نوت اينستاگرام چيست ؛ چه چيزي در ذهن شما ميگذرد؟

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران لوگو اينستاگرام
Notes اينستاگرام يكي از ويژگي‌هاي جذاب اين پلتفرم است كه به متخصصان امكان مي‌دهد تا افكار خود را با ديگران به‌اشتراك بگذارند.
تبليغات

احتمالاً شما هم به‌تازگي متوجه عبارت‌هاي كوتاهي در بالاي دايركت مسيج اينستاگرام شده‌ايد. ۱۳ دسامبر، اين پلتفرم از ارائه‌ي قابليت جديدي موسو‌م‌ به «Notes» در اينستاگرام خبر داد و آن را «روشي جديد براي اشتراك‌گذاري افكار» توصيف كرد.

قابليت جديد اينستاگرام به متخصصان اجازه مي‌دهد تا ايده‌ها، افكار، اخبار و برنامه‌هاي خود را مستقيماً درمعرض ديد دنبال‌كنندگانشان قرار دهند. در اين مقاله، خواهيم گفت كه Note اينستاگرام چيست و چگونه مي‌توانيد با استفاده از آن تعامل با دنبال‌كنندگان خود را بهبود دهيد.

Notes اينستاگرام چيست؟

قابليت Notes اينستاگرام عبارت‌ها يا يادداشت‌هاي كوتاهي هستند كه در بالاي دايركت مسيج براي فالوورها يا دوستان نزديك (Close friend نمايش داده مي‌شوند. طول هر عبارت، حداكثر بايد ۶۰ كاراكتر باشد و مانند استوري‌هاي اينستاگرام، پس از ۲۴ ساعت ناپديد خواهند شد.

ويژگي نوت اينستاگرام به سرويس‌هاي پيام‌رسان قديمي ازجمله AIM و MSN Messenger شباهت دارد. اگر با اين ويژگي آشنا نيستيد، كافي است به صندوق ورودي خود سري بزنيد تا يادداشت‌هاي افراد را مشاهده كنيد.

اين ابزار در جولاي ۲۰۲۲ براي آزمايش دردسترس برخي از متخصصان اينستاگرام و در دسامبر ۲۰۲۲ دردسترس تمام متخصصان در سراسر جهان قرار گرفت؛ بنابراين، اگر در اينستاگرام خود به اين قابليت دسترسي نداريد، بهتر است اينستاگرام خود را بهجديدترين نسخه به‌روزرساني كنيد.

چگونه در اينستاگرام Note بسازيم؟

براي ايجاد Note در اينستاگرام، مراحل زير را پيش ببريد:

  • برنامه‌ي اينستاگرام را اجرا كنيد و به دايركت مسيج برويد.
  • در بالاي صفحه روي علامت «+» كه كنار تصوير پروفايلتان قرار دارد، ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران Leave notes اينستاگرام
  • در كادر Share what's on your mind عبارت دلخواهتان را بنويسيد.
  • اگر مي‌خواهيد تمام دنبال‌كنندگان شما عبارت مذكور را ببينند، گزينه‌ي Followers را برگزينيد و اگر قصد داريد آن را فقط براي دوستانتان نمايش دهيد، گزينه‌ي Close friends را انتخاب كنيد.
  • در انتها، Share را لمس كنيد تا با افراد انتخابي شما به اشتراك گذاشته شود.
مرجع متخصصين ايران كادر Notes

به‌محض انجام اين كار، ديگران تا ۲۴ ساعت يادداشت شما را در نوار بالاي دايركت مسيج خود مشاهده خواهند كرد. همچنين، مي‌توانيد روي يادداشت‌هاي دنبال‌كنندگانتان كليك كنيد و پاسخي را در قسمت پيام بنويسيد. پاسخ شما در صندوق ورودي آن‌ها نشان داده مي‌شود.

نحوه‌‌ي غيرفعال‌كردن Notes اينستاگرام

اگر به استفاده از اين ويژگي تمايلي نداريد و ترجيح مي‌دهيد يادداشت‌هاي ديگران را در دايركت مسيج خود مشاهده نكنيد، متأسفانه بايد گفت اينستاگرام درحال‌حاضر راهكار مستقيمي براي غيرفعال‌سازي اين قابليت در‌اختيار متخصصان قرار نداده است. بااين‌حال درست مانند استوري اينستاگرام، اين امكان را داريد كه از گزينه‌ي Mute Note استفاده كنيد.

براي بي‌صدا‌كردن نوت شخصي در اينستاگرام، Note شخص مدانديشه متخصصين را به‌مدت چند ثانيه لمس و سپس گزينه‌ي Mute Note را انتخاب كنيد. در آخر، براي تاييد Mute را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ميوت كردن نوت اينستاگرام

براي Unmute‌كردن نوت اينستاگرام نيز، به پروفايل شخص مدانديشه متخصصين برويد و در بخش Following روي Mute ضربه بزنيد. درنهايت، كليد روبه‌روي Note را غيرفعال كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات