بهترين بازي هاي پلي استيشن ۴ كه بايد تجربه كنيد!

يك‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران نماد دكمه هاي پلي استيشن و پوستر بازي رد دد و مرد عنكبوتي در پس زمينه
حدود ۱۰ سال از عرضه‌ي پلي‌استيشن ۴ مي‌گذرد؛ به‌همين‌دليل، قصد داريم بهترين بازي‌هاي اين كنسول دوست‌داشتني را مرور كنيم.
تبليغات

پلي‌استيشن ۴ يكي از مدل‌هاي پرفروش‌ كنسول بازي سوني بود كه هنوز‌هم متخصصان بسيار زيادي دارد و ازانديشه متخصصين قدرت گرافيكي، تجربه‌اي جذاب از اجراي بازي‌ها ارائه مي‌دهد.

چه طرفدار بازي‌هاي مسابقه‌اي باشيد، چه بازي‌هاي ترسناك و بازي‌هاي شوتر، در اين فهرست حتماً گزينه‌اي مناسب با سليقه‌ي خود پيدا خواهيد كرد. از همين‌حالا بايد هشدار دهيم كه برخي از اين عناوين واقعاً اعتيادآور هستند و شما را براي ساعت‌هاي طولاني پاي كنسول پلي‌استيشن ۴ ميخكوب خواهند كرد.

۱. Persona 5

مرجع متخصصين ايران بازي Persona 5

تاريخ انتشار: ۴ آوريل ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۸۸ از ۵

Persona 5 ازانديشه متخصصين نوآوري درمقايسه‌با بازي‌هاي ديگر پيشرفت چشمگيري نداشت؛ اما ويژگي‌هاي ديگر آن باعث مي‌شود يكي از بهترين عناوين نقش‌آفريني باشد. دنياي بازي و شخصيت‌هايي كه در آن حضور دارند، براي گيمرها بسيار جذاب است.

Persona 5 ازجمله بازي‌هايي محسوب مي‌شود كه گيمر را كاملاً در خود غرق مي‌كند و درنهايت پس‌ از پايان آن، حسرت خواهيد خورد كه چرا به‌ اين زودي تمام شد.

۲. Uncharted 4: A Thief’s End

مرجع متخصصين ايران بازي Uncharted 4: A Thief’s End

تاريخ انتشار: ۱۰ مي ۲۰۱۶

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۷۴ از ۵

آيا آنچارتد ۴ نتيجه‌اي شايسته براي داستان دريك است؟ آيا پايان داستان‌ها و شخصيت‌هايي كه عاشقشان شده‌ايم، راضي‌كننده به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؟

چگونگي يادآوري حماسه‌ها با گذشت زمان مشخص مي‌شود؛ اما بي‌ترديد مي‌توان گفت Uncharted 4 پاياني است كه ارزش تبديل‌شدن به يكي از نمادهاي پلي‌استيشن را دارد. اين عنوان براي دريك و دوستانش هرآنچه به آن اميد داشتيم و حتي آرزو مي‌كرديم، ارائه مي‌دهد. بازي مذكور در بهترين سطح انجام مي‌شود شخصيت‌پردازي در آن واقعاً عالي است.

در آنچارتد ۴، نيتن دريك بايد به دنياي خطرناكي برگردد و تصميم بگيرد براي نجات كساني كه دوستشان دارد، بايد چه‌ چيزي را قرباني كند. در اين بازي به دريك، سم، النا و سالي بپيونديد و ماجراجويي حماسي در سرتاسر جهان را تجربه كنيد.

۳. Horizon Zero Dawn

مرجع متخصصين ايران بازي Horizon Zero Dawn

تاريخ انتشار: ۲۸ فوريه ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۶۸ از ۵

Horizon Zero Dawn با بيان داستاني شگفت‌انگيز و ساختن دنيايي جذاب به‌همراه گيم‌پلي روان و عالي و چالش‌برانگيز، شما را وارد فضايي مي‌كند كه نمونه‌اش را كمتر ديده‌ايد.

تمركز Horizon Zero Dawn روي ويژگي‌هاي سرگرم‌كننده و معنادار است؛البته فقط مكانيك‌هايي را مجاز مي‌داند كه به تكميل مهارت‌هاي گيمر كمك مي‌كنند. پاداش‌هاي داخل بازي به‌راحتي به‌دست نمي‌‌آيند؛ اما واقعاً ارزش تلاش‌كردن دارند.

۴. God of War

مرجع متخصصين ايران بازي God of War

تاريخ انتشار: ۲۰ آوريل ۲۰۱۸

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۷۵ از ۵

مگر مي‌شود نام بازي‌هاي پلي‌استيشن ۴ به‌ميان آيد و حرفي از بازي بسيار جذاب و محبوب God of War نزنيم؟ اين بازي با سبك دوربين و ويژگي‌هاي درگيركننده‌اش يكي از عناوين منحصربه‌فردي است كه مي‌توانيد از اجرايش ساعت‌ها لذت ببريد.

كريتوس و آترئوس قلب تپنده‌ي سفر هيجان‌انگيز شما در بازي God of War هستند و مثل هميشه بايد هم‌زمان تركيبي از قدرت نبرد و تفكر براي حل چالش‌ها و مهارت را به‌كار ببريد تا به انتهاي داستان جذاب بازي برسيد.

۵. Diablo III

مرجع متخصصين ايران بازي Diablo III

تاريخ انتشار: ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷

ژانر: اكشن، نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۷۵ از ۵

داستان بازي Diablo III جهان فانتزي تاريكي به نام Sanctuary اتفاق مي‌افتد. در اين دنيا نيروهاي شيطاني به رهبري Diablo، ارباب وحشت، در حال گسترش نفوذ خود هستند. گيمر در نقش يكي از ۵ قهرمان بازي، يعني Barbarian ،‌Crusader ،‌Demon Hunter ،‌Monk يا Witch Doctor بازي مي‌كند.

قهرمانان بازي بايد با نيروهاي شيطاني مبارزه كنند و Sanctuary را نجات دهند. بازي Diablo III به‌دليل گيم‌پلي هيجان‌انگيز و داستان جذاب و دنياي زيبا تحسين منتقدان برانگيخته است.

۶. The Last of Us Part II

مرجع متخصصين ايران بازي The Last of Us Part II

تاريخ انتشار: ۱۹ جولاي ۲۰۲۰

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۳۸ از ۵

The Last of Us Part II بازي ويدئويي ساخت شركت ناتي داگ است كه دنباله‌ي بازي The Last of Us محسوب مي‌شود كه در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

داستان The Last of Us Part II پنج سال پس از وقايع بازي اول روايت مي‌شود. جوئل ميلر و الي، شخصيت‌هاي اصلي بازي اول، اكنون زندگي آرامي را سپري مي‌كنند؛ اما اين آرامش زماني از بين مي‌رود كه الي در جنايتي بي‌رحمانه خانواده‌اي را از دست مي‌دهد و درنتيجه، براي انتقام مسير خطرناكي را در پيش مي‌گيرد.

The Last of Us Part II ازانديشه متخصصين داستان يكي از بهترين بازي‌هاي ويدئويي محسوب مي‌شود كه حتي باعث شد سريالي براساس آن ساخته شود و بسيار هم پربيننده بود.

۷. NieR: Automata

مرجع متخصصين ايران بازي NieR: Automata

تاريخ انتشار: ۲۳ فوريه ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفريني، اكشن

امتياز: ۴٫۸۴ از ۵

داستان بازي NieR: Automata در آينده‌اي دور رخ مي‌هد؛ زماني‌كه انسان‌ها پس از حمله‌ي ماشين‌هاي بيگانه مجبور شده‌اند سياره‌ي زمين را ترك كنند. در اين بازي، انسان‌ها در ماه زندگي مي‌كنند و ربات‌هايي را براي مبارزه با ماشين‌ها به زمين فرستاده‌اند.

گيمرها در نقش ربات جنگجويي به‌ نام 2B بازي مي‌كنند. 2B و همكارش، 9S، به زمين فرستاده مي‌شوند تا ماشين‌هاي بيگانه را نابود كنند؛ اما با گذشت زمان به حقيقتي تاريك‌تر درباره‌ي جنگ بين انسان‌ها و ماشين‌ها پي مي‌برند.

داستان پيچيده و رمزآلود Nier: Automata سؤالاتي عميق درباره‌ي ماهيت زندگي و هويت مطرح مي‌كند. از ديگر ويژگي‌هاي جذاب اين عنوان مي‌توان به گيم‌پلي اكشن هيجان‌انگيز با مبارزه‌هاي دشوار اشاره كرد.

۸. Resident Evil 7

مرجع متخصصين ايران بازي Resident Evil 7

تاريخ انتشار: ۲۴ ژانويه‌ي ۲۰۱۷

ژانر: ترسناك، بقا

امتياز: ۴٫۷۲ از ۵

مجموعه‌ بازي‌هاي Resident Evil براي علاقه‌مندان به سبك بقا و ترسناك هميشه جذاب بوده‌اند. توسعه‌دهندگان Resident Evil 7 سعي كردند ويژگي‌هاي اصيل اين مجموعه را دركنار ويژگي‌هاي جديد ارائه دهند و اين بازي را مي‌توان مجموعه‌اي موفقيت‌آميز از تلاش‌هاي سازندگانش توصيف كرد.

رزيدنت اويل ۷ با الهام از ويژگي‌هاي نسخه‌هاي اوليه‌ي خود و ساختن داستان و فضايي جديد براساس آن، تجربه‌اي جذاب و پر از استرس و هيجان براي گيمرها رقم مي‌زند كه نمونه‌اش را كمتر ديده‌ايم.

۹. Titanfall 2

مرجع متخصصين ايران بازي Titanfall 2

تاريخ انتشار: ۲۶ اكتبر ۲۰۱۸

ژانر: تيراندازي، اول‌ شخص

امتياز: ۴٫۵۴ از ۵

اولين نسخه‌ي Titanfall بسيار سرگرم‌كننده، اما واقعاً كوتاه بود و ايده‌اي محدود و نيمه‌كاره داشت. Titanfall 2 براي حل همين اشكالات منتشر شد و اكنون يكي از بازي‌هاي پرطرفدار سبك تيراندازي اول‌ شخص است.

در بازي تك‌نفره‌ي Titanfall 2، افسر مشتاق و كهنه‌كار نيروهاي خود را براي نجات جانش و مبارزه با دشمني بسيار قدرتمند به‌كار مي‌گيرد. حالت چندنفره‌ي اين بازي توانايي‌هاي بيشتر و شخصي‌سازي عميق‌تري ارائه مي‌دهد تا طرفداران گيم‌پلي سريع و هيجان‌انگيزي را تجربه كنند.

۱۰. Marvel’s Spider-Man

مرجع متخصصين ايران بازي Marvel’s Spider-Man

تاريخ انتشار: ۷ سپتامبر ۲۰۱۸

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۷ از ۵

شركت Insomniac، سازنده‌ي معروف بازي‌هاي مرد عنكبوتي، با Marvel’s Spider-Man انديشه متخصصين طرفداران اين عنوان را بار‌ديگر به‌ خود جلب كرد. مرد عنكبوتي يكي از بهترين بازي‌هاي اَبَرقهرماني محسوب مي‌شود كه پلي‌استيشن ۴ تجربه كرده است.

Marvel’s Spider-Man بازي بسيار جذاب و هيجان‌انگيز ماجراجويي و اكشني است كه شكوه سينمايي را در دنياي بازي‌هاي كامپيوتري به‌تصوير مي‌كشد و گيمرها را ساعت‌ها سرگرم مي‌كند. اين بازي مراحل جذاب و و هيجان‌انگيزي دارد و بايد با تكميل مهارت‌ها و جنگيدن با دشمنان و خراب‌كاران، شهرتان را مثل هميشه نجات دهيد.

۱۱. Red Dead Redemption 2

مرجع متخصصين ايران Red Dead Redemption 2

تاريخ انتشار: ۲۶ اكتبر ۲۰۱۸

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۷ از ۵

Red Dead Redemption 2 شاهكاري ديگر از راك‌استار است. اين بازي نه‌تنها انتظارات را برآورده مي‌كند؛ بلكه از آن هم فراتر مي‌رود و از هر انديشه متخصصين درمقايسه‌با نسل اول خود بهتر است.

تجربه‌اي حماسي از حضور در غرب وحشي را با Red Dead Redemption 2 و داستان بسيار جذابش آن‌هم در دنياي جهان‌باز تجربه كنيد. توجه سازنده‌ي اين بازي به جزئيات مختلف و قراردادن ويژگي‌هاي فيزيكي مختلف باعث شده است تا به يكي از عناوين محبوب‌ دهه‌ي اخير تبديل شود.

اين بازي با وجود پيشرفت‌هاي دنياي بازي، همچنان از گرافيك و گيم‌پلي بسيار عالي و جذابي بهره مي‌برد. تيراندازي و اسب‌سواري و انجام مأموريت‌هاي وسترني را با اين بازي جذاب تجربه كنيد و لذت ببريد.

۱۲. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

مرجع متخصصين ايران بازي Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

تاريخ انتشار: ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵

ژانر: مخفي‌كاري، اكشن

امتياز: ۴٫۳۸ از ۵

داستان بازي Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۱۹۸۴ اتفاق مي‌افتد و دنباله‌ي نسخه‌ي قبل است. در دنياي بازي، بحراني جهاني در طول جنگ سرد ايجاد مي‌شود و گيمر را به دنيايي هدايت مي‌كند كه در آن ميل به انتقام بيداد مي‌كند.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مضاميني مثل روان‌شناسي جنگ و جنايت‌هايي را به‌تصوير مي‌كشد كه برخي كشورها و افراد در چرخه‌ي باطل جنگ مرتكب شده‌اند. اين عنوان در سبك جهان‌باز است و گرافيك فوتورئاليستي و ويژگي‌هاي متعددي دارد.

تم‌هاي سنگين و حالت سينمايي و گيم‌پلي تاكتيكي ازجمله مشخصات مهم بازي مذكور محسوب مي‌شوند و همين ويژگي‌ها باعث شدند به يكي از عناوين برجسته‌ صنعت گيم تبديل شود.

۱۳. Bloodborne

مرجع متخصصين ايران بازي Bloodborne

تاريخ انتشار: ۲۵ مارس ۲۰۱۵

ژانر: اكشن، نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۷۳ از ۵

Bloodborne بازي ويدئويي ساخت شركت فرام‌سافتور در شهر خيالي يارنام جريان دارد؛ مكاني كه با بيماري مرموزي آلوده شده است. گيمرها در Bloodborne كنترل شخصيت شكارچي را بر‌عهده مي‌گيرند كه بايد در شهر خطرناك زنده بماند و با دشمنان مختلفي ازجمله هيولاها و انسان‌هاي متخاصم و موجودات خونين مبارزه كند.

بازيكنان مي‌توانند از انواع سلاح‌ها و قدرت‌هاي جادويي براي شكست دشمنان خود استفاده كنند. بازي Bloodborne به‌دليل گيم‌پلي چالش‌برانگيز و داستان جذاب و جلوه‌هاي بصري خيره‌كننده تحسين منتقدان را برانگيخته است.

۱۴. Shadow of the Colossus

مرجع متخصصين ايران بازي Shadow of the Colossus

تاريخ انتشار: ۱۸ اكتبر ۲۰۱۵

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۳۷ از ۵

Shadow of the Colossus داستان جواني به‌ نام واندر را روايت مي‌كند كه براي احياي دخترش، Mono، به سرزمين ممنوعه سفر مي‌كند. در طول بازي، واندر بايد ۱۶ غول را شكست دهد تا روح Mono را آزاد كند. اين غول‌ها موجوداتي عظيم‌جثه و قدرتمند هستند كه در سراسر سرزمين ممنوعه پراكنده شده‌اند.

واندر براي شكست دادن هر‌يك از اين غول‌ها بايد ضعف‌هاي آن‌ها را پيدا كند و با استفاده از مهارت‌هاي خود، آن‌ها را از بين ببرد. گيم‌پلي بازي Shadow of the Colossus روي مبارزه با غول‌ها تمركز دارد. واندر براي مبارزه با اين غول‌ها از شمشير و تير استفاده مي‌كند. او مي‌تواند از محيط نيز در مبارزه بهره ببرد.

۱۵. The Witcher 3: Wild Hunt

مرجع متخصصين ايران بازي The Witcher 3: Wild Hunt

تاريخ انتشار: ۱۹ مي ۲۰۱۵

ژانر: فانتزي، نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۸۴ از ۵

The Witcher 3 بازي بسيار بزرگ و با جزئيات بي‌پايان است كه در بسياري از بازي‌هاي مشابه ديده نمي‌شود. CD Projekt RED با The Witcher 3 تصويري از جهاني را ارائه مي‌دهد كه درگير جنگ و جادوي شيطاني شده است و شهرها و دهكده‌هايش با فقر دست‌وپنجه نرم‌ مي‌كنند.

زندگي مرفه جامعه در مكان‌هايي دور از دسترس كشاورزان و افراد عادي جريان دارد. شما در اين بازي قاتل هيولا هستيد و در‌مقابل خود سرزميني جنگ‌زده و پر از هيولا را مشاهده خواهيد كرد كه مي‌توانيد ساعت‌ها در آن گشت‌‌وگذار كنيد.

دنياي فانتزي The Witcher 3: Wild Hunt پيشرفت‌هاي گرافيكي و متخصص متعددي درمقايسه‌با نسخه‌هاي قبلي خود ارائه داد كه ازجمله‌ي آن‌ها مي‌توان به تراكم بسيار بيشتر، اجراي سريع‌تر، همراهي از فناوري رهگيري پرتو و همراهي از صداي سه‌بعدي اشاره كرد.

۱۶. Sekiro Shadows Die Twice

مرجع متخصصين ايران بازي Sekiro Shadows Die Twice

تاريخ انتشار: ۲۲ مارس ۲۰۱۹

ژانر: اكشن، ماجراجويي

امتياز: ۴٫۸۴ از ۵

Sekiro: Shadows Die Twice بازي ويدئويي در سبك اكشن‌ماجراجويي است كه در دوره‌ي سن‌گوكو ژاپن جريان دارد و داستان سامورايي جواني به نام واكر را روايت مي‌كند. اين شخصيت پس از كشته‌شدن استادش، براي انتقام‌جويي به سفر مي‌رود.

گيم‌پلي Sekiro: Shadows Die Twice روي مبارزه‌هاي تن‌به‌تن تمركز دارد و بازيكنان بايد با استفاده از مهارت‌هاي سامورايي، از دست دشمنان خود جان سالم به‌در ببرند. يكي از ويژگي‌هاي متمايز بازي، قابليت بازگشت از مرگ است كه به گيمرها اجازه مي‌دهد تا پس از كشته‌شدن، دوباره به زندگي بازگردند.

۱۷. Resident Evil 2 Remake

مرجع متخصصين ايران بازي RESIDENT EVIL 2

تاريخ انتشار: ۲۶ ژانويه ۲۰۱۹

ژانر: ترسناك، بقا

امتياز: ۴٫۸۱ از ۵

داستان بازي Resident Evil 2 Remake در شهر راكون سيتي روايت مي‌شود كه به‌دليل پخش ويروس تي، به شهري آلوده تبديل شده است. دو شخصيت اصلي بازي، كلير ردفيلد و ليان كندي، به شهر راكون سيتي مي‌آيند تا برادر كلير را پيدا كنند؛ اما درنهايت خودشان هم نيز گرفتار ويروس مي‌شوند.

گيم‌پلي Resident Evil 2 Remake روي بقا و مديريت منابع تمركز دارد. بازيكنان بايد با استفاده از منابع محدود دراختيارشان، از دشمنان جان سالم به‌در ببرند. بازي سيستم اكشن جديدي نيز دارد كه به گيمر اجازه مي‌دهد با استفاده از محيطش، دشمنان را شكست دهند.

۱۸. Divinity: Original Sin II

مرجع متخصصين ايران بازي Divinity Original Sin II

تاريخ انتشار: ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷

ژانر: نقش‌آفريني

امتياز: ۴٫۶۸ از ۵

Divinity: Original Sin II بازي نقش‌آفريني كلاسيكي است كه به‌لطف سيستم‌هاي نوآورانه و جهان گسترده‌اش، تجربه‌اي منحصربه‌فرد را ارائه مي‌دهد. بازي Divinity: Original Sin II در دنياي فانتزي Rivellon جريان دارد و بازيكنان را در نقش زنداني‌اي قرار مي‌دهد كه به‌دنبال آزادي است.

گيمر مي‌تواند از بين ۶ شخصيت پيش‌ساخته يا شخصيت سفارشي خود يكي را برگزيند. بازي سيستم مبارزه‌ي مبتني‌بر نوبت دارد كه به بازيكنان اجازه مي‌دهد تا از محيط خود براي ايجاد استراتژي‌هاي پيچيده بهره ببرند.

۱۹. Journey

مرجع متخصصين ايران بازي Journey

تاريخ انتشار: ۲۱ جولاي ۲۰۱۵

ژانر: ماجراجويي

امتياز: ۴٫۶۹ از ۵

Journey بازي ويدئويي مستقل در سبك ماجراجويي است كه در آن بازيكن كنترل شخصيت كوچك و بي‌نامي را بر‌عهده مي‌گيرد. گيمر بايد با اين شخصيت در بيابان وسيع و بي‌انتها حركت كند و هدف نهايي رسيدن به بالاي كوه بزرگ انتهاي بيابان است.

بازي Journey به‌دليل طراحي هنري زيبا و موسيقي متن حماسي و داستان رمزآلودش تحسين منتقدان را برانگيخته است.

۲۰. INSIDE

مرجع متخصصين ايران بازي INSIDE

تاريخ انتشار: ۲۹ ژوئن ۲۰۱۶

ژانر: ماجراجويي، معماي

امتياز: ۴٫۴۸ از ۵

بازي INSIDE در دنيايي تاريك و برزخ‌مانند آغاز مي‌شود و شما نقش پسربچه‌اي را داريد كه در اين دنيا قدم گذاشته است. اكنون بايد با حل معماها و روبه‌روشدن با اشكالات، مراحل را طي كنيد.

INSIDE به‌دليل گرافيك سياه‌و‌سفيد و مينيماليستي و داستان مرموز و معمايي و گيم‌پلي چالش‌برانگيزش انديشه متخصصين مثبت منتقدان را به خود جلب كرده است. اين بازي برنده‌ي جوايز متعددي از‌جمله جايزه‌ي بهترين بازي مستقل از The Game Awards و جايزه‌ي بهترين دستاورد هنري از BAFTA شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات