يادگيري ساخت اكانت وب ماني ؛ صفر تا صد

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
مرجع متخصصين ايران لوگوي وب ماني
وب‌ماني، سرويسي كه توانايي انجام معاملات بين‌المللي را دارد، از شماره و آي‌پي ايراني همراهي مي‌كند.
تبليغات

فرقي نمي‌كند بخواهيد قبض تلفن خود را پرداخت كنيد يا محصولي را از سايتي بخريد، سرويس‌هاي پرداخت اينترنتي به كمكتان مي‌آيند. حتي اگر بخواهيد به‌صورت بين‌المللي اين كار را انجام دهيد هم مواردي هستند كه مي‌توان از آ‌ن‌ها براي انتقال وجه استفاده كرد.

راه‌هاي زيادي براي استفاده از سرويس‌هاي پرداخت بين‌المللي وجود دارد كه از آن‌ها مي‌توان به ساخت اكانت پي پال اشاره كرد. اما قصد داريم در اين مقاله درباره‌ي يكي از بهترين‌هاي آن‌ها يعني وب ماني (WebMoney) صحبت كنيم كه براي ايراني‌ها نيز دردسترس است. با ساخت وب ماني مي‌توانيد معاملات بين‌المللي خود را با امنيت و راحتي انجام دهيد.

وب ماني چيست

در قدم اول با خود اين سرويس آشنا مي‌شويم. در اين بخش براي شما توضيح مي‌دهيم كه وب ماني چيست و چه استفاده‌هايي مي‌توان از آن كرد. پس از آن نيز سراغ نحوه ساخت اكانت وب ماني مي‌رويم.

وب ماني سيستم پرداخت الكترونيك بين‌المللي‌ روسي‌اي است كه اكنون متخصصان آن در سراسر جهان گسترده شده‌اند. دليل اصلي ايجاد اين سرويس در سال ۱۹۹۸، بحران مالي اواخر دهه ۹۰ بود.

پس از گذشت دهه‌ها از آغاز كار اين سيستم، اكنون وب‌ماني تكامل يافته است. در حال حاضر، سيستم مذكور قابليت‌هاي متعددي را به مشتريان خود ارائه مي‌دهد. همچنين بسياري از وب ماني به عنوان كيف پول الكترونيكي استفاده مي‌كنند.

روش ساخت اكانت وب ماني

حال كه با اين سرويس بيشتر آشنا شديم زمان آن رسيده است كه روش ساخت اكانت وب ماني را نيز ياد بگيريم. به منظور افتتاح حساب در سرويس يادشده، مراحلي كه در ادامه گفته مي‌شود را به صورت گام‌به‌گام انجام دهيد.

  • ابتدا وارد وب‌سايت رسمي وب‌ماني شويد و روي گزينه Log in در بالاي صفحه كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران صفحه اول سايت وب ماني و  فلش قرمزي كه log in را نشان مي‌دهد
  • با اين كار وارد صفحه‌ي ديگري مي‌شويد. از آن بخش Sign up را انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران صفحه اول ورود اطلاعات حساب وب ماني و  فلش قرمزي كه sign up را نشان مي‌دهد
  • در صفحه بعدي از شما خواسته مي‌شود كه اپليكيشن وب ماني را روي موبايل هوشمند خود نصب كنيد و از آن‌جا مراحل نام نويسي را ادامه دهيد. در توضيحات سايت رسمي گفته شده نام نويسي در سيستم فقط از طريق اپليكيشن WebMoney Keeper امكان پذير است.
مرجع متخصصين ايران صفحه اطلاعات اپليكيشن

نكته: اپليكيشن WebMoney Keeper از تلفن شما براي مواردي مانند افزايش ايمني تراكنش با ارسال پيامك تاييد، جستجوي WMID و بازيابي سريع دسترسي و ثبت سلفي (به منظور تاييد شماره تلفن و موارد مشابه) استفاده مي‌كند.

  • پس از نصب اپليكيشن، حال نوبت به نام نويسي در وب ماني مي‌رسد.
  • براي ساخت اكانت وب ماني روي Sign Up كليك كرده و در مرحله بعد شماره تلفن خود را در فرمت بين المللي وارد كنيد.

نكته: شماره و آي‌پي ايراني قابل قبول است.

  • اگر كد تأييد دريافت نشد، صحت شماره تلفن را مطالعه كنيد.
مرجع متخصصين ايران اپليكيشن وب ماني در پلي استور
مرجع متخصصين ايران نصب اپ وب ماني در موبايل هوشمند
مرجع متخصصين ايران وارد كردن شماره تلفن همراه در اپ وب ماني
  • پس از تايپ كد تأييد، سيستم مطالعه مي‌كند كه آيا پيش‌تر با آن شماره ثبت‌نامي انجام شده است يا خير. اما اگر هيچ موردي يافت نشود، به صفحه ساخت رمزعبور منتقل مي‌شود.
  • اپليكيشن از شما مي‌خواهد براي تاييد اطلاعات، سلفي بگيريد.
  • پس از وارد كردن رمز عبور و قبول شدن آن توسط سيستم، شما يك حساب وب‌ماني جديد خواهيد داشت.
مرجع متخصصين ايران عكس سلفي گرفتن در وب ماني
مرجع متخصصين ايران عكس سلفي گرفتن در وب ماني
مرجع متخصصين ايران پيام تاييديه وب ماني در موبايل هوشمند

نكته: در بالاي صفحه عددي را مشاهده مي‌كنيد كه پس از WMID نوشته شده است. حتما آن را در جايي يادداشت كنيد زيرا همان شماره عضويت شما در سيستم وب‌ماني است.

به همين راحتي ساخت حساب وب ماني به پايان رسيد.

نحوه ساخت كيف پول وب ماني

پس از ساخت حساب وب‌ماني اكنون نوبت به ايجاد كيف پول رسيده است. انجام اين كار نيز بسيار آسان بوده و تنها با دنبال كردن يادگيريي كه در ادامه آمده مي‌توانيد آن را انجام دهيد.

  • ابتدا از طريق موبايل هوشمند يا كامپيوتر وارد حساب خود شويد. اگر از طريق رايانه وارد شويد از شما خواسته مي‌شود كد ارسال‌شده به اپليكيشن را براي تاييد دومرحله‌اي وارد كنيد.
  • هنگامي كه وارد داشبورد حساب خود شديد، روي گزينه Create a purse كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران داشبورد اصلي وب ماني و بخش هاي مختلف آن
  • در مرحله بعدي قوانين مربوط به ساخت كيف پول در وب‌ماني نمايش داده مي‌شود. آن را تأييد كرده و Next را بزنيد.
مرجع متخصصين ايران پنجره اي باز شده براي تاييد كردن اطلاعات در وب ماني

به همين راحتي ساخت وب ماني و كيف پول شما به پايان رسيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت كيف پول در وب ماني

انواع سطح متخصصي در حساب وب ماني

در وب‌ماني چند مدل حساب متخصصي وجود دارد كه در ادامه هركدام از آن‌ها را به طور خلاصه توضيح مي‌دهيم.

الياس (Alias)

هنگام ساخت اكانت وب ماني، تنها با نام نويسي اوليه و بدون پرداخت هزينه، حساب الياس ايجاد مي‌شود. اين سطح محدوديت روزانه ۱۰۰ دلار، هفتگي ۳۰۰ دلار و ماهانه ۵۰۰ دلار را دارد.

فرمال (Formal)

در اين سطح از وب‌ماني محدوديت‌هاي پيشين كاهش يافته و مي‌توانيد تا سقف تراكنش روزانه ۳۰۰۰ دلار، هفتگي ۱۰۰۰۰ دلار و ماهانه ۱۵۰۰۰ دلار را انجام دهيد. بخش بعدي نحوه ارتقاي حساب معمولي به فرمال را يادگيري مي‌دهيم.

اينيشال (Initial)

سطح اينيشال پس از فرمال قرار دارد. اين حساب براي متخصصان مشاغل كوچك و شركت‌هاي اينترنتي توصيه مي‌شود. نماينده‌اي رسمي اطلاعات شما را مطالعه و صحت‌ آن‌ها را تأييد مي‌كند. البته انجام اين مراحل رايگان نيست. محدوديت تراكنش آن مانند فرمال است اما در سطح اينيشال شما متخصص رسمي وب‌ماني شناخته مي‌شويد و مي‌توانيد از تمامي امكانات آن استفاده كنيد.

ساخت حساب فرمال Formal

براي ساخت اكانت وب ماني Formal مراحلي كه در ادامه گفته مي‌شود را دنبال كنيد.

  • ابتدا وارد حساب وب‌ماني خود شويد.
  • در بالاي صفحه روي تب Personal كليك كرده و از پنجره باز شده Recieve Webmoney Passport را انتخاب كنيد.
مرجع متخصصين ايران فلش قرمزي كه روي يكي از گزينه هاي سايت وب ماني قرار گرفته
  • در صفحه بازشده روي Login to Check كليك كرده و وارد حساب خود شويد.
مرجع متخصصين ايران توضيحات درباره هركدام از سطح هاي حساب وب ماني
  • صفحه بعدي شامل اطلاعاتي پايه‌اي درباره حساب فرمال است. روي Continue كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران اطلاعات اضافي درباره حساب فرمال وب ماني
  • حال در اين صفحه تمامي اطلاعات لازم را وارد كنيد.
مرجع متخصصين ايران بخش هاي مختلف براي وارد كردن اطلاعات در وب ماني
  • در مراحل بعدي ارسال اسكن پاسپورت و VideoID از شما درخواست مي‌شود.
  • همه اين مراحل را انجام دهيد تا طي ۷۲ ساعت حساب شما به Formal ارتقا داده شود.

نحوه خريد از طريق حساب وب ماني

پس از ساخت اكانت وب ماني مي‌توانيد به راحتي از سايت‌هاي مختلف خريد كنيد. البته بايد مطمئن شويد آيا سايت مذكور از وب ماني همراهي مي‌كند يا خير.

در ادامه فهرستي از وب‌سايت‌هايي را كه از وب ماني همراهي مي‌كنند مشاهده مي‌كنيد:

  • سايت Web Names
  • سايت Go Get SSL
  • سايت Sellane
  • سايت Dhgate
  • سايت Mango
  • سايت AliExpress
  • سايت UralAirLines
  • سايت tinydeal
  • سايت Emirates
  • سايت Freelance.com
  • سايت Reseller Club

مزاياي داشتن حساب وب ماني

در اين بخش درباره نكات مثبت داشتن اكانت مالي وب‌ماني صحبت مي‌كنيم. در ادامه چند مورد از برترين مزيت‌هاي آن ذكر شده‌اند.

دسترسي: وب ماني در سرتاسر جهان در دسترس است و به متخصصان كشورهاي مختلف امكان مي‌دهد در تراكنش‌هاي الكترونيك شركت كنند. همچنين سرويس مذكور از چندين زبان همراهي مي‌كند و گزينه‌هاي پرداخت مختلفي را ارائه مي‌دهد كه آن را براي متخصصان در سراسر جهان راحت مي‌كند.

امنيت: اين سرويس بستري امن براي تراكنش‌هاي الكترونيك فراهم كرده و از رمزگذاري و احراز هويت پيشرفته براي محافظت از داده‌هاي متخصص و اطلاعات مالي استفاده مي‌كند تا پس از ساخت وب ماني امنيت كافي داشته باشيد. علاوه‌بر‌اين، ويژگي‌هايي مانند احراز هويت دو مرحله‌اي و سيستم‌هاي ضد تقلب براي افزايش امنيت ارائه مي‌كند.

ناشناس بودن و حريم خصوصي: وب ماني به متخصصان اجازه مي‌دهد تا حريم خصوصي خود را در طول تراكنش‌ها حفظ كنند. براي انجام پرداخت‌ها، متخصصان نيازي به افشاي اطلاعات شخصي يا مالي ندارند، كه مي‌تواند براي كساني كه به حريم خصوصي الكترونيك خود اهميت مي‌دهند، مفيد باشد.

تطبيق پذيري: وب ماني از طيف گسترده‌اي از تراكنش‌هاي الكترونيك، از جمله انتقال پول، خريد الكترونيك، پرداخت قبوض و شارژ كردن حساب‌هاي تلفن همراه همراهي مي‌كند. درنتيجه اين سرويس مي‌تواند براي اهداف شخصي و تجاري مورد استفاده قرار گيرد و تطبيق پذيري در مديريت امور مالي و انجام معاملات را فراهم كند.

گزينه‌هاي ارزي متعدد: وب ماني از چندين ارز همراهي مي‌كند و به متخصصان اجازه مي‌دهد تا با ارز دلخواه خود تراكنش انجام دهند. اين سرويس پرداخت‌هاي بين المللي را تسهيل و فرآيند تبديل وجوه بين ارزهاي مختلف را ساده مي‌كند.

برنامه‌هاي وفاداري: وب‌ماني برنامه‌هاي وفاداري و پاداش‌هاي مختلفي را براي متخصصان خود ارائه مي‌دهد. اين برنامه‌ها مي‌توانند شامل پاداش‌هاي بازگشت نقدي، تخفيف‌ها و ساير مشوق‌ها باشند.

يكپارچه‌سازي: سرويس مذكور با طيف گسترده‌اي از پلتفرم‌هاي الكترونيك، از جمله وب‌سايت‌هاي تجارت الكترونيك و پلتفرم‌هاي بازي الكترونيك مختلف ادغام مي‌شود.

همراهي از رمزارزها: وب ماني همچنين از ارزهاي ديجيتال مختلف همراهي مي‌كند و به متخصصان اجازه مي‌دهد دارايي‌هاي ديجيتال خود را در پلتفرم ذخيره و مبادله كنند.

تراكنش‌هاي فوري: وب ماني تراكنش‌هاي تقريباً آني را تسهيل مي‌كند و به متخصصان امكان مي‌دهد با ساخت وب ماني وجوه را در لحظه ارسال و دريافت كنند. اين ويژگي مي‌تواند به ويژه براي پرداخت‌هاي فوري يا شرايطي كه تأييد تراكنش ضروري است مفيد باشد.

در اين مقاله اطلاعات كاملي درباره وب‌ماني و نحوه استفاده از آن ارائه كرديم. سعي كرديم تمامي مواردي كه براي كار با اين سرويس نياز داريد را در اين مطلب گردهم آوريم. اميدواريم مقاله‌اي كه خوانديد براي شما مفيد باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات