تعداد مبتلايان قطعي به كرونا در ايران به ۲۹۲۲ مورد رسيد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ظرف ۲۴ ساعت گذشته، آزمايش كروناي ۵۸۶ نفر در ايران مثبت اعلام شده است.
تبليغات

كيانوش جهانپور، سخنگوي ستاد ملي مديريت و مقابله با كرونا، اعلام كرد تعداد مبتلايان قطعي به بيماري كوويد۱۹ در ايران ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۶ مورد بوده كه از اين ميان، ۲۵۳ مورد مربوط به تهران، ۳۵ گيلان، ۹ مازندران، سمنان ۸، گلستان ۹، آذربايجان شرقي ۹، كردستان ۴، كرمانشاه ۱۵، ايلام ۷، لرستان ۵، خوزستان ۲۷، فارس ۱۴، زنجان ۶، مركزي ۸، قزوين ۲۵، البرز ۱۹، قم ۱۰۱، چهارمحال‌وبختياري ۱، كرمان ۱۴، سيستان‌وبلوچستان ۸، خراسان رضوي ۸، خراسان شمالي ۱ بوده است.

 جهانپور خبر داد كه در اين ۲۴ ساعت، ۱۵ مرگ نيز براثر ابتلا به بيماري كروناي جديد ثبت شده كه مجموع فوتي‌ها را به ۹۲ تن مي‌رساند. بدين‌ترتيب، مجموع مبتلايان به بيماري كوويد19 در كشورمان ۲۹۲۲ مورد است كه ازاين‌ميان ۵۵۲ نفر نيز از بيمارستان مرخص شده‌اند.

سخنگوي ستاد كرونا اشاره كرد كه علت پايين‌بودن آمار مبتلايان امروز نسبت به روزهاي پيش اين است كه تعداد آزمايشگاه‌هاي تشخيص تست به ۲۴ عدد رسيده و زمان انتظار عملا حذف شده اما اين موضوع به‌معناي كاهش نرخ ابتلا نيست. وي همچنين گفت كه آمار امروز برآيند رفتار مردم در هفته‌ي گذشته است و پس از ۷ روز نتايج خود را نشان داده و البته افراد با علائم خفيف و متوسط كه نياز به بستري نداشته‌اند، قطعا در آمار ما نيستند.

وي گفت كه خوشبختانه مراودات در سطح شهرها و بين شهرها كم شده و اميدواريم كه كمتر هم شود. جهانپور افزود از مردم انتظار داريم تا پيش از اينكه نياز به برخورد دراين‌زمينه باشد، خودشان مراودات را قطع كنند و تجمعات مختلف را نداشته باشند. او گفت كه زنجيره‌ي انتقال اين بيماري جديد تنها با قطع دو سوم ترددها قطع مي‌شود و لازم است تا قطع مراودات طي هفته‌هاي آتي رعايت شود.

اخباري كه از استان‌ها داريم نشان مي‌دهد ظرف روزهاي گذشته مراودات و سفرهاي بين شهري و شهري كاهش يافته است. بسياري از نهادهاي مردمي و شوراهاي شهر و شهرداري‌ها مشاركت خوبي در گندزدايي و يادگيري عمومي داشته‌اند. در برخي استان‌ها، ورودي به بيمارستان‌ها و بهبوديافتگان تقريبا برابر شده است. مجالس و تجمعات مذهبي و غيرمذهبي نيز فعلا برگزار نشود. اين ويروس پري براي پرواز ندارد و اين ما هستيم كه با تردد و مراودات، اين ويروس را منتقل مي‌كنيم. قطع زنجيره‌ي انتقال راهي جز اين ندارد كه حداقل دو سوم مراودات را كاهش بدهيم. بسياري از مراودات ممكن است ضروري باشد و عمده‌ي رفت‌وآمدها بايد حذف شود. نتيجه‌ي رعايت اين موارد را در اين روزها مي‌توان در هفته‌ي آينده مشاهده كرد.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات