هركس كه هستي در خانه بمان؛ نگاهي دردآلود به بيمارستاني در ايتاليا

شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فيلم‌سازي ايتاليايي در ميانه‌ي بحران دنياگيري كرونا در اين كشور، به يكي از بيمارستان‌هاي شهر ميلان رفته و تصاويري دردناك را از درد و رنج بيماران ثبت كرده است.
تبليغات

در ۲۴ مارس (۵ فروردين)، اولمو پارنتي فيلم‌ساز ايتاليايي به درون پلي‌كلينيك شهر ميلان، يكي از بيمارستان‌هاي اصلي درحال مبارزه با دنياگيري ويروس كرونا در شمال اين كشور رفت. تمام ۹۰۰ تخت بيمارستان به بيماراني اختصاص داده شده است كه از عوارض دردناك ويروس رنج مي‌برند. به‌گفته‌ي پارنتي، درآنجا بيماران مسن‌تري هستند كه به‌سختي با دستگاه تنفس مصنوعي نفس مي‌كشند. او افراد جوان‌تر زيادي را نيز مشاهده كرد كه در محدوده‌ي سني ۲۰ تا ۴۰ سال بودند و با «چشمان اشك‌آلود و ترسيده» به‌تنهايي روي تخت دراز كشيده بودند.

تماشاي مستند كوتاه پارنتي به‌نام «ويروس كرونا از فاصله يك متري» دشوار است. او خود دراين‌باره مي‌گويد «مي‌خواستم واقعيت دردناك ديدن اين ويروس را درعمل ثبت كنم». پارنتي از بيماران زيادي از نماي نزديك فيلم‌برداري كرد. او در ادامه افزود «وقتي در فاصله يك متري از بيمار هستيد، تمام چيزهاي كوچكي را مي‌بينيد كه با صداي بلند درباره‌ي درد و رنجي كه از سر مي‌گذرانند، صحبت مي‌كنند. لرزيدن پاها را به‌دليل تب بالا مي‌بينيد. نفس‌نفس زدن در زير ماسك را حتي وقتي بيمار خواب است، مي‌بينيد و عطش هوا را درون سينه‌هايشان مشاهده مي‌كنيد.

  • بحران كرونا در ايتاليا؛ قرنطينه كل كشور مي‌تواند به مهار ويروس كمك كند؟
  • مرجع متخصصين ايران كرونا در ايتاليا

    از چپ: آناليسا سيلوستري، متخصص بيهوشي. روبرتو روسي، متخصص بيهوشي. مارتينا تورياني، پرستار بخش مراقبت‌هاي ويژه

    در طول روزي كه پارنتي در بيمارستان بود، با ده‌ها پزشك و پرستار صحبت كرد. بسياري از آن‌ها احساس مشابهي را ابراز كردند. به‌گفته‌ي پارنتي «يك جمله كه مرتب از هركس مي‌شنيدم، اين بود كه هرچند دستگاه‌ها قطعا سودمند و ضروري هستند، براي درمان افراد بيش از هرچيز به ديگر مردم نياز است.»

    پارنتي پس از آنكه مستقيم و بي‌واسطه فداكاري‌هاي كاركنان مراقب‌هاي بهداشتي را ديد، بيش از هميشه اهميت آن‌ها را درك كرد. او گفت

    پرسنل به‌محض آنكه شروع به كار در بخش‌هاي كوويد ۱۹ بيمارستان مي‌كنند، بايد با چندين لايه از وسايل محافظتي آماده شوند. بنابراين وقتي لباس‌هايشان را مي‌پوشند، به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت قادر به خوردن، نوشيدن يا حتي رفتن به دستشويي نيستند. آ‌ن‌ها در جهنم كار مي‌كنند؛ اما صادقانه بگويم احتمالا آن‌ها از خود جهنم هم سرسخت‌تر هستند.

    در روزي كه پارنتي از بيمارستان بازديد كرد، ظرف مدت ۲۴ ساعت به شمار جان‌باختگان ايتاليا ۷۴۳ نفر افزوده شد. تا به امروز ۲۸ مارس (۹ فروردين)، بيش از ۸۵ هزار نفر در ايتاليا به ويروس كرونا جديد مبتلا شده و ۹۱۳۴ نفر نيز جان باخته‌اند. پارنتي گفت:

    ديدن افرادي كه يك قدم با مرگ فاصله دارند، بخش كوچكي از وجودتان را مي‌كشد؛ حتي وقتي هيچ چيز درباره‌شان نمي‌دانيد.
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات