۵ روش جديد براي جست‌ و جو و تماشاي ويديو در يوتيوب

يك‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر از سرويس ويديويي يوتيوب گوگل استفاده مي‌كنيد، حتما از شيوه‌هاي سنتي و مرسوم براي پيدا كردن ويديوي خود استفاده مي‌كنيد. در اين يادگيري به ۵ روش جديد براي جست‌وجو و تماشاي ويديو در يوتيوب مي‌پردازيم.
تبليغات

هنوز يوتوب (كه به اشتباه يوتيوب گفته مي‌شود) بيشترين تعداد ويديوي بارگذاري شده در سايت خود در بين سايتهاي مشابه و در كل اينترنت را براي استفاده عموم، در اختيار دارد. پيدا كردن ويديو در گذشته به سادگي امروز نبود. بگذاريد با آن روبه‌رو شويم كه همه ما كمي با رابط متخصصي هميشگي قديمي آن حوصله‌مان سررفته است.

چند سال پيش يوتوب طراحي جديد سايت خود را به نمايش گذاشت كه شامل يك قابليت حالت تيره مخفي (Dark Mode) نيز بود كه رنگ صفحه را براي تماشاي ويديو در شب به رنگ سياه تغيير مي‌دهد. اما باز با اين حال باز هم جذابيت زيادي در جست‌وجوي يوتوب وجود ندارد. چيزي كه شما نياز داريد روشي جديد در جست‌و‌جوي ويديو و تماشاي آنها در يوتوب است. در اين يادگيري قصد داريم شما را با ۵ مورد از اين روشها آشنا كنيم. اين موارد شامل سايت‌ها و در يك مورد يك افزونه كروم است كه جست‌وجو و تماشا ويديو در يوتوب را براي شما لذت‌بخش‌تر مي‌كند.

۱. سايت YouTube Roulette: نمايش ويديوهاي مختلف و پخش بدون توقف

مانند سايت "استامبل آپان" (StumbleUpon) كه به معرفي سايت‌هاي مختلف با توجه به علاقه‌مندي و دسته‌بندي‌هاي شما مي‌پردازد، اين سايت ويديوهاي جذاب با پخش بي پايان را براي شما به نمايش درمي‌آورد. اگر چه اين سايت به توضيح اينكه چه ويديويي اضافه شده است، نمي‌پردازد ولي با اين حال تجربه خوب و جالبي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

مرجع متخصصين ايران روش‌هاي جديد تماشاي ويديو يوتيوب

اين سايت همچنين به شما اجازه دسته‌بندي ويديوها براساس موسيقي، ورزشي، بازي‌، نمايش و سرگرم كننده و خنده‌دار را ‌مي‌دهد. مانند خود سايت يوتوب در اين سايت نيز يك نوار جست‌وجو وجود دارد كه ‌مي‌توانيد به جست‌وجوي هر آنچه كه مي‌خواهيد مثل تريلر فيلم، بپردازيد. در ضمن مي‌توانيد به جست‌وجو براساس تگ‌ها و برچسب‌ها مثل GoPro يا بازي ماين كرفت (Minecraft) بپردازيد.

خود من از تماشاي ويديوهاي خنده‌دار و سرگرم كننده، بسيار لذت بردم. YT Roulette ويديوهايي را به شما نمايش مي‌دهد كه ممكن است تا پيش از اين آنها را نديده باشيد

۲. سايت YouTube Map Explorer: يافتن ويديو با كليك بر روي يك موقعيت

از آنجائيكه يوتوب در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اين سايت مي‌توانيد به شما اجازه مي‌دهد براي يافتن ويديوي خود دنيا را بگرديد. در اين سايت يك نقشه بزرگ مانند آنچه در سرويس نقشه‌هاي گوگل مي‌بينيد، وجود دارد كه به شما اجازه مي‌دهد با يافتن و كليك بر روي يك نقطه از نقشه و يك كشور، به جست‌وجوي ويديوهايي كه از آن نقطه يا كشور به يوتوب ارسال شده‌اند، بپردازيد.

ويديو موردانديشه متخصصين شما در يك پنجره پاپ آپ در نقشه به شما نمايش داده مي‌شوند؛ بنابراين لازم به خروج از نقشه نيستيد. حتي يك كليك كوچك در سمت چپ يا راست يك نقطه در نقشه، به شما ويديوي جديدي را نشان مي‌دهد. مي‌توانيد از نوار جست‌وجو براي يافتن مكان مدانديشه متخصصين خود استفاده كنيد.

اين سايت همچنين به شما اين اجازه را مي‌دهد كه چه نوع ويديويي به شما نمايش داده شود. با كليك بر روي "آخرين ويديوها" (Latest) يا "قديمي" (Classic) در سمت چپ بالاي صفحه، جديدترين و يا بيشترين پسند شده ويديوها به شما نمايش داده مي‌شود. اين سايت روش جالب جذابي براي استفاده از يك نقشه است.

۳.سايت Noutube: آخرين ويديوهاي يوتوب در لحظه

دوست داريد اولين نفري باشيد كه يك ويديو را تماشا‌ مي‌كند؟ اگر اين‌طور است به سايت NouTube برويد و به ترتيب مي‌توانيد به جست‌وجو و تماشاي جديدترين و آخرين ويديوهاي ارسال شده به يوتوب بپردازيد.

برعكس سايت Austronat.io كه به جست‌وجو و جمع‌آوري ويديو با صفر ميزان بازديد مي‌پردازد، اين سايت جديدترين ويديوهاي ارسال شده به سايت يوتوب شما نشان مي‌دهد.

پس از آنكه ويديويي را تماشا كرديد و مايل بوديد كه چيزي جديدتر را ببينيد، بر روي گزينه "موارد جديدتر" (even newer video) در گوشه بالا سمت راست سايت كليك كنيد تا موارد جديدتر را ببينيد. از آنجائيكه حجم و تعداد ويديوهاي ارسال شده به يوتوب بسيار زياد است، اين گزينه هميشه كار خواهد كرد. 

۴. سايت My 90s TV: تلويزيون دهه ۹۰ با يوتوب

اگر شما آنقدر سنتان بالاست كه فيلم‌هاو سريالهاي تلويزيون دهه ۹۰ را ببينيد، پس اين سايت را دوست خواهيد داشت. يوتوب ويديوهاي بسياري دارد كه در تلويزيون‌هاي آن زمان نمايش داده مي‌شدند. از قضا يك نفر تعدادي از ويديوهاي آن زمان را در يك قاب تلويزيون براي دوستداران آن دهه جمع‌آوري كرده است.

مرجع متخصصين ايران روش‌هاي جديد تماشاي ويديو يوتيوب

در اين سايت شما تصوير يك تلويزيون لامپي به همراه كنترل در كنار آن را مي‌بينيد. سال موردانديشه متخصصين خود (از سال ۹۰ تا ۹۹) را انتخاب كنيد و به جست‌وجو در بين كانال‌ها بپردازيد.

فهرستي از دسته‌بندي‌هاي ويديويي مي‌تواند به شما در جست‌وجوي كانالها كمك كند. اين فهرست شامل كارتون، كمدي، تبليغاتي، درام، نمايش اپرا، نمايش بازي، نمايش كودكانه، فيلم، تريلر فيلم، موسيقي، اخبار، ورزشي و نمايش گفت‌وگو هستند.

۵. افزونه كروم MINI Fast Forward: نمايش سريع در ويديوها

اشكال يوتوب اين است كه گزينه نمايش سريع (fast-forward) براي ويديوها ندارد. با اين افزونه به سادگي و با فشار حرف "S" به نمايش سريع ويديوي خود بپردازيد.

شايد شما ترفند ۱۰ ثانيه جلو رفتن در طول يك ويديو با فشردن حرف "L" را بدانيد؛ ولي در مورد اين افزونه داستان متفاوت است. افزونه ميني سرعت ويديو را ۸ برابر بيشتر از سرعت عادي افزايش داده كه بزرگنمايي‌اي كه انجام مي‌دهد به شما كمك مي‌كند همه ثانيه‌هاي ويديو را ببينيد.

متاسفانه از آنجائيكه حين استفاده از اين افزونه صدايي سريع را به عنوان صداي ويديو خواهيد شنيد، با استفاده از اين افزونه قادر به شنيدن صداي ويديو نخواهيد بود

دريافت اين افزونه - MINI Fast Forward

آيا با وجود معرفي اين موارد، باز هم به سايت يوتوب مي‌رويد؟

آيا هنوز هم براي تماشاي ويديو به سايت يوتوب مي‌رويد؟ اگر نه چه‌طور ويديوهاي مورد علاقه خود را پيدا مي‌كنيد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات