ال جي وي 30 معرفي شد؛ نمايشگر OLED بدون حاشيه، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و حذف نمايشگر دوم

پنج‌شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ال‌جي لحظاتي پيش، طي مراسمي كه در شهر برلين در حال برگزاري است، از پرچم‌دار جديد خود با نام ال‌جي وي ۳۰ رونمايي كرد.
تبليغات

شركت ال‌جي سرانجام پس از شايعات و گمانه‌زني‌هاي فراوان از ال‌جي وي ۳۰، پرچم‌دار جديد خود با نمايشگر بدون حاشيه، دوربين دوگانه و پردازنده‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ رونمايي كرد. كره‌اي‌ها در نسل سوم موبايل‌هاي بالارده‌ي سري V خود، نمايشگر دوم را نيز كنار گذاشته‌اند.

ال‌‌جي وي ۳۰ محصولي است كه كره‌اي‌ها براي رقابت با گلكسي نوت ۸، فبلت پرچم‌دار شركت هم‌وطن خود و آيفون ۸، پرچم‌دار كوپرتينونشين‌ها تدارك ديده‌اند. ال‌جي قصد دارد تا پرچم‌دار جديد خود را ابتدا در تاريخ ۳۰ شهريور در كره‌ي جنوبي و سپس در ساير كشورها روانه‌ي بازار كند.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

در دنياي موبايل‌هاي هوشمند، سال ۲۰۱۷ را مي‌توان سال حذف حاشيه‌‌‌هاي نمايشگر و افزايش نسبت نمايشگر به بدنه دانست؛ ال‌جي نيز به‌عنوان يكي از پيشروهاي صنعت موبايل، با علم به اين موضوع، جي ۶ را در شرايطي روانه‌ي بازار كرد كه از نمايشگر فول‌ويژن با نسبت تصوير ۱۸:۹ بهره مي‌برد و حاشيه‌هاي آن نسبت به گذشته، به‌ميزان قابل توجهي كاهش يافته بود. ال‌جي بدنه‌ي فلزي وي ۲۰ را در نسل جديد اين موبايل كنار گذاشته و به‌جاي آن از تركيب گوريلا گلس ۵ و فلز استفاده كرده است.

حال ال‌جي با تجربه‌ي پرچم‌دار خود در نيمه‌ي نخست سال، وارد ميدان شده است تا ال‌جي وي ۳۰ را با حاشيه‌هايي بسيار باريك‌تر معرفي كند. وي ۳۰ از نمايشگري ۶ اينچي و نسبت تصوير ۱۸:۹ بهره مي‌برد، اين نمايشگر از پنل OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ استفاده مي‌كند و به لطف فناوري فول‌ويژن به‌كاررفته در آن، پرچم‌دار جديد كره‌اي‌ها ۸ ميلي‌متر كوتاه‌تر و ۳ ميلي‌متر باريك‌تر از نسل گذشته‌ي خود شده است. طبق ادعاي ال‌جي، وي ۳۰ با ضخامت ۷.۳ ميلي‌متر و وزن ۱۵۸ گرم، «سبك‌ترين موبايل هوشمند در بين محصولات ۶ اينچي است.»

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

ال‌جي پنل IPS LCD را كنار گذاشته و وي ۳۰ را به نمايشگري با پنل OLED مجهز كرده است؛ بنابراين اين موبايل نسبت به جي ۶، تصاوير، روشن‌تر و شفاف‌تري را ارائه خواهد داد؛ اما نمايشگر موبايل خميده نيست؛ چرا كه كرهاي‌ها معتقدند، نمايشگرهاي خميده استحكام پاييني دارند و علاوه‌بر اين، استفاده از آن‌ها نيز دشوار است، اما لبه‌هاي پوشش نمايشگر به‌لطف انحناي زيبايي با فريم فلزي موبايل پيوند خورده است. با وجود آنكه بدنه‌ي شيشه‌اي موبايل شكننده‌ و ظريف به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ اما بد نيست بدانيد كه ال‌جي موفق شده است تا گواهي IP68 را از مؤسسه‌ي IEC براي آن دريافت كند؛ بنابراين وي ۳۰ در برابر آب و گردوغبار نيز مقاومت بالايي خواهد داشت. ال‌جي در نسل سوم موبايل‌هاي سري V، نمايشگر دوم را نيز كنار گذاشته است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

ال‌جي نسخه‌اي ارتقاءيافته از قابليت نمايشگر هميشه روشن جي ۶ را براي وي ۳۰ در انديشه متخصصين گرفته است كه اكنون نه‌تنها زمان و اعلان‌هاي اخير به نشان مي‌دهد؛ بلكه مي‌توان از آن براي نمايش Quick Tools، اپليكيشن پخش موسيقي يا يك تصوير شخصي نيز استفاده كرد. علاوه‌بر موارد يادشده، ال‌جي يك نوار شناور نيز براي وي ۳۰ طراحي كرده كه طبق ادعاي كره‌اي‌ها، نسخه‌ي تكامل‌يافته از نمايشگر دوم وي ۲۰ است، اما عملكرد اين نوار شناور تا حدودي مشابه اج‌پنل‌هاي سامسونگ است و در آن مي‌توان مواردي مانند ميان‌بر براي تنظيمات و يادداشت‌ها را يافت. اين نوار از طريق سوايپ از لبه‌ي موبايل در دسترس خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

قلب تپنده‌ي ال‌جي وي ۳۰، پردازنده‌ي هشت هسته‌اي و قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ است كه آن را ۴ گيگابايت حافظه‌ي رم همراهي مي‌كند. ال‌جي براي موبايل بالارده‌ي خود يك باتري با ظرفيت ۳۳۰۰ ميلي‌آمپرساعت و قابليت شارژ بي‌سيم در انديشه متخصصين گرفته است. كره‌اي‌ها نسل سوم از موبايل‌هاي سري V‌ خود را در دو نسخه‌ي وي ۳۰ و وي ۳۰ پلاس روانه‌ي بازار خواهد كرد كه تفاوت آن‌ها در حافظه‌ي ذخيره‌سازي داخلي است؛ اين دو نسخه از حافظه‌ي ۶۴ و ۱۲۸ گيگابايتي بهره مي‌برند و هردوي آن‌ها از كارت حافظه تا سقف ۲ ترابايت همراهي مي‌كنند.

كره‌اي‌ها مدعي هستند كه وي ۳۰ نخستين پرچم‌دار در دنياي موبايل‌هاي هوشمند است كه دوربين عقب آن از لنزي با گشودگي ديافراگم f/1.6 بهره مي‌برد؛ بنابراين از لحاظ تئوري، اين لنز نور بيشتري را عبور مي‌دهد؛ علاوه‌بر اين، پوشش كريستالي اين لنز نيز نسبت به نمونه‌هايي با پوشش پلاستيكي، رنگ‌هاي دقيق‌ و تصاوير شفاف‌تري را به‌ ارمغان مي‌آورد. ال‌جي باور دارد كه موارد يادشده، وي ۳۰ را «به توان‌مندترين موبايل هوشمند در زمينه‌ي عكاسي بدل مي‌كند.»

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

دوربين دوگانه‌ي وي ۳۰ از دو حسگر ۱۶ و ۱۳ مگاپيكسلي استفاده مي‌كند كه نمونه‌ي دوم از يك لنز با زاويه‌ي وايد بهره مي‌برد. به‌لحاظ سخت‌افزاري، نكته‌ي جديدي به استثناي گشودگي ديافراگم f/1.6 لنز حسگر ۱۶ مگاپيكسلي موبايل مشاهده نمي‌شود؛ اما ال‌جي وعده‌ي قابليت‌هاي نرم‌افزاري متعدد را به‌همراه اپليكيشن جديد دوربين مي‌دهد.

اپليكيشن دوربين وي ۳۰ از قابليتي موسوم به Graphy بهره مي‌برد كه به شما امكان تقليد از سبك عكاس مور علاقه‌تان را مي‌دهد. گرافي به‌نوعي، آلبومي از آثار عكاس‌هاي حرفه‌اي دنيا است كه هركدام از آن‌ها سبك خاصي از عكاسي را ارائه مي‌دهند و گرافي، امكان الهام‌گرفتن از اين سبك‌ها را در اختيار متخصص قرار مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30

ال‌جي وي ۳۰ به‌صورت پيش‌فرض با اندرويد ۷.۱.۲ نوقا روانه‌ي بازار خواهد شد كه رابط متخصصي اختصاصي ال‌جي شخصي‌سازي شده است؛ البته مي‌توان انتظار داشت كه كره‌اي‌ها پرچم‌دار جديد خود را به اندرويد اوريو نيز به‌روزرساني كنند. برخلاف سامسونگ كه روي دستيار ديجيتالي اختصاصي خود موسوم به بيكسبي تمركز دارد، ال‌جي تصميم گرفته است تا به گوگل اسيستنت تكيه كند.

همانند نسل‌هاي اول و دوم موبايل‌هاي سري V، ال‌جي وي ۳۰ نيز از تراشه‌ي Hi-Fi Quad DAC بهره مي‌برد كه به اعتقاد كره‌اي‌ها، مي‌تواند نقش ويژه‌اي در جلب انديشه متخصصين علاقه‌مندان موسيقي داشته باشد. ال‌جي تراشه‌ي يادشده را با همكاري شركت ESS Technology توسعه داده است. اين تراشه قابليت‌هايي همچون فيلترهاي ديجيتال و تنظيمات پيش‌فرض صوتي را ارائه مي‌دهد. به‌موجب اين تراشه، ال‌جي وي ۳۰ با هدفون‌هاي عادي نيز، صداي شفاف، باكيفيت و با امكان شخصي‌سازي به ارمغان مي‌آورد. 

ال‌جي همكاري با شركت B&O Play را نيز كماكان مي‌دهد؛ شركتي كه مسئوليت تنظيم كيفيت صداي خروجي را در ال‌جي وي ۳۰ بر عهده دارد. علاوه‌بر اين، همانند وي ۲۰، پرچم‌دار جديد ال‌جي نيز به‌صورت پيش‌فرض با هدفون‌هاي توموبايل بالارده‌ي B&O Play‌ عرضه خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
مرجع متخصصين ايران ال جي وي ۳۰
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات