دبير شوراي عالي فضاي مجازي: راه اندازي سه شبكه‌ اجتماعي ايراني

سه‌شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دبير شوراي عالي فضاي مجازي ضمن بيان راه اندازي سه شبكه‌ي اجتماعي جديد ايراني اعلام كرد افرادي كه در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت رسانه‌اي دارند بايد خود را براي دريافت مجوز از شوراي عالي فضاي مجازي آماده كنند. همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

به گفته‌ي ابوالحسن فيروزآبادي، براي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي رعايت الزامات ديني، اخلاقي و قانوني ضروري است. رسانه‌هاي داخلي چه در بخش مكتوب و چه در بخش صوتي‌ و‌ تصويري تا‌كنون پابندي خود را به الزامات نشان داده‌اند.

فيروزآبادي افزود: «اكثر شبكه‌هاي اجتماعي مجازي در خارج از مرزهاي كشورمان قرار دارند كه همين عاملي است تا چندان پايبند به الزامات داخلي نباشند. به همين خاطر در شوراي عالي فضاي مجازي طرحي مصوب شده است كه در آن همه‌ي شبكه‌هاي پيام‌رسان فعال در كشور بايد طي دوره‌ي يكساله ذخيره‌سازي داده‌هاي خود را در داخل كشور انجام دهند.»

دبير شوراي عالي فضاي مجازي گفت: «پس از اين الزام همه افرادي كه قصد دارند در شبكه‌هاي اجتماعي براي مردم ايران فعاليت داشته باشند با انتقال سرورهاي خود پايبندي به قوانين كشورمان را نشان دهند تا امنيت اين شبكه‌ها براي متخصصان داخلي ارتقاء يابد.»

فيروزآبادي با بيان اينكه براي راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي داخلي تلاش‌هايي صورت گرفته‌ است، گفت: «در حال مذاكره با بخش خصوصي هستيم تا اين بخش اقدام به راه‌اندازي كنسرسيومي براي شبكه‌ي اجتماعي كند. مذاكره‌ با اپراتورهاي داخلي هم با هدف تشويق آنها براي ايجاد شبكه‌ي اجتماعي داخلي ادامه دارد.»

دبير شوراي عالي فضاي مجازي ابراز اميدواري كرد كه اين مذاكره‌ها به نتيجه خواهد رسيد و بزودي سه شبكه‌ي داخلي فعال با توانايي جذب بيش از ۱۰ ميليون مشترك راه‌اندازي خواهد شد.

او اعلام كرد: «به دنبال آن هستيم تا با اقدام‌هاي مناسب طرح‌هاي اين بخش فايده‌ي اقتصادي براي فعالان داشته باشد. مصمم به حمايت از سه شبكه‌ي پيام‌رسان داخلي هستيم تا به متخصصان ايراني خدمات ارائه كنند.»

فيروزآبادي تأكيد كرد: «ارزش تبادل اطلاعات و ظرفيت براي توليد محتواي داخلي به شدت كاهش داده شده و هم اكنون تقريبا رايگان شده است تا توليدكنندگان محتواي داخلي بيشتر به اين سمت جذب شوند. با اقدام‌هاي انجام شده توليدكنندگان محتواي داخلي براي توليد بيشتر تشويق مي‌شوند.»

صحبت‌هاي دبير شوراي عالي فضاي مجازي در حالي انجام مي‌شود كه پيش از اين برنامه‌هاي پيام‌رسان داخلي متعددي راه‌اندازي شده بودند كه در مجموع كمتر از ۱۰ ميليون متخصص داشتند. بيشتري ميزان متخصص اين پيام‌رسان‌ها مربوط به بيسفون بود كه در برهه‌اي از زمان بنا به اعلام وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات حدود ۲ ميليون نفر متخصص ايراني داشت.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات