مديريت دستگاه هاي متصل به اپل آيدي از طريق آيفون

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با بهره‌گيري از قابليت جديد iOS 10.3 امكان مشاهده و در نهايت حذف دستگاه‌هاي متصل به اپل آيدي شما از طريق آيفون وجود خواهد داشت.
تبليغات

به‌‌روزرساني نسخه‌ي iOS ۱۰.۳ اين امكان را فراهم كرده است تا وضعيت سرويس‌هاي Find My Phone و iCloud را در دستگاه‌هاي متصل به Apple ID مطالعه كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد مدل، نسخه نرم‌افزاري، شماره سريال و حتي اطلاعات مربوط به كارت‌هاي اپل پي فعال در دستگاه‌هاي يادشده را مشاهده كنيد. تمامي اطلاعات يادشده در بخشي مجتمع قرار گرفته‌اند تا دسترسي آسان به آن فراهم شود.

براي دسترسي به اين منو كافي است به قسمت تنظيمات آن موبايل آيفون كه در ارتباط با اپل آيدي شما قرار گرفته است، مراجعه كنيد. طرح جديدي كه در iOS ۱۰.۳ براي قسمت تنظيمات در انديشه متخصصين گرفته شده است، امكان دسترسي به اطلاعات مورد نياز ما را به بهترين شكل ممكن فراهم مي‌كند. به اين منظور كافي است لينك پروفايل را در قسمت بالاي صفحه تنظيمات لمس كنيد تا منوي اپل آيدي باز شود.

مرجع متخصصين ايران APPLE ID PROFILE

حالا با اسكرول به سمت پايين در منوي اپل آيدي مي‌توانيد ليستي از تمام دستگاه‌هايي را كه در ارتباط با اپل آيدي شما قرار گرفته‌اند، شاهد باشيد. اين ليست شامل تمامي دستگاه‌هاي مجهز به سيستم عامل iOS، تلويزيون‌هاي شركت اپل، ساعت‌هاي هوشمند و كامپيوترهايي است كه به هر طريق، امكان دسترسي به اپل آيدي شما را پيدا كرده‌اند. اين كامپيوترها ممكن است از ويندوز يا MacOS همراهي كنند و شما براي استفاده از آيتونز يا آيكلاد، مشخصات اپل آيدي خود را در آن‌ها استفاده كرده باشيد.

مرجع متخصصين ايران APPLE ID MENU 2

با انتخاب يكي از محصولات موجود در ليست (در اينجا ما آيپد را انتخاب كرديم) اطلاعات كاملي در خصوص وضعيت دستگاه مشاهده خواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران REMOVE FROM APPLE ID MENU

در كنار وضعيت سيستم همراهي آيكلاد يا سرويس Find My iPhone مي‌توانيد مدل، نسخه iOS، شماره سريال دستگاه و موارد ديگر را مشاهده كنيد. اين قابليت در مواردي كه به شماره سريال دستگاهي نياز داريد اما به دلايل مختلف، اين دستگاه در دسترس شما نيست، كابردي خواهد بود. در كنار اين موارد مي‌توانيد كارت‌هاي اعتباري را كه در تعامل با سيستم اپل پي قرار گرفته‌اند، مديريت كنيد.

در نهايت، به عنوان متخصصدي‌ترين قابليت، امكان حذف دستگاه يا دستگاه‌هاي دلخواه شما از ليست محصولات در ارتباط با اپل آيدي نيز از طريق لمس لينك «Remove From Account» از قسمت پايين صفحه‌نمايش وجود دارد. با لمس ساده و تأييد اين فرايند، مي‌توانيد ارتباط هر دستگاه را با اپل آيدي خود قطع كنيد.

درانديشه متخصصين داشته باشيد كه استفاده از اين راهكار، دسترسي به سرويس‌هاي مختلف اپل را براي دستگاه يادشده به پايان خواهد رساند. به اين ترتيب، متخصص آن دستگاه امكان استفاده از ساخت اپل آيدي شما را براي انجام خريد يا دسترسي به حساب‌هاي متخصصي و سرويس‌هاي مختلف نخواهد داشت.

نكته ديگري كه بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد آن است كه استفاده از اين روش، منجر به پاك شدن اطلاعات دستگاه‌هاي شما نخواهد شد. به بيان ديگر، براي پاك كردن اطلاعات يك دستگاه، آن‌هم از راه دور، ابتدا بايد قابليت Find My iPhone را در آن دستگاه فعال كرده باشيد و پس از پاك كردن اطلاعات، در نهايت مي‌توانيد آن‌ را از ليست دستگاه‌هاي متصل به اپل آيدي نيز حذف كنيد.

امكان اضافه كردن مجدد دستگاه‌هايي كه از ليست يادشده حذف شده‌اند نيز با مراجعه مجدد به پنل مديريت اپل آيدي و البته واردكردن نام متخصصي و گذرواژه وجود خواهد داشت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات