. انبار كشتي‌ها و سلاح‌ها به‌روزرساني مي‌شوند و امكان تشكيل تيم در آن وجود دارد. افراد شاخص زيادي مانند چارلي لي (خالق لايت كوين) و آدام بك (مدير عامل بلاك استريم) در اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده‌اند. براي مشاهده‌ي وب‌سايت رسمي اين بازي به اين لينك مراجعه كنيد.

بازي گيلد آف گارديينز (Guild Of Guardians)

گيلد آف گارديينز بازي نقش‌آفريني مبتني بر بلاك چين اتريوم است. در اين بازي بازيكنان با هم متحد مي‌شوند تا هيولاها را شكست بدهند. اين بازي توسط طراح بازي گادز آنچيند توسعه داده شده است و با اينكه هنوز به صورت رسمي عرضه نشده، افراد زيادي در ليست انتظار آن ثبت‌ نام كرده‌اند. Ubisoft حامي آن است و فضاي بازي گرافيك و طراحي جالبي دارد. گيلد آف گارديينز روي موبايل و كامپيوتر قابل اجرا است و آدرس وب‌سايت رسمي‌ آن از اين لينك دردسترس است.

بازي اسكاي ويور (SkyWeaver)

اسكاي ويور بازي كارتي است كه توسط تيم Horizon Blockchain Games و با سرمايه‌گذاري و حمايت الكسيس اوهانيان، بنيانگذار و مدير اجرايي پلتفرم رديت، توسعه يافته و مبتني بر بلاك چين اتريوم است. بازيكنان در آن با جمع‌آوري دسته‌ كارت‌هاي مختلف با يكديگر مبارزه مي‌كنند. اين كارت‌هاي منحصر‌به‌فرد با ارزش ثابت ارائه مي‌شوند و بازيكنان مي‌توانند آن‌ها را بفروشند يا مبادله كنند. اين بازي روي موبايل، كامپيوتر و وب قابل اجرا است و در حال حاضر در نسخه‌ي آزمايشي آن ازطريق وب‌سايت skyweaver.net عرضه شده.

ايلوويوم (Illuvium)

Illuvium يكي از شناخته‌شده‌ترين بازي‌هاي كريپتويي در ژانر ماجراجويي است. اين بازي با تم بين كهكشاني و اكتشافات و برخوردهاي بين سياره‌اي، حس بازي‌هاي كريپتويي خيلي مدرن و فضايي را القا مي‌كند و هدف در آن رسيدن به سياره‌اي ويران شده به نام ايلوويوم است. در ايلوويوم موجوداتي به نام ايلوويال (Illuvials) با قدرت‌هايي فرازميني زندگي مي‌كنند كه بازيكن‌ها به كمك آن‌ها مي‌توانند تيمي قدرتمند ساخته و در مأموريت‌ها به رقابت بپردازند. با برنده شدن در اين مأموريت‌ها و كسب امتياز، مي‌توانيد توكن بومي ايلوويوم يعني ILV را به‌دست آوريد. اين بازي بر پايه‌ي بلاك چين اتريوم ساخته شده و بيشتر از آنكه درآمدزا باشد، سرگرم‌‌كننده‌ است.

پگاكسي (Pegaxy)

Pegaxy بازي كريپتويي در قالب مسابقات اسب‌دواني است كه براي شروع به فعاليت در آن به VIS، ارز مخصوص بازي نياز داريد. شما با VIS مي‌توانيد به‌عنوان مالك، مسير، اسب و تجهيزات مناسب انتخاب كنيد و بعد از آن ديگر در جريان بازي كنترل نخواهيد داشت. Pega يا همان اسب‌هاي مسابقات را مي‌‌توان با استيبل‌كوين تتر خريداري كرد و سپس نسل آن‌ها را ادامه دهيد يا با تركيب دو نسل، اسب جديدي را به وجود آورده و براي مسابقات آماده كنيد. پگاكسي روي بلاك‌چين اتريوم توسعه داده شده و كسب درآمد در آن ازطريق مسابقه، فروش و اجاره اسب‌ها

انديشه متخصصينات شما متخصص اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي بازي‌هاي كريپتويي و كسب درآمد از راه بازي كردن چيست؟ آيا تجربه‌اي در اين زمينه داريد؟

اين مقاله حاوي توصيه يا پيشنهاد اقتصادي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيست. خطر از‌ دست‌ دادن سرمايه در هر سرمايه‌گذاري وجود دارد و سرمايه‌گذار بايد پس از مطالعه و تحقيق، تصميم نهايي را خود اتخاذ كند و مسئوليت تبعات آن را بر‌ عهده بگيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات