يادگيري روش‌هاي مختلف پيدا كردن شماره سريال دستگاه‌هاي اپل

پنج‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آيا دنبال پيدا كردن شماره سريال آيفون، آيپد يا ساير محصولات اپل هستيد؟ ما در اين مقاله روش‌هاي مختلف پيدا كردن شماره سريال دستگاه‌هاي اپل را يادگيري خواهيم داد.
تبليغات

تمام محصولات اپل داراي شماره سريال منحصر‌به‌فرد بوده كه از تعداد زيادي حروف و عدد تشكيل شده است. معمولا به اين شماره نياز داريد تا ضمانت دستگاه خود را مطالعه كرده يا به ساير اطلاعات موردنيازتان دسترسي پيدا كنيد. خوشبختانه روش‌هايي براي پيدا كردن شماره سريال محصولات اپل وجود دارد كه كار را براي شما ساده مي‌كند.

مكان‌هاي رايج قرارگيري شماره سريال محصولات اپل

قبل از آن كه بخواهيم سراغ معرفي روش‌هاي پيچيده براي يافتن شماره سريال برويم، ابتدا بايد روش‌هاي ساده‌تر را براي پيدا كردن شماره سريال، يادگيري دهيم. در حالت عادي، زماني اين گزينه‌ها كارايي دارند كه دستگاه به حساب اپل آي دي مرتبط باشد يا اينكه اين آي دي را خريداري كرده باشيد. همچنين اين روش‌ها مي‌توانند در صورت نداشتن دسترسي فيزيكي به موبايل هم مفيد باشند.

۱: شبكه اجتماعي Apple ID

شما مي‌توانيد مشخصات مربوط به سريال موبايل خود را از شبكه اجتماعي Apple ID مشاهده كنيد كه شامل تمام دستگاه‌هاي اپل مي‌شود، اما متاسفانه لوازم جانبي همانند ايرپاد را شامل نمي‌شود. شما مي‌توانيد از يك رايانه براي ورود به شبكه اجتماعي Apple ID استفاده كنيد و در نهايت، نام متخصصي و رمز عبور را براي ورود به سيستم وارد كنيد. در صورتي كه از احراز هويت دو مرحله‌اي استفاده مي‌كنيد، لازم است براي دسترسي به حساب متخصصي خود، يك كد امنيتي ديگر را هم وارد كنيد.

پس از ورود به سيستم، وارد بخش دستگاه‌ها شويد تا در ادامه يك ليست از تمام دستگاه‌هاي اپل خود را كه دراختيار داريد، مشاهده كنيد. براي مشاهده جزئيات مربوط به آن همانند شماره سريال، يكي از دستگاه‌ها را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال دستگاه هاي اپل

۲: تنظيمات اپل آي دي

يكي ديگر از روش‌هاي مشاهده شماره سريال دستگاه‌هاي اپل را مي‌توان ازطريق بخش تنظيمات آيفون، مك، آيپد و آيپاد تاچ عنوان كرد. بد نيست بدانيد كه اين روش هم نمي‌تواند شماره سريال لوازم جانبي همانند ايرپاد را نمايش دهد.

در دستگاه‌هاي اپل وارد تنظيمات شويد و نام خود را در بالاي صفحه انتخاب كنيد تا تنظيمات اپل آي دي براي شما نمايش داده شود. براي مشاهده تمام دستگاه‌ها به پايين صفحه حركت كرده و به منظور مشاهده جزئيات بيشتر درباره آن همانند شماره سريال، روي يكي از آن‌ها ضربه بزنيد.

در سيستم مك، بخش System Preferences را باز كرده و روي اپل آي دي كليك كنيد. هر دستگاهي كه از حساب اپل آي دي شما استفاده مي‌كند را مي‌توانيد در نوار كناري مشاهده كنيد. براي مشاهده جزئيات بيشتر مربوط به آن همانند شماره سريال، كافي‌ست روي آن كليك كنيد.

۳: پيدا كردن شماره سريال از روي جعبه دستگاه

در صورتي كه دستگاه اپل خود را به‌تازگي خريداري كرده‌ايد، قطعا مي‌توانيد شماره سريال آن را در قسمت درج باركد، مشاهده كنيد كه به وضوح مشخص است؛ البته بايد تمام قسمت‌هاي جعبه دستگاه را به‌صورت كامل مورد مطالعه قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه شماره سريال را با UPS، اشتباه نگيريد.

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال دستگاه هاي اپل - 1

در صورتي كه نتوانيد شماره سريال را با استفاده از روش‌هاي رايج ذكرشده پيدا كنيد، بايد مراحل زير را دنبال كنيد.

پيدا كردن شماره سريال دستگاه‌هاي اپل

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال دستگاه‌هاي اپل

در صورتي كه به دستگاه‌هاي اپل خود دسترسي مستقيم دارد، بايد وارد تنظيمات (Settings) شويد و در ادامه از بخش عمومي (General)، گزينه About را به منظور دستيابي به شماره سريال دستگاه انتخاب كنيد؛ اين شماره منحصر‌به‌فرد دركنار ساير اطلاعات دستگاه قرار دارد. در صورتي كه دستگاه اپل شما روشن است، اما امكان بازكردن بخش تنظيمات وجود ندارد، مي‌توانيد دستگاه را به كامپيوتر متصل كنيد و در ادامه به شماره سريال دسترسي داشته باشيد. شما بايد از كابل لايتينگ به USB براي برقراري اتصال ميان دستگاه و كامپيوتر استفاده كنيد؛ البته فراموش نكنيد كه اين برقراري ارتباط ازطريق iTunes خواهد بود.

در ادامه بايد iTunes يا Finder را باز كنيد، سپس دستگاه خود را انتخاب كرده تا اطلاعات مربوط به آن را مشاهده كنيد. در iTunes، شماره سريال دستگاه را در برگه Summary پيدا خواهيد كرد. در Finder هم بايد روي متن خاكستري رنگ موجود در پايين نام دستگاه، كليك كنيد تا بتوانيد شماره سريال دستگاه را مشاهده كنيد. در نهايت اگر آيپد، آيفون يا آيپاد تاچ روشن نشود، امكان دارد بتوانيد شماره سريال چاپ شده يا حك شده را روي دستگاه مشاهده كنيد. بخش عقب دستگاه به سمت پايين را مورد مطالعه قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد خشاب سيم‌كارت را خارج كرده و به‌جاي آن، مطالعه كنيد.

در موبايل آيفون يا بخش شبكه آيپد، امكان دارد شماره IMEI را پيدا كنيد، اما نمي‌توانيد به شماره سريال موبايل دسترسي پيدا كنيد. توجه داشته باشيد كه شناسه IMEI، يك سري از اعداد منحصر‌به‌فرد بوده كه به‌جاي شماره سريال، مي‌توانيد براي شناسايي دستگاه مورد استفاده قرار دهيد.

روش پيدا كردن شماره سريال مك بوك، آي مك و مك پرو

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال دستگاه‌هاي اپل - 3

در صورتي كه دستگاه مك شما روشن باشد و آن را دراختيار داشته باشيد، مي‌توانيد شماره سريال را از منوي اپل مورد مطالعه قرار دهيد. شما كافي‌ست روي نماد اپل موجود در گوشه سمت چپ قسمت بالا كليك كرده و گزينه About This Mac را انتخاب كنيد. شما به‌راحتي مي‌توانيد اطلاعات مهمي همانند شماره سريال دستگاه را از پنجره‌اي كه ظاهر مي‌شود، پيدا كنيد.

اگر دستگاه مك شما روشن نشود، بايد شماره سريال چاپ شده در قسمت پايين را پيدا كنيد. براي يافتن شماره سريال در آي مك، ممكن است لازم باشد نگاهي به اطرف آن داشته باشيد. حتي در مدل‌هاي قديمي مك پرو هم مي‌توانيد شماره سريال دستگاه را به‌راحتي در پنل پشتي و در زير پورت‌هاي ويديويي، بيابيد.

روش پيدا كردن شماره سريال اپل واچ

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال اپل واچ

يكي ديگر از محصولات محبوب و پرطرفدار اپل را مي‌توان اپل واچ دانست. در صورتي كه بخواهيد شماره سريال اپل واچ را پيدا كنيد، كافي‌ست برنامه تنظيمات را باز كرده و به منظور يافتن شماره سريال، گزينه About را از بخش عمومي (General) انتخاب كنيد.

اگر اين كار براي شما امكان‌پذير نيست، مي‌توانيد شماره سريال را با استفاده از يك دستگاه آيفون متصل هم پيدا كنيد؛ در آيفون وارد برنامه اپل واچ شويد و در ادامه، برگه ساعت من (My Watch) را انتخاب كنيد؛ اين كار باعث مي‌شود براي مشاهده شماره سريال، بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن از بخش General، گزينه About را انتخاب كنيد.

اگر اپل واچ شما فعال نيست و به يك آيفون هم متصل نشده باشد، بايد شماره سريال را در اطراف بدنه آن جست‌وجو كنيد. اطراف و حاشيه‌هاي حسگر را به‌همراه موقعيت دروني شكاف‌هاي دستگاه به منظور يافتن شماره سريال آن، مطالعه كنيد.

روش پيدا كردن شماره سريال ايرپاد و ايرپاد پرو

مرجع متخصصين ايران روش پيدا كردن شماره سريال ايرپاد

ساده‌ترين روش پيدا كردن شماره سريال اپل ايرپاد و ايرپاد پرو را مي‌توان ازطريق برنامه تنظيمات در يك موبايل آيفون، معرفي كرد؛ البته در شرايطي كه ارتباط ميان آن‌ها و موبايل آيفون برقرار شده باشد. هنگامي كه در قاب ايرپاد شما باز است، وارد تنظيمات شويد و از بخش عمومي (General)، گزينه About را انتخاب كنيد. در ادامه به سمت پايين حركت كرده و ايرپاد خود را انتخاب كنيد تا شماره سريال براي آن‌ها پيدا شود.

در صورتي كه مجددا امكان برقراري اتصال ايرپاد به آيفون وجود نداشته باشد، بايد شماره سريال چاپ شده را درون در قاب ايرپاد پيدا كنيد. البته توجه داشته باشيد كه شماره سريال در قسمت پايين ايرپاد به‌صورت كاملا كوچك و ريز، درج شده است، مگر آن كه ايرپاد شما نسل اول باشد.

روش پيدا كردن شماره سريال اپل تي وي

مرجع متخصصين ايران پيدا كردن شماره سريال اپل تي وي

شما مي‌توانيد از صفحه اصلي اپل تي وي خود براي يافتن شماره سريال، استفاده كنيد؛ براي انجام اين كار بايد وارد تنظيمات، سپس بخش عمومي شويد و در نهايت گزينه About را انتخاب كنيد. در صورتي كه شرايط انجام اين كار هم فراهم نباشد، مي‌توانيد شماره سريال را از برنامه هوم موجود در يك دستگاه ديگر اپل، مشاهده كنيد. برنامه Home را ازطريق آيفون، آيپد، آيپاد تاچ يا مك باز كنيد.در ادامه روي اپل تي وي ضربه بزنيد و نگه داريد، سپس به سمت پايين حركت كرده تا بتوانيد جزئيات بيشتري را درباره شماره سريال دستگاه، مشاهده كنيد.

روش پيدا كردن شماره سريال اپل هوم پاد

مرجع متخصصين ايران روش پيدا كردن شماره سريال هوم پاد

در صورتي كه اپل هوم پاد شما به شبكه اپل هوم، متصل است، بايد برنامه هوم را در مك، آيفون، آيپد و آيپاد تاچ باز كنيد. در ادامه بايد روي HomePod خود ضربه زده و نگه داريد، سپس به سمت پايين حركت كرده تا شماره سريال را پيدا كنيد. همچنين شماره سريال دستگاه در سمت پايين دستگاه هم چاپ شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات