نگاهي به ۱۰ دغدغه ذهني و نگراني اصلي مردم امريكا

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دانشگاه چمپن واقع در كاليفرنيا همه ساله تعدادي از مردم آمريكا را مورد ارزيابي قرار داده و ليستي از بزرگ‌ترين ترس‌هاي مردم آمريكا را ارائه مي‌دهد.
تبليغات

ما انسان‌ها از بسياري از پديده‌ها يا اتفاقات اطراف خودمان مي‌ترسيم. از عنكبوت و خوك گرفته تا خون وشبح و... و هر سال جشن هالووين اين موضوع را به ما يادآوري مي‌كند.

اما در سال ۲۰۱۸ آمريكايي‌ها بيش‌تر از چه چيزي مي‌ترسند؟عنكبوتها يا مارها؟ يك پژوهش جديد نشان مي‌دهد كه مردم آمريكا از مسائل بزرگتري مانند فساد دولتي، محيط زيست و بيماري بيش از همه چيز مي‌ترسند.

هر سال دانشگاه چپمن در كاليفرنيا تعدادي از مردم آمريكا را درمورد بزرگ‌ترين ترس‌هايشان مورد مطالعه قرار مي‌دهد.

 در اين سال ۱۱۹۰ نفر از مردم آمريكا مورد ارزيابي قرار گرفتند و از آن‌ها ۹۴ سؤال مختلف درمورد جرايم، دولت، محيط زيست، اضطراب‌هاي شخصي و بسياري ديگر از مسائل پرسيده شد و نتايج به ما اندكي از واقعيت جامعه را نشان مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران 10 ترس برتر 2018/‌top 10 fear of 2018

همانطور كه در نمودار بالا ديده مي‌شود، رتبه‌ي اول ترس ‌‌آمريكايي‌ها، كه ۷۳.۶ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را انتخاب كردند، فساد دولتي است. اين ميزان در سال ۲۰۱۶ به ۶۰.۶ درصد مي‌رسيد؛ اما در طول چهار سال اخير همچنان رتبه‌ي يك ترس ‌مردم آمريكا است و طبق انديشه متخصصين پژوهشگران اين آمار همچنان افزايش خواهد يافت.

مرجع متخصصين ايران فساد دولتي/government corruption

در سال ۲۰۱۶، تنها دو مورد از ۱۰ ترس برتر بيش از ۴۰ درصد مردم آمريكا را مي‌ترساند؛ اما در سال ۲۰۱۸ تمام ۱۰ ترس برتر بيش از ۵۰ درصد مردم را مي‌ترسانند.

رتبه‌ي دوم و سوم نمودار بزرگ‌ترين ترس مربوط به نگراني مردم آمريكا در مورد آلودگي آب‌ها است؛ چه آب‌هاي آشاميدني و چه آلودگي آب اقيانوس‌ها، درياچه‌ها و رودخانه‌ها.

مرجع متخصصين ايران رودخانه/river

رتبه‌ي چهارم نمودار مربوط به نگراني مردم در مورد داشتن پول در آينده بود كه حدود ۵۷ درصد از مردم آمريكا نگران آن هستند. رتبه‌ي پنجم و ششم ليست هم مربوط به نگراني و اظطراب آن‌ها درمورد بيماري شديد عزيزانشان يا مرگ آن‌هاست.

مرجع متخصصين ايران بيماري/disease

رتبه‌هاي هفتم، هشتم و نهم همگي مربوط به مسائل محيط زيستي هستند و به‌ترتيب شامل نگراني در مورد آلودگي هوا، انقراض حيوانات و تغييرات اقليمي و آب‌ و هوايي است.

مرجع متخصصين ايران محيط زيست/enviroment

و در آخر رتبه‌ي دهم اين مودار بيان‌گر نگراني آمريكايي‌ها در مورد هزينه‌هاي زياد بهداشتي و درماني است.

اين موارد حتي از مواردي مانند بيكاري و حوادث هسته‌اي نيز براي مردم آمريكا حائز اهميت‌تر است.

طبق تحقيقات، تفاوت اصلي در موارد اين ليست بين سال‌هاي ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مربوط به مسائل محيط زيستي است. به انديشه متخصصين مي‌رسد از زمان انتخاب ترامپ نگراني‌هاي مردم آمريكا در مورد آلودگي، گرماي جهاني و ديگر اشكالات محيط زيستي افزايش يافته است؛ اين در حالي است كه در ليست برترين ترس‌هاي مردم آمريكا در سال ۲۰۱۶ حتي يك مورد محيط زيستي نيز وجود نداشته است.

اگرچه اين مسائل ممكن است در حال حاضر وخيم به انديشه متخصصين برسد؛ اما سرمايه‌گذاري در اين مسير اهميت زيادي دارد. همانطور كه مشخص است بهترين راه براي كاهش انتشار آلودگي تغيير قوانين توسط سياست‌مداران است

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات