بهترين هدفون بي سيم كدام است؟ مقايسه سرفيس ايرباد با رقبا

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با معرفي سرفيس ايرباد، رقابت برند‌هاي نام‌دار در بخش هدفون‌هاي تمام بي‌سيم وارد مرحله‌ي جديدي شده است.
تبليغات

شب گذشته مايكروسافت طي رويدادي اختصاصي، سري هدفون‌هاي رده‌بالاي خود را با معرفي سرفيس ايربادز تكميل‌تر كرد. اين هدفون‌ تمام بي‌سيم از قابليت‌هاي متنوعي بهره مي‌برد تا خود را به‌عنوان يكي از بهترين گزينه‌هاي موجود در بازار معرفي كند.

مرجع متخصصين ايران سرفيس ايرباد surface earbuds

هدفون جديد مايكروسافت به دو ميكروفن در هر يك از ايرباد‌ها مجهز شده است تا توانايي بالايي در دريافت صدا و حذف نويز محيطي داشته باشد. بخش پشتي ايرباد‌ها نيز با همراهي از لمس، امكان استفاده از ژست‌هاي حركتي را فراهم مي‌كند؛ به‌عنوان مثال مي‌توان با چندين لمس پياپي اپليكيشن اسپاتيفاي را باز كرد كه بلافاصله موسيقي نيز پخش خواهد شد. اين هدفون‌هاي بي‌سيم با مايكروسافت آفيس نيز يكپارچه شده‌اند تا در ارائه‌هاي پاورپوينت، امكان تغيير اسلايد‌ با سوايپ در ناحيه‌ي لمسي سرفيس ايرپاد دردسترس باشد.

مايكروسافت تلاش زيادي براي بهبود باتري سرفيس ايرباد كرده است و در همين راستا هدفون‌ها قادر به پخش مداوم موسيقي تا ۸ ساعت هستند. با قابليت دو بار شارژ كامل هدفون‌ها توسط كيس دستگاه، در مجموع شارژدهي ۲۴ ساعتي به ارمغان خواهد آمد. مايكروسافت براي هدفون جديد و رده‌بالاي خود ارزش ۲۴۹ دلاري را تعيين كرده است كه از اين لحاظ آن را به محصولي گران تبديل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران اپل ايرپاد

بي‌شك در حال حاضر محبوب‌ترين هدفون تمام‌بي‌سيم بازار، ايرپاد اپل است كه تازگي نسخه‌ي بهبود‌يافته‌ي آن با كيس مجهز به شارژ بي‌سيم نيز به بازار عرضه شده است. عمليات جفت‌سازي ايرپاد با موبايل‌ هوشمند بسيار ساده است و اپل سرعت فرايند اين اتصال را به «يك چشم برهم‌زدن» توصيف مي‌كند. 

كيفيت صداي بالا، عمر باتري ۵ ساعته (۲۴ ساعت به لطف باتري موجود در كيس)، همراهي از دستورهاي صوتي با دستيار هوشمند سيري و كيفيت عالي مكالمه‌ي صوتي، از ديگر قابليت‌هاي اين هدفون تمام‌بي‌‌سيم به‌شمار مي‌رود تا مايكروسافت كار دشواري براي رقابت با آن داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران مطالعه ويديويي گلكسي بادز و گلكسي واچ

سامسونگ نيز اخيرا نسل جديد هدفون‌هاي تمام بي‌سيم خود را با نام گلكسي بادز معرفي و به بازار عرضه كرد كه ارزش رقابتي ۱۲۵ دلاري در مقايسه با ساير محصولات موجود، اصلي‌ترين برگ برنده‌ي آن است. گلكسي بادز با بدنه‌اي كوچك، از ارگونومي به مراتب‌ بهتري در مقايسه با نسل پيشين خود بهره مي‌برد و برخلاف سرفيس ايرباد و ايرپاد، طراحي Open ندارد و به‌واسطه‌ي سري‌هاي لاستيكي محيط شرايط ايزوله‌ي بهتري را به ارمغان مي‌آورد.

گلكسي بادز نيز از ژست‌هاي حركتي همراهي مي‌كند و امكان تعويض قطعه‌ي موسيقي، توقف پخش، تغيير حجم صدا و برقراري و قطع تماس صوتي را فراهم مي‌كند. سامسونگ با استفاده از درايور‌هاي باكيفيت و امكان شخصي‌سازي پخش صدا، سعي بر جلب انديشه متخصصين متخصصان عاشق موسيقي داشته است.

مرجع متخصصين ايران سنهايزر مومنتوم

سنهايزر يكي از مطرح‌ترين نام‌هاي حوزه‌ي تجهيزات صوتي است كه چندي پيش نسخه‌ي تمام بي‌سيم برند آشنا و محبوب مومنتوم را به بازار عرضه كرد. حك شدن لوگو سنهايزر روي هدفون، به‌معناي كيفيت بالاي پخش صداي آن است و هدفون Momentum True Wireless نيز از اين قاعده مستثني نيست. استفاده از فناوري aptX كوالكام براي انتقال باكيفيت صدا و سري‌هاي لاستيكي براي عدم ورود صداي محيطي به گوش نيز به بهبود تجربه‌ي شنيداري موسيقي كمك زيادي كرده است تا در اين بخش بتوان آن را بهترين گزينه‌ي موجود دانست.

هدفون تمام‌بي‌سيم مومنتوم مانند رقباي توانمند خود از ژست‌هاي حركتي همراهي مي‌كند و البته سنهايزر پا را از اين نيز فراتر گذاشته و امكان شخصي‌سازي آن‌ها را براي متخصصان فراهم كرده است. استاندارد مقاومت در برابر پاشش آب IPX4 و عمر باتري ۴ ساعته‌ي ايرباد‌ها، از ديگر مشخصات سنهايزر مومنتوم به‌شمار مي‌رود. 

مرجع متخصصين ايران بيتز پاوربيتز

بيتز از ديگر نام‌هاي بزرگ حوزه‌ي تجهيزات صوتي است كه براي علاقه‌مندان به هدفون‌هاي تمام‌بي‌سيم نيز گزينه‌ي جذابي دارد. پاوربيتز پرو (Powerbeats Pro) را مي‌توان به‌لطف طراحي خوب، عمر باتري عالي ۹ ساعته و كيفيت صداي جذاب، يكي از بهترين گزينه‌هاي موجود براي ورزشكاران دانست. بسياري از مشخصات اين دستگاه را مي‌توان در ايرپاد اپل نيز يافت؛ اما به لطف سري‌هاي لاستيكي و زبانه‌ي مخصوص پشت لاله‌ي گوشت، اتصال قدرتمندي بين هدفون و گوش متخصصان برقرار خواهد شد تا تحت شديد‌ترين فعاليت‌هاي بدني نيز نگراني از بابت افتادن آن نباشد.

اما طراحي پاوربيتز پرو تنها نقطه‌ي قوت آن نيست و اين هدفون از قابليت‌هاي جذاب ديگري بهره مي‌برد؛ به‌عنوان مثال به‌لطف تجهيز به حسگر اپتيكال، به محض برداشتن هدفون از روي گوش عمليات پخش موسيقي متوقف خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران هدفوت سوني

سوني يكي از برترين نام‌هاي دنياي هدفون‌هاي رده‌بالا است كه براي علاقه‌مندان به هدفون‌هاي تمام‌بي‌سيم مدل WF-1000XM3 را در سبد محصولات خود دارد. عملكرد عالي حذف نويز محيطي را مي‌توان اصلي‌ترين مشخصه‌ي مدل مذكور دانست كه آن را از اين لحاظ يك‌ سر‌و‌گردن بالاتر از رقباي خود قرار مي‌دهد. به‌لطف فناوري پيشرفته‌ي DSEE HX سوني، اين هدفون كيفيت بسيار بالايي در پخش صدا، حتي نمونه‌‌هاي mp3 دارد.

سوني هدفون WF-1000XM3 را به عمر باتري بسيار خوبي مجهز كرده است. در صورت فعال بودن حذف نويز محيط، اين هدفون تمام‌بي‌سيم با هر بار شارژ قادر به پخش مداوم ۶ ساعت موسيقي خواهد بود كه با غيرفعال كردن اين فناوري، شارژدهي به ۸ ساعت افزايش مي‌يابد.

مشخصات

سرفيس ايربادمايكروسافت 

اپل ايرپاد

سامسونگ گلكسي بادز

بيتز پاوربيتز پرو

سنهايزر مومنتوم

سوني WF-1000XM3

وزن هر ايرباد

۷ گرم (۴۰ گرم با كيس)

۴ گرم (۴۰ گرم با كيس) 

۵.۶ گرم

۲۰ گرم

۷۲/۶ گرم با كيس

۷۰ گرم با كيس

عمر باتري

۸ ساعت (۲۴ ساعت با كيس)

۵ ساعت (۲۴ ساعت با كيس)

۶ ساعت (۱۵ ساعت با كيس)

۹ ساعت (۲۴ ساعت با كيس)

۴ ساعت (۱۶ ساعت با كيس)

۶ ساعت (۲۴ ساعت با كيس)

استاندارد IP

IPX4

ندارد

IPX2

IPX4

IPX4

ندارد

بلوتوث

نسخه ۵

نسخه ۵

نسخه ۵

نسخه ۵

نسخه ۵

نسخه ۵

ارزش

۲۴۹ دلار

۱۹۹ دلار

۱۳۰ دلار

۲۵۰ دلار

۲۹۹ دلار

۲۳۰ دلار

به‌انديشه متخصصين شما بهترين هدفون تمام بي‌سيم حال حاضر بازار چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات