يادگيري بازاريابي ديجيتال، بخش ششم: سئوي داخلي

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سئوي داخلي يا On-Page مجموعه‌اي از تكنيك‌هاي بهينه‌سازي وب‌سايت است كه به شما كمك مي‌كند جايگاه  بهتري در فهرست رتبه‌بندي گوگل و ساير موتورهاي جستجو به دست آوريد.
تبليغات

اگر مي‌خواهيد در بازار رقابتي امروزي، صداي الكترونيك خود را از سايرين متمايز كنيد، بايد كارايي وب‌سايت خود را افزايش دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه مخاطبان هدف، به‌راحتي به محتواي شما دسترسي پيدا مي‌كنند. اين امر مستلزم آن است كه هميشه مباني سئوي داخلي وب‌سايت خود را به‌روز نگه‌داريد.

در طول چند سال گذشته، قوانين سئوي داخلي دست‌خوش تغييرات زيادي شده است؛ زيرا گوگل تلاش مي‌كند «بهترين نتايج» را به متخصصان ارائه دهد. حالا صفحه‌ي استاندارد نتايج جستجو، لاخبار تخصصياً براي لينك‌هايي كه واژه‌ي جستجوشده را تيتر خود لحاظ كرده‌اند، رتبه‌ي بالاتري قائل نيست.

در اين قسمت از يادگيري ديجيتال ماركتينگ، مي‌خواهيم مهم‌ترين عناصري را كه كيفيت سئوي داخلي وب‌سايت شما را بهبود مي‌دهند، مرور كنيم:

مرجع متخصصين ايران On Page SEO

سئوي داخلي چيست

اگر شما عبارت «on-page SEO» را در گوگل جستجو كنيد، در نخستين مرحله توضيح پلتفرم MOZ را مشاهده مي‌كنيد: «بهينه‌سازي صفحات وب شخصي، به‌طوري‌كه رتبه‌ي بهتر و ترافيك بيشتري را از موتورهاي جستجو به دست آوريد. سئوي On-page درواقع بهينه‌سازي صفحه‌ي وب به كمك محتوا و كد HTML است، برخلاف سئوي Off-page  كه به لينك‌ها و ساير سيگنال‌هاي خارجي اشاره دارد.»

بنابراين سئوي داخلي، عناصر ضروري صفحه‌ي وب‌سايت شما را به‌طوري كنار يكديگر قرار مي‌دهد كه رتبه‌ي بهتري در جستجوي گوگل به دست آوريد. نكته‌ي كليدي اين است كه با پيچيده‌تر شدن سيستم گوگل، يكي از عوامل اصلي تأثيرگذار در بهينه‌سازي صفحه، «مرتبط» باقي ماندن است. صفحه‌ي وبلاگ يا وب‌سايت شما تا چه حد به موضوعاتي كه جستجو مي‌شوند مرتبط است؟ اين نخستين نكته‌اي است كه بايد در توسعه‌ي صفحه‌ي خود به ياد داشته باشيد.

فرض كنيد كه اين مراحل، مزيت متخصص نهايي را براي شما به همراه مي‌آورند. شما تقريباً هشت ثانيه فرصت داريد تا روي يك بازديدكننده تأثير بگذاريد و تعامل او را جلب كنيد. هرچه تعامل متخصصان با وب‌سايت شما بيشتر باشد و هرچه زمان بيشتري در وب‌سايت شما باقي بمانند، تجربه‌ي متخصصي بهتري خواهند داشت. استراتژي‌ها و مقولاتي كه در ادامه‌ي مطب ذكر مي‌كنيم، به شما كمك مي‌كنند ترافيك بيشتري به دست آوريد و در نتايج جستجو، بهتر ديده شويد. اما اقدام ضروري مرحله‌ي بعد، كه حتماً بايد آن را در دستور كار خود قرار دهيد، آناليز وب‌سايت و مشاهده‌ي آناتومي صفحات شما است.

متا تگ‌ها (Meta Tags)

يكي از مهم‌ترين اقدامات سئوي داخلي، پياده‌سازي تگ‌ها يا همان برچسب‌ها است. برخي از برچسب‌ها، ديگر مثل گذشته با يك‌بار اجرا سئوي شما را بهبود نمي‌دهند، ولي اگر آن‌ها را به‌طور بهينه به كار بگيريد، ترافيك وب‌سايت را بالا مي‌برند.

متا تگ‌ها بايد اطلاعات صفحه‌ي شما را به موتور جستجو ارائه دهند. مخصوصاً متا تگ‌هاي سفارشي بيشتر روي متخصصان تأثير مي‌گذارند و كليك‌ها (و طبيعتاً ترافيك) بيشتري را به وب‌سايت شما مي‌آورند.

برچسب‌هاي عنوان (Title Tags)

شما در صفحات وب‌سايت از تگ‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنيد كه برچسب عنوان، مهم‌ترين آن‌ها محسوب مي‌شود. عنوان، همان عبارتي است كه متخصصان در نتايج جستجوي ارگانيك و پرداخت‌شده مشاهده مي‌كنند و همان كلماتي است كه بالاي برگه‌ها (تب‌ها) در مرورگر ظاهر مي‌شود.

برچسب عنوان، نشان مي‌دهد كه اين صفحه در مورد چيست. هنگامي‌كه گوگل مي‌خواهد صفحات وب را براي نمايش‌هاي خاص رتبه‌بندي كند، به برچسب عنوان نگاه كرده و آن را با بقيه‌ي محتواي صفحه مقايسه مي‌كند.

اگر شما با HTML كار مي‌كنيد، كد برچسب عنوان احتمالاً شبيه به سطر زير خواهد بود:

يادگيري بازاريابي ديجيتال؛ بخش ششم: سئوي داخلي

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات