رايانش ابري: چگونه رقابت شركت‌ ها از هزينه كمتر به امكانات بهتر رسيده است

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خريد شركت NICE توسط «سرويس وب آمازون» (AWS) آخرين نشانه از سري قدم‌هايي است كه شركت‌هاي ارائه دهنده سرويس كلود (Cloud Computing) برداشته‌اند تا رقابت خود را از كم كردن ارزش به ارائه امكانات بهتر سوق دهند.
تبليغات

  AWS به دنبال قدرتمند‌تر كردن زيرساخت و قابليت‌هاي رايانه‌اي خود از طريق به دست آوردن شركت ايتاليايي NICE، فعال در عرصه نرم‌افزار و خدمات رساني است.

NICE كه در شهر «آتسي» ايتاليا فعاليت مي‌كند، ارائه دهنده محصولاتي است كه به مشتريان كمك كند تا كامپيوترهاي High-Perfomence خود را بهينه‌سازي و متمركز كنند و حجم كار را با ارائه ابزار مناسب بين نيروي كار و روي دستگاه‌هاي قابل حمل تقسيم كنند.

رئيس AWS، «جِف بار»، اعلام كرده كه برند NICE همچنان حفظ خواهد شد و تيم اين شركت به گسترش و همراهيِ محصولاتي مانند «EnginFrame» و «Desktop Cloud Visualization» اين شركت ادامه خواهند داد. خريد اين شركت توسط آمازون احتمالا اوايل سال ۲۰۱۶ نهايي خواهد شد.

NICE و AWS قرار است براي ارائه‌ي سرويس‌هاي جديد مرتبط با رايانش‌هاي متخصص و كامپيوترهاي High-Performence با هم همكاري كنند. 

طبق گفته NICE،‌ محصولات اين شركت زيرساخت شبكه و كلود را پايدارتر و براي متخصصان بهينه‌تر خواهد كرد.

محصول EngineFrame اين شركت طراحي شده تا دسترسي اينترنت و اينترانت بهينه‌تري را براي سيستم‌هاي بر پايه‌ي شبكه فراهم كند تا به اين طريق كامپيوترهاي با عملكرد بالا (HPCs)، ديتاها،‌ لايسنس‌ها،‌ بَچ‌ها (batch)‌ و اپليكيشن‌هاي تعاملي توسط هر متخصص و با استفاده از يك مرورگر استاندارد قابل دسترسي باشند.

اين شركت محصول «Desktop Cloud Visualization» خود را نيز يك تكنولوژي پيشرفته توصيف مي‌كند كه به متخصصان اجازه مي‌دهد تا به اپليكيشن‌هاي تعامليِ دو بُعدي يا سه بُعدي توسط يك شبكه استاندارد و از راه دور دسترسي پيدا كنند.

چندان دشوار نيست كه تصور كنيم چرا اين محصولات در استراتژي AWS براي ارائه دسترسي هرچه بيشتر به رايانش از طريق كلود در مقياس بزرگ نقش كليدي بازي خواهد كرد.

تا به امروز، همه‌چيز درباره كم‌تر كردن ارزش در ارائه رايانش ابري (Cloud Computing) بود؛ اما حالا يك مفهوم جديد به اين صنعت در حال رشد اضافه شده است.

NICE پنجمين شركت طراحي نرم‌افزار است كه در يك سال اخير توسط AWS تصاحب شده است؛ و در تحقيق خود، تحليل‌گر شركت «Pacific Crest» مي‌گويد كه اين شركت‌هاي كوچك طراحي نرم‌افزار كه هركدام اشكالات ريز مختص به خود را برطرف مي‌كنند ارزش به سزايي در اين صنعت خواهند داشت چون «رقابت در كلود از دوران نبرد بر سر ارزش در سال ۲۰۱۴ به عصر نبرد خدمات در سال ۲۰۱۶ و پس از آن رسيده است».

تحليل‌گران مي‌گويند كه اين خريدها از طرف آمازون نشان‌دهنده‌ي ميل اين شركت به ترغيب كردن شركت‌هاي تجاري است تا هرچه زودتر به سرويس‌هاي ابري AWS بپيوندند. اين كار باعث مي‌شود كه AWS تفاوت خود را با سرويس‌هايي مانند «Google Compute» و «Mictosoft Azure» بيش از پيش مشخص كند.

Pacific Crest مي‌گويد: «به انديشه متخصصين مي‌رسد كه رقابت بين سه شركت بزرگ ارائه خدمات رايانش ابري به‌زودي گسترش پيدا مي‌كند و اپراتورهاي كلود نبردي را بر سر امكانات بهتر آغاز خواهند كرد».

شركت‌هايي مانند «Elemental Technologies»، «AppThwack»، «ClusterK»، «2lemetry» و «Annapurna Labs» ساير خريد‌هاي AWS در سال ۲۰۱۵ هستند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات