استفاده از ربات براي درمان فرد مبتلا به ويروس كرونا در آمريكا

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي پيشگيري از انتقال ويروس كرونا به افراد ديگر، مردي كه در آمريكا مبتلا به اين ويروس تشخيص داده شد، عمدتا به‌وسيله‌ي يك ربات تحت درمان قرار دارد.
تبليغات

دكتر جورج دياز، رئيس بخش بيماري‌هاي عفوني مركز پزشكي منطقه‌اي پروويدنس در اورت گفت، رباتي كه به موبايل پزشكي مجهز است، به پزشكان كمك مي‌كند تا علائم حياتي بيمار را تحت نظارت قرار داده و ازطريق صفحه‌نمايش بزرگي با او ارتباط برقرار كنند. اين مرد ۳۰ ساله، روز دوشنبه مبتلا به ويروس جديد كرونا تشخيص داده شد. او ابتدا در تاريخ ۱۹ ژانويه به كلينيك مراقبت‌هاي اضطراري مراجعه كرده و به كاركنان گفته بود كه مشكوك به داشتن نشانه‌هاي ويروس جديد است زيرا اخيرا به ووهان چين سفر كرده است. وي در تاريخ ۱۵ ژانويه و قبل از شروع غربالگري‌هاي بهداشتي در فرودگاه‌هاي آمريكا، وارد فرودگاه بين‌المللي سياتل‌تاكوما شد. دياز گفت اين فرد روز پنج‌شنبه در وضعيت پايداري قرار داشت و همچنان در حالت ايزوله باقي خواهد ماند.

مقامات بهداشتي واشنگتن روز پنج‌شنبه تأييد كرده‌اند كه ۴۳ نفر را كه در تماس نزديك با اين مرد بوده‌اند، شناسايي كرده‌اند. اين افراد فراخواني شده و به‌طور فعال براي وجود نشانه‌ي هرگونه بيماري مورد نظارت قرار مي‌گيرند. به‌گفته‌ي پزشكان، وي روي تخت مخصوص و ايزوله‌اي وارد بيمارستان شده و در منطقه‌اي جدا و دور از بخش‌هاي شلوغ بيمارستان تحت مداوا است.

مرجع متخصصين ايران تخت ايزوله بيمارستان

مرد آمريكايي مبتلا به عفونت ويروسي كرونا با تخت ايزوله‌ي مخصوصي به بيمارستان برده شد

دياز گفت:

كادر پرستاري ربات را در اطراف اتاق بيمار مي‌چرخاند تا ما بتوانيم بيمار را روي صفحه‌ نمايش ديده و با وي صحبت كنيم. استفاده از ربات ميزان مواجهه‌ي كاركنان پزشكي را با فرد مبتلا به حداقل مي‌رساند.

مشخص نيست چه زماني بيمار مرخص مي‌شود زيرا مراكز پيشگيري و كنترل بيماري‌ كه قرار است جزئيات ترخيص را ارائه دهد، انجام آزمايش‌هاي اضافه‌اي را توصيه كرده است. دياز روز پنج‌شنبه در مصاحبه با سي‌ان‌ان گفت:

آن‌ها به‌دنبال زماني هستند كه بيمار ديگر ويروس را به ديگران منتقل نكند.
مرجع متخصصين ايران ربات پزشكي

پزشكان براي برقراري ارتباط با مرد بيمار از خارج از منطقه‌اي ايزوله، از ربات استفاده مي‌كنند

حدود دو هفته پيش، بيمارستان پروتكلي را براي درمان بيماران مبتلا به بيماري‌هاي بسيار مسري نظير مرس و ابولا مورد آزمايش قرار داد. اين بيمارستان پس از شيوع ابولا تغييراتي ايجاد كرد. دياز دراين‌باره گفت:

ما پروتكل‌هايي را تنظيم كرده‌ايم كه اين امكان را مي‌دهد تا بيماران مبتلا به بيماري‌هاي عفوني را بدون انتقال ويروس به افراد ديگر، مورد درمان قرار دهيم.

مقامات بهداشتي واشنگتن روز پنج‌شنبه تأييد كردند كه ۴۳ نفر را شناسايي كرده‌اند كه در تماس نزديك با بيمار بوده‌اند. طبق تعريف متخصص كارشناسان، منظور از تماس نزديك هر فردي است كه در زمان عفوني بودن با بيمار تعامل داشته و براي مدت زمان طولاني در فاصله‌ي ۳ تا ۶ فوتي وي قرار داشته يا با ترشحات وي تماس مستقيم داشته است.

اين ويروس در كشور چين، حداقل ۱۰۶ نفر را كشته است كه برخي از آن‌ها قبل از گرفتار شدن به اين بيماري دچار اشكال سلامتي خاصي نبودند و بيش از ۴۶۰۰ نفر را بيمار كرده و به آمريكا نيز رسيده است. اگرچه به‌گفته‌ي دانشمندان، گستره‌ي واقعي ويروس كروناي شهر ووهان هنوز مشخص نيست و آمار رسمي ممكن است كمتر از اعداد واقعي باشند زيرا علائم خفيف و آغاز همراه‌با تأخير بيماري به اين معنا است كه مواردي وجود دارد كه هنوز تشخيص داده نشده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات