AMD در پي تكامل فناوري اتصال پردازنده Infinity Fabric

يك‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
AMD فناوري اختصاصي موسوم به Infinity Fabric دارد كه براي اتصال پردازنده‌هاي مركزي و گرافيكي استفاده مي‌شود و در نسل‌هاي بعدي، اتصال كامل‌تري را ممكن مي‌كند.
تبليغات

AMD چندي پيش كنفرانسي به‌نام Dinancial Analyst Day داشت كه فناوري‌ها و دستاوردها و محصولات جديد خود را در آن معرفي كرد. يكي از اطلاع‌رساني‌هاي انجام‌شده، به تكامل استراتژي اينتركانكت شركت، Infinity Fabric مربوط بود. شركت قصد دارد در محصولات آتي به‌مرور IF را به يك طراحي معماري منحصربه‌فرد تبديل كند. درواقع فناوري مذكور ديگر تنها محدود به اتصال CPU به GPU يا GPU به GPU نيست و به‌نوعي همه‌ي سازوكارهاي پردازشي را به يكديگر متصل و با هم ادغام مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران AMD Infinity Fabric

اولين رونمايي از Infinity Fabric در محصولات سري Zen انجام شد. در جريان رونمايي مذكور، شركت سازنده توضيح خلاصه‌اي ارائه كرد و IF را نسخه‌ي تكامل‌يافته‌ي Hypertransport ناميد كه اتصال چيپلت‌ها را با پردازنده‌هاي تجاري و همچنين بين سوكت‌هاي يك سرور چندسوكت آسان‌تر و سريع‌تر مي‌كرد. نسل دوم Infinity Fabric با پردازنده‌هاي Rome و Zen 2 معرفي شد كه علاوه بر سرعت بيشتر، اتصال بين پردازنده‌هاي گرافيكي را هم ممكن مي‌كرد.

مرجع متخصصين ايران AMD Infinity Fabric

نسل دوم IF اتصال دو پردازنده را به يكديگر ممكن مي‌كرد و همچنين با استفاده از آن مي‌شد چهار پردازنده‌ي گرافيكي را در يك مجموعه به هم متصل كرد. البته، اتصال پردازنده‌ي مركزي به گرافيكي، هنوز به‌كمك PCIe انجام مي‌شد. نسل بعدي كه اكنون به‌عنوان Infinity Architecture شناخته مي‌شود، نه‌تنها اتصال تعداد بيشتري پردازنده‌ي گرافيكي (هشت پردازنده) را به هم ممكن مي‌كند، بلكه توانايي اتصال پردازنده‌‌هاي مركزي به پردازنده‌هاي گرافيكي را نيز دارد. چنين اتصالي به‌معناي بهبود چندبرابري اتصال و هماهنگي بين CPU و GPU خواهد بود و مي‌توان از مزايايي همچون فضاهاي يكپارچه‌ي حافظه براي هردو بهره برد. AMD با روش جديد، قطعا بهبود كارايي و سرعت را به ميزان زيادي در محصولات آتي ارائه خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران AMD Infinity Fabric

AMD و LLNL در جديدترين بيانيه‌ي خبري اعلام كردند كه ابركامپيوتر El Capitan از سيستم Infinity Architecture بهره خواهد برد. در طراحي ابركامپيوتر مذكور، يك پردازنده‌ي Genoa EPYC مبتني بر معماري Zen 4 به چهار پردازنده‌ي گرافيكي متصل خواهد شد. تركيب جديد و ابركامپيوتر حاصل از آن، سال ۲۰۲۲ رونمايي مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات