مرجع متخصصين ايران

نگاه نزديك اختصاصي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به اكسپريا ايكس زد وان سوني

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 5 دقيقه
سوني در جريان ايفا ۲۰۱۷ از نسل جديد پرچم‌دار خود با نام اكسپريا ايكس زد وان رونمايي كرد. در ادامه مي‌توانيد نگاه نزديك اختصاصي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به اين موبايل را مطالعه كنيد.
تبليغات

شركت ژاپني سوني در جريان كنفرانسي كه در خلال نمايشگاه ايفا ۲۰۱۷ برگزار شد، نسل جديد موبايل‌ هوشمند پرچم‌دار خود را با نام اكسپريا ايكس‌زد وان رونمايي كرد؛ البته مدل يادشده تنها موبايل هوشمند سوني در اين كنفرانس نبود و ژاپني‌ها از دو موبايل اكسپريا ايكس زد وان كامپكت و اكسپريا XA1 پلاس نيز پرده‌برداري كردند. امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته با حضور در برلين شانس اين را داشتيم تا نگاهي نزديك به آخرين پرچم‌دار سوني داشته باشيم و تجربيات كوتاه خود را از كار با اين موبايل با شما به اشتراك بگذاريم.

شايد در نگاه اول به جديدترين پرچم‌دار سوني كمي مأيوس شويم؛ چرا كه سوني همچنان الگوي طراحي خود را در مورد موبايل‌هاي هوشمند حفظ كرده است. اين در حالي است كه كمپاني‌هاي رقيب در سال‌هاي اخير همواره تغييراتي در محصولات خود ايجاد كرده‌‌اند و به سراغ الگوهاي طراحي جديدتري نظير استفاده از نمايشگر تمام‌صفحه و حذف حاشيه‌ها در موبايل‌هاي هوشمند خود رفته‌اند؛ ولي سوني همچنان به طراحي خود پايبند است. اما نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كنيم، تغييرات در طراحي اكسپريا ايكس زد وان است كه شايد در برخورد بصري قابل لمس نباشد.

زماني كه اكسپريا ايكس زد وان را در دست مي‌گيريد، با وجود شباهت ظاهري، تغييرات ايجادشده را تا اندازه‌اي لمس مي‌كنيد. سوني در نسل جديد پرچم‌دارش به سراغ استفاده از آلومينيوم رفته است و ديگر خبري از گوريلا گلس در بدنه‌ي موبايل نيست. در واقع بدنه‌ي موبايل از آلومينيوم يكپارچه ساخته شده است و پنل پشتي و جلويي موبايل، طراحي پيوسته و يكپارچه‌اي دارند. شايد بزرگ‌ترين تغيير در ظاهر موبايل با وجود پيروي از الگوي پيشين همين باشد كه كاهش وزن نيز به درك بهتر اين تغيير كمك مي‌كند. در واقع اكسپريا ايكس زد وان در مقايسه با نسل پيشين پرچم‌دار سوني سبك‌تر شده است.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد وان سوني

سوني در لبه‌ي پاييني اين موبايل درگاه USB نوع C را تعبيه كرده است. با وجود اينكه اكسپريا XZ1 در پنل جلويي داراي حاشيه‌ي زيادي در بالا و پايين است؛ اما ژاپني‌ها ترجيح داده‌اند حسگر اثر انگشت را در لبه‌ي سمت راست موبايل قرار دهند؛ اين حسگر با كليد پاور يكپارچه شده است.

پس از مطالعه ظاهر اكسپريا ايكس‌زد وان، بهتر است نگاهي به مشخصات متخصص آن داشته باشيم. سوني در پرچم‌دار جديد خود از نمايشگر ۵.۲ اينچي با رزولوشن فول‌ اچ‌دي بهره برده است. اين پنل از نوع LCD است و از فناوري HDR همراهي مي‌كند كه نتيجه‌ي آن بهبود تجربه‌ي تماشاي ويديو در محصول بالارده‌ي جديد ژاپني‌ها است.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد وان

از ديگر مشخصات متخصص اكسپريا ايكس‌زد وان بايد به آخرين نسل از تراشه‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ كوالكام اشاره كنيم كه قدرت مورد نياز براي پردازش اطلاعات را براي اين موبايل فراهم مي‌كند. اين پردازنده را ماژول چهار گيگابايتي حافظه‌ي رم همراهي مي‌كند تا بدين ترتيب موبايل جديد سوني در زمان اجراي بازي‌ها، با پردازش‌هاي سنگين اشكال خاصي نداشته باشد. يكي از نقاط قوت موبايل‌هاي سوني همواره طول‌ عمر بسيار خوب باتري آن‌ها بوده است. اكسپريا ايكس زد وان از يك باتري با ظرفيت ۲۷۰۰ ميلي‌آمپر ساعت بهره مي‌برد؛ البته برادر كوچك‌تر پرچم‌دار سوني يا همان اكسپريا ايكس زد وان كامپكت نيز از باتري ۲۷۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد وان

دوربين را بايد بزرگ‌ترين و بارزترين نقطه‌ي قوت اكسپريا ايكس زد وان خواند. جديدترين پرچم‌دار سوني از حسگري ۱۹ مگاپيكسلي با ابعاد ۱/۲.۳ اينچ بهره مي‌برد كه همان حسگر به‌كاررفته در نسل پيشين پرچم‌دار ژاپني‌ها، يعني اكسپريا ايكس زد پريميوم است. دوربين اكسپريا ايكس زد وان با نام Motion Eye شناخته مي‌شود. اين دوربين از فوكوس خودكار تركيبي بهره مي‌برد كه شامل فوكوس تشخيص فاز و فوكوس ليزري مي‌شود. دوربين Motion Eye سوني قادر است تصاوير اسلوموشن را با نرخ ۹۶۰ فريم‌ بر ثانيه ثبت كند. ضمنا فيلم‌برداري 4K نيز با استفاده از اين دوربين در اختيار متخصصان قرار مي‌گيرد.

يكي از ويژگي‌هاي جالب دوربين Motion Eye سوني اين است كه امكان اسكن سه‌بعدي را براي متخصصان فراهم مي‌كند. با استفاده از اين قابليت متخصصان مي‌توانند دوربين را حول سوژه‌ي مورد انديشه متخصصين خود بچرخانند و در كمتر از يك دقيقه، مدلي سه‌بعدي از آن تهيه كنند. سوني امكان به‌اشتراك‌گذاري اين مدل سه‌بعدي در شبكه‌هاي اجتماعي را نيز فراهم كرده است؛ ضمن آنكه مي‌توان از آن در محيط‌هاي واقعيت افزوده نيز بهره گرفت.

دوربين Motion Eye اكسپريا ايكس زد وان سوني قادر است با تشخيص حركت يا لبخند سوژه‌ي عكاسي، پيش از فشردن كليد شاتر اقدام به ثبت چهار فريم كند. اين تصاوير در بافر ذخيره مي‌شوند تا متخصص حتي پيش از فشردن كليد شاتر، صحنه‌اي را از دست ندهد. ضمنا اكسپريا ايكس زد وان قادر است در زمان ثبت تصاوير به‌صورت Burst يا پي‌درپي، فوكوس را به‌صورت خودكار روي سوژه حفظ كند. در اين حالت چنانچه سوژه در فريم‌هاي متوالي ثبت‌شده در حالت حركت باشد، دوربين Motion Eye قادر است فوكوس را به‌راحتي روي سوژه نگه دارد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران اكسپريا ايكس زد وان

سوني براي دوربين سلفي اكسپريا ايكس زد وان، حسگر ۱۳ مگاپيكسلي در انديشه متخصصين گرفته است كه از لنزي با ديافراگم f/2.0 بهره مي‌برد. براي اينكه اين دوربين بتواند بهترين خروجي ممكن را در زمان ثبت تصاوير سلفي ارائه كند، سوني قابليت تبديل نمايشگر به فلش را در زمان ثبت تصوير فراهم آورده است.

از جمله‌ي ويژگي‌هاي جديدي كه متخصصان با اكسپريا ايكس زد وان تجربه مي‌كنند، اندرويد اوريو است؛ چرا كه اكسپريا ايكس زد وان سوني جزو اولين موبايل‌هاي هوشمندي است كه به همراه آخرين نسخه‌ي اندرويد راهي بازار خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات