تراشه‌هاي جديد كوالكام قابليت لغو نويز را به هدفون‌هاي بيشتري مي‌آورند

شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كوالكام به‌تازگي از تراشه‌هاي جديدي رونمايي كرده است كه به‌طور ويژه روي قابليت‌هاي صوتي تمركز دارند و قابليت لغو نويز را به هدفون‌هاي بيشتري مي‌آورند.
تبليغات

كوالكام با برگزاري مراسمي الكترونيك دو تراشه‌ي بلوتوثي جديد را رونمايي كرد كه براي ايربادهاي بي‌سيم طراحي شده‌اند. اين تراشه‌ها كه با نام‌هاي QCC514x و QCC304x شناخته مي‌شوند از فناوري TrueWireless Mirroring اختصاصي كوالكام همراهي مي‌كنند؛ به واسطه‌ي اين فناوري، ايربادهاي مجهز به تراشه‌‌هاي جديد كوالكام، به‌شكلي بهتر و قابل‌اتكاتر به دستگاه‌ها متصل خواهند شد. در ضمن در اين تراشه‌ها از سخت‌افزار مجتمع و مجزايي براي فناوري اكتيو نويز كنسليشن هيبريدي كوالكام بهره‌مند هستند. تراشه‌هاي جديد اين شركت همچنين از دستيارهاي صوتي همراهي مي‌كنند.

فناوري TrueWireless Mirroring كوالكام اتصال هدفون به موبايل را از طريق يكي از سَري‌ها انجام مي‌دهد. درواقع يكي از هدفون‌ها به موبايل متصل مي‌شوند، سپس صدا از آن هدفون به هدفون ديگر منتقل مي‌شود. اين فناوري از لحاظ تئوري زمان موردنياز براي اتصال هدفون‌ها به موبايل را كاهش مي‌دهد. در ضمن از آن‌جايي كه تنها يكي از سري‌ها با موبايل ارتباط برقرار مي‌كند، اتصالي كه برقرار مي‌شود، قابل‌اتكارتر است. اگر ايرباد اصلي را از محفظه خارج كنيد، به‌لطف تراشه‌ي كوالكام، ايرباد دوم نيز به‌صورت خودكار آماده‌به‌كار مي‌شود. در ضمن به‌لطف فناوري TrueWireless Mirroring، در فهرست بلوتوث موبايل هوشمند شما تنها يكي از هدفون‌ها به‌نمايش درمي‌آيد و شاهد دو هدفون مجزا نخواهيد بود. 

قابليت مهم ديگر كه بالاتر به آن اشاره كرديم، اكتيو نويز كَنسلِيشن (ANC) هيبريدي به‌شمار مي‌آيد كه طبق ادعاي كوالكام، فناوري لغو نويز را به‌صورت يكپارچه به هر دو هدفون مي‌آورد. در ضمن تراشه‌هاي جديد باعث مي‌شوند هدفون‌هاي ارزان‌ارزش‌تر نيز به فناوري لغو نويز مجهز شوند. كوالكام مي‌گويد اكتيو نويز كنسليشن هيبريدي بدين طريق عمل مي‌كند كه بخشي از صداي محيط همچنان به گوش متخصص مي‌رسد تا اگر در بيرون از خانه در حال انجام كارهايي نظير دويدن بود، حواسش به محيط اطراف نيز باشد. كوالكام از قابليت يادشده تحت عنوان «Leak-Through» ياد مي‌كند، اما اين قابليت شباهتي بي‌چون‌و‌چرا به حالت Transparency در هدفون‌هاي معمولي مجهز به لغو نويز دارد.

كوالكام همچنين مي‌گويد تراشه‌هاي جديدش مصرف انرژي كمتري نسبت به نسل‌هاي پيشين دارند و از اين طريق عمر باتري بهتري براي هدفون‌ها به‌همراه مي‌آورند؛ حتي هنگام فعال بودن قابليت لغو نويز. در بين تراشه‌هاي جديد كوالكام، QCC514x مدل بالارده‌تر به‌شمار مي‌آيد. اصلي‌ترين تفاوت بين اين مدل و مدل QCC304x به پشيتباني آن‌ها از دستيارهاي صوتي مربوط مي‌شود. در هدفون‌هايي كه به تراشه‌ي QCC514x مجهز باشند مي‌توان در هر زمان، دستيار ديجيتالي را با بيان فرمان‌هاي خاص صوتي فعال كرد؛ قابليتي كه مشابه آن را در ايرپاد اپل يا اكوباد آمازون ديده بوديم. اين درحالي است كه تراشه‌ي QCC304x از چنين قابليتي همراهي نمي‌كند. درواقع در هدفون‌هايي كه به QCC304x مجهز هستند، دستيار ديجيتالي را با فشار دكمه‌اي خاص مي‌تواند فعال كرد. 

كوالكام با فراهم‌سازي امكان استفاده از دستيارهاي ديجيتالي و همچنين فناوري ANC در هدفون‌هاي ارزان‌ارزش، كم‌كم ما را به سمت عصري سوق مي‌دهد كه در آن تمامي هدفون‌هاي بي‌سيم - صرف‌انديشه متخصصين از ارزش‌شان - به قابليت‌هاي يادشده و موارد مشابه مجهز هستند. 

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي دراين‌زمينه داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات