آيا اپل واچ به موبايل اندرويد وصل مي‌شود؟

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران پاسخ به تماس در اپل واچ اولترا
برخلاف آنچه تصور مي‌كنيد استفاده‌ي همزمان از اپل واچ و موبايل اندرويدي امكان‌پذير است، اما با اين كار يك‌سري از قابليت‌‌هاي ساعت اپل را از دست مي‌دهيد.
تبليغات

اپل واچ اگر بهترين ساعت هوشمند دنيا نباشد، قطعاً جزو بهترين‌ها است. البته ساعت‌هاي هوشمند برندهاي ديگر نيز فاصله‌ي چنداني با اپل واچ ندارند و قابليت‌هاي سلامتي‌محور متعددي ارائه مي‌دهند. گجت‌هاي پوشيدني در سال‌هاي اخير بسيار پيشرفته‌تر شده‌اند و امروزه شركت‌هايي مثل سامسونگ ساعت‌هاي پركاربردي مي‌سازند.

طراحي نمادين و ارتباط سريع بين اپل واچ با ساير دستگاه‌هاي اكوسيستم اپل، همواره جلب توجه مي‌كند. اگر به دنبال استفاده از اپل واچ باشيد، منطقي‌ترين راه اين است كه آيفون نيز بخريد. اپل اكوسيستم بسته‌اي دارد و اين موضوع يكي از انتقادات بزرگي است كه به اين شركت وارد مي‌شود.

آيا اپل واچ مستقيماً با موبايل اندرويدي همگام‌سازي مي‌شود؟

مرجع متخصصين ايران نمايش نوتيفيكيشن فارسي در واچ اولترا

خير، نمي‌توان اپل واچ را مستقيماً به موبايل اندرويدي متصل كرد. اپل واچ صرفا به آيفون متصل مي‌شود و اين موضوع احتمالاً هرگز تغيير نمي‌كند. براي فعال‌سازي اپل واچ به آيفوني نياز داريد كه اپليكيشن Watch روي آن نصب شده باشد. اپل نسخه‌ي اندرويدي اين اپليكيشن را منتشر نكرده است.

با وجود عدم اتصال مستقيم اپل واچ به اندرويد، هيچ دليلي وجود ندارد كه نتوانيد همزمان از ساعت اپل و موبايل اندرويدي استفاده كنيد. اگر همزمان با اپل واچ و موبايل‌ اندرويدي، آيفون نيز داريد، مي‌توانيد از هر سه‌ي آن‌ها همزمان استفاده كنيد.

اپل واچ بدون آيفون برخي قابليت‌ها را از دست مي‌دهد

مرجع متخصصين ايران قابليت ورك‌اوت اپل واچ اولترا

بسياري از متخصصان تصور مي‌كنند كه اپل واچ صرفاً با آيفون سازگاري دارد، اما حقيقت اين است كه مي‌توان ساعت هوشمند اپل را با دستگاه‌هاي ديگر هم استفاده كرد. بدين ترتيب مي‌توانيد در صورت داشتن موبايل اندرويدي نيز اپل واچ بخريد.

اپل واچ در وهله‌ي اول با اين هدف طراحي شده است كه به آيفون متصل شود

با وجود سازگاري بين اپل واچ و موبايل اندرويدي، اگر از آيفون استفاده نكنيد يك‌سري از قابليت‌هاي ساعت اپل را از دست مي‌دهيد. اپل واچ در وهله‌ي اول با اين هدف طراحي شده است كه به آيفون متصل شود، بدين ترتيب برخي از اپليكيشن‌ها ممكن است بدون آيفون به درستي كار نكنند.

به هنگام استفاده از اپل واچ با موبايل اندرويدي همچنان امكان بهره‌گيري از آي‌مسيج وجود دارد، اما نخواهيد توانست پيامك عادي ارسال كنيد. اگر پيام‌هايتان را با اپليكيشن‌هايي نظير تلگرام مي‌فرستيد، مشخص خاصي براي شما پيش نمي‌آيد.

حتي در صورت استفاده از موبايل اندرويدي همچنان به قابليت‌هاي سلامتي و تناسب اندام اپل واچ دسترسي خواهيد داشت، اما اين قابليت‌ها با موبايل اندرويدي همگام‌سازي نمي‌شوند.

براي استفاده از اپل واچ با موبايل اندرويدي به چه چيزهايي نياز داريم؟

مرجع متخصصين ايران شارژ اپل واچ اولترا

در حالت عادي امكان استفاده از اپل واچ با موبايل‌هاي اندرويدي وجود ندارد و براي عملي كردن اين كار بايد يك‌سري پيش‌نيازها را رعايت كنيد.

نخست، حتماً بايد به يك آيفون (حداقل آيفون ۶) و مدل سلولار اپل واچ دسترسي داشته باشيد. دليل انتخاب مدل سلولار اين است كه بتوانيد مستقل از آيفون، تماس برقرار كنيد و پيام بفرستيد. در مراحل راه‌اندازي موظفيد سيم‌كارت را به آيفون منتقل كنيد.

توجه داشته باشيد كه اپل واچ سيم‌كارت فيزيكي ندارد و از سيم‌كارت الكترونيكي بهره مي‌گيرد. فعلا در ايران نمي‌توان از سيم‌كارت الكترونيكي استفاده كرد.

قبل از شروع فرايند مطمئن شويد كه سيم‌كارت آيفون با سيم‌كارت موبايل اندرويدي شما سازگار است. تمامي آيفون‌ها و اكثر موبايل‌هاي اندرويدي مدرن سيم‌كارت نانو دارند اما برخي از دستگاه‌هاي اندرويدي از سيم‌كارت ميكرو استفاده مي‌كنند.

چگونه اپل واچ را همزمان‌ با موبايل اندرويدي استفاده كنيم؟

مرجع متخصصين ايران اپل واچ اولترا روي مچ / Apple Watch Ultra

پس از رعايت تمامي پيش‌نيازها، مراحل زير را دنبال كنيد. همانطور كه اشاره كرديم، به‌منظور راه‌اندازي اپل واچ به آيفون نياز خواهيد داشت، حتي اگر به‌دنبال استفاده از اپل واچ با موبايل‌هاي اندرويدي باشيد.

۱. اپل واچ را با آيفون همگام‌سازي كنيد. اين مرحله براي متصل كردن دستگاه به شماره‌موبايل و دانلود اپليكيشن براي اپل واچ ضروري است.

۲. قبل از روشن كردن اپل واچ مطمئن شويد كه سيم‌كارت خود را در داخل آيفون قرار داده‌ايد.

۳. هر دو دستگاه را روشن كنيد و آن‌ها را در نزديكي هم نگه داريد تا پيامي جديد روي صفحه نقش ببندد. همچنين مي‌توانيد در آيفون وارد اپليكيشن Watch شويد و گزينه‌ي Pair New Watch را انتخاب كنيد.

۴. گزينه‌ي Set Up for Myself را انتخاب كنيد.

۵. يك دايره‌ي آبي چرخان روي صفحه‌ي اپل واچ ظاهر و آيفون وارد مانديشه متخصصينه‌ياب دوربين مي‌شود. در ادامه بايد ساعت را روبه‌روي دوربين آيفون قرار دهيد. با اين كار، همگام‌سازي دو دستگاه آغاز مي‌شود.

۶. گزينه‌ي Get to Know Your Watch را انتخاب كنيد تا اطلاعات بيشتري درباره‌ي اپل واچ ببينيد.

۷. تمامي دستگاه‌هاي خود را خاموش كنيد.

۸. سيم‌كارت خود را از آيفون به موبايل اندرويدي منتقل كنيد.

۹. پس از روشن كردن موبايل اندرويدي، اينترنت سيم‌كارت را نيز فعال كنيد. در نهايت اپل واچ را روشن كنيد.

با انجام اين كارها اپل واچ شما مي‌تواند تماس‌ و پيامك دريافت كند، آن هم در شرايطي كه سيم‌كارت شما به يك موبايل اندرويدي متصل است. اپل واچ و موبايل اندرويدي شما اساساً به هم متصل نيستند، اما مي‌توانيد بدون نياز به آيفون از قابليت‌هاي اصلي اپل واچ استفاده كنيد.

اگر موبايل اندرويدي داريد، ساعت Wear OS بخريد

مرجع متخصصين ايران گلكسي واچ ۵ پرو روي نوشابه

درصورتي‌كه به اپل واچ علاقه‌مند هستيد اما آيفون نداريد، امكان استفاده‌ي همزمان از ساعت‌هاي اپل با موبايل‌هاي اندرويدي وجود دارد؛ اما توصيه مي‌كنيم چنين كاري را انجام ندهيد. فرايند راه‌اندازي خسته‌كننده است و اپل واچ بدون آيفون يك‌سري قابليت‌ها را ندارد.

اگر به‌دنبال دسترسي به تمام قابليت‌ها هستيد، به آيفون نياز داريد؛ در غير اين‌ صورت توصيه مي‌كنيم سراغ خريد ساعت‌هاي هوشمندي برويد كه بيشترين سازگاري را با سيستم‌عامل اندرويد دارند. ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ يا حتي پيكسل واچ گوگل گزينه‌هاي بسيار مناسبي محسوب مي‌شوند.

منابع: Android Police و Lifewire و Android Authority

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • آيا استفاده از اپل واچ بدون آيفون ممكن است؟

    بله، مي‌توان از اپل واچ بدون آيفون استفاده كرد، اما برخي از قابليت‌هاي ساعت اپل را از دست مي‌دهيد.

  • چگونه اپل واچ را به موبايل اندرويد متصل كنيم؟

    براي اتصال اپل واچ به موبايل اندرويد بايد چند مرحله‌ي ساده را دنبال كنيد كه جزئيات آن‌ها را در اين مقاله شرح داديم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات