فيسبوك تبليغات ضد واكسن را مسدود مي‌كند

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
از روز سه‌شنبه فيسبوك سياست جديدي در پيش گرفته است كه به‌واسطه آن، تبليغات ضد واكسيناسيون را مسدود مي‌كند.
تبليغات

الان در فصل سرماخوردگي و آنفلوانزا هستيم و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه فعاليت گروهاي ضد واكسن در فيسبوك زياد شده است؛ همان گروه‌هايي كه درباره واكسن ويروس كرونا هم اعتراض مي‌كنند. چنين گروه‌هايي باعث شده‌اند فيسبوك به آن‌ها واكنش نشان دهد و تبليغات مربوط به فعاليت‌هاي ضد واكسن را مسدود مي‌كند.

فيسبوك در اين باره گفت:

هدف ما اين است كه پيام واكسيناسيون و مقامت در برابر بيماري‌ها به گوش مردم برسد. تبليغات ضد واكسيناسيون مردم را گمراه مي‌كند و اين موضوع مي‌تواند روي سلامت جامعه تأثير زيادي بگذارد. ما چنين تبليغاتي را در پلتفرم خود نمي‌خواهيم.

در حال ‌حاضر چندين گروه ضد واكسن در فيسبوك فعاليت مي‌كنند. فيسبوك گفته است كه در طول روزهاي آينده سياست‌هاي جديد خود را به اين گروه‌ها اعلام خواهد كرد. فعاليت‌هاي اين گروه‌ها به‌واسطه قوانين جديد فيسبوك ممنوع خواهد بود. از طرف ديگر فيسبوك تبليغاتي كه مردم را به واكسن زدن تشويق كند، راه‌اندازي كرده است.

شركت فيسبوك در طول چند هفته گذشته تغييرات زيادي در سياست‌هاي خود به وجود آورده است. همين چند روز پيش گروه‌هاي ضد هولوكاست را مسدود كرد و از ماه پيش هم تبليغات سياسي براي انتخاب امريكا را ممنوع كرده بود.

اين قوانين در شرايطي كه ويروس كرونا هر روز جان افراد زيادي را مي‌گيرد، ادامه پيدا مي‌كند؛ از طرف ديگر باور مردم به توليد واكسن كرونا كاهش پيدا كرده است. آمار نشان مي‌دهد كه تنها نزديك به ۵۰ درصد از آمريكايي‌ها به استفاده از واكسن اقدام مي‌كنند. فيسبوك اميدوار است با افزايش آگاهي مردم بتواند درصد افرادي كه از واكسن استفاده مي‌كنند افزايش دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات