TSMC براي توليد تراشه‌ها با ليتوگرافي ۲ نانومتري آماده مي‌شود

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
TSMC درصدد است مراكز تحقيق و توسعه‌اي براي كار روي ليتوگرافي ۲ نانومتري در شهر سينچو تايوان احداث كند.
تبليغات

شركت تايواني TSMC در خلال ارائه گزارش مالي سالانه، برنامه خود براي دو سال آينده را به‌اشتراك گذاشته است. در اين برنامه مي‌توان مشاهده كرد كه TSMC براي توليد تراشه‌هايي با ليتوگرافي ۲ نانومتري قدم‌هاي اوليه را برخواهد داشت. درحال‌حاضر، شركت تايواني در حال احداث يك كارخانه به‌همراه مركز تحقيق و توسعه است تا روي تكنولوژي توليد تراشه با فرايند ليتوگرافي ۲ نانومتري متمركز شود.

در جزئيات برنامه TSMC آمده است كه شركت تايواني طي بازه زماني ذكرشده ۸ هزار نيروي جديد استخدام مي‌كند و همچنين در پايان سال ۲۰۲۲ نيز تراشه‌هايي با ليتوگرافي ۳ نانومتري را روانه بازار خواهد كرد. درحال‌حاضر TSMC به سفارش شركت‌هاي مطرحي همچون كوالكام، اپل و AMD در حال ساخت تراشه‌هايي با ليتوگرافي ۵ نانومتري است و انتظار مي‌رود از اوايل سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه محصولاتي باشيم كه مجهز به چنين تراشه‌هايي شده‌اند.

مقامات TSMC اعلام كردند كه زميني با متراژ بالا را در شهر سينچو تايوان خريداري كرده‌اند تا در آن محل، بخش‌هاي مختلف براي تحقيق‌وتوسعه را احداث كنند. گفته مي‌شود مراكز جديد در شهر سينچو به تحقيق و توسعه روي فرايند توليد تراشه‌هاي ۳ و ۲ نانومتري اختصاص مي‌يابد.

چندي پيش، يكي از مقامات بلندپايه شركت تايواني گفت كه تراشه‌هاي ۳ نانومتري ساخت TSMC همچنان با استفاده از معماري FinFET توليد خواهند شد؛ اما براي توليد تراشه‌هايي با ليتوگرافي ۲ نانومتري، معماري GAA به كار گرفته مي‌شود. 

شايد مهم‌ترين رقيب TSMC را بتوان سامسونگ دانست. مقامات شركت كره‌اي گفته‌اند كه در سال ۲۰۲۲ تراشه‌هايي با ليتوگرافي ۳ نانومتري و با بهره گرفتن از معماري GAA توليد مي‌كنند. وجود رقيب براي TSMC مي‌تواند به‌نفع متخصصان گجت‌هاي هوشمند باشد؛ زيرا رقابت دو شركت تايواني و كره‌اي به كاهش ارزش تمام‌شده تراشه ختم شده و محصولات به ارزش كمتري به دست مشتريان خواهند رسيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات