مطالعه ۵ شيوه موثر براي اينكه در لينكدين بيشتر ديده شويد

يك‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لينكدين علاوه بر ارايه‌ي خدمات مرتبط با شغل و كسب‌وكار، به شما كمك مي‌كند تا با ميليون‌ها نفر در ارتباط باشيد.
تبليغات

همه‌ي ما مي‌دانيم كه لينكدين، براي كساني كه قصد برقراري يك شبكه‌ي حرفه‌اي و ايجاد ارتباط با همكاران يا كارفرمايان احتمالي را دارند، بهترين پلتفرم محسوب مي‌شود. شما چه بخواهيد كسب‌وكار خود را ارتقا دهيد، چه يك شغل جديد براي خود دست‌و‌پا كنيد، بايد از بين خيل عظيم افراد مختلف، خود را متمايز كنيد. در اينجا ۵ شيوه موثر براي اينكه بيشتر در لينكدين ديده شويد، براي شما آورده شده است.

۱. دوستان خود را به‌خاطر مهارت‌هايشان سفارش و تاييد (Endorse) كنيد

تاييد ديگران طي دو مرحله به انجام مي‌رسد. در ابتدا، شما يك عمل مثبت انجام مي‌دهيد و دوستتان اعلانيه‌اي از طرف شما دريافت مي‌كند و مي‌تواند به كار شما واكنش متقابل نشان دهد. هرچه تاييد و سفارش ديگري از جانب ديگران دريافت كنيد، به نفع شما است. اين‌ كار باعث جذاب‌تر شدن پروفايل شما مي‌شود و آن را براي كارفرماياني كه در پي استخدام افرادي با مهارت‌هاي خاص هستند بيشتر قابل توجه و مشاهده مي‌كند.

همچنين بسيار مهم است كه دوستان فعلي و سابق خود را از آنچه به خوبي انجام مي‌دهند آگاه كنيد. اين‌كار را از طريق ارسال پيغام‌هاي تاييد و سفارش، انجام دهيد. اين كار علاوه براين موجب مي‌شود كه در زمان تعامل با ديگران در گروه‌هاي چت قدرت بيشتري داشته باشيد.

۲. در جستجوي پيشنهادها باشيد

از درخواست پيشنهاد از سوي همكاران مورد اعتمادي كه مي‌شناسيد و مي‌دانيد با كار شما آشنايي دارند هراسان نباشيد. اگر مي‌خواهيد موفق باشيد، بايد فعال باشيد. مستقيما درخواست پيشنهاد كنيد. اغلب افراد اگر به مهارت‌ها و توانايي‌هاي شما به عنوان يك مختصص اطمينان داشته باشند از ارائه‌ي پيشنهاد استقبال خواهند كرد. تنها كاري كه براي جبران بايد انجام دهيد تاييد و سفارش متقابل مهارت‌هاي آنها است.

در قبال اظهارانديشه متخصصينهايي كه در مورد ديگران مي‌كنيد كاملا صادق باشيد. اگر در اين زمينه درستكار نباشيد، ديگران نيز در آينده همين رفتار را با شما خواهند كرد.

۳. راخبار تخصصيه خود را تكميل كنيد

راخبار تخصصيه‌ي شما مثل ويترين مغازه در پروفايل شما محسوب مي‌شود. اين اولين چيزي است كه هر بازديدكننده با آن مواجه مي‌شود. راخبار تخصصيه‌ شامل يك معرفي كوتاه از توانمندي‌هاي شما و علت حضور شما در لينكدين است. آن را مختصر و مفيد تهيه كنيد. علاوه بر اين، ظاهر اول شخص را بايد هميشه حفظ كنيد. اين راخبار تخصصيه يك درخواست كار نيست. بنابراين همان‌طور كه از ورود افراد ديگر به قلمرو خود استقبال مي‌كنيد، آن را شخصي نگاه داريد.

۴. لينكدين خود را به ديگر حساب‌هايتان در شبكه‌هاي مجازي متصل كنيد

لينكدين خود را به فيد خبري حساب رسمي و حرفه‌اي توييترتان متصل كنيد.  شما مي‌خواهيد كه با فالوررهاي خود در پلتفرم‌هاي چندگانه و مختلف در ارتباط باشيد، چرا كه هدف اصلي در لينكدين اين است كه هرچه بيشتر با افراد مختلف در ارتباط باشيد. با افزايش تعداد ارتباطات خود، مي‌توانيد در ديد افراد غريبه بيشتر به چشم آييد. تمركز شما در اين پلتفرم بايد روي ايجاد شبكه‌ي بزرگ‌تري از هر تعداد مخاطب ممكن قرار داشته باشد.

۵. فهرست "افرادي كه شايد بشناسيد" را مرور كنيد

فهرست افرادي كه احتمالا مي‌شناسيد موتور جستجوي لينكدين محسوب مي‌شود و شيوه‌ي پيشنهاددهي آن، يا براساس ارتباط مخاطبان مشترك يا از طريق تطبيق برخي خصيصه‌هاي يكسان عمل مي‌كند. مثل پيشنهاد دوستي به دو فردي كه در يك مدرسه مشترك تحصيل كرده‌اند. گاهي اوقات اين بخش را مرور كنيد، شايد با فرد آشنايي برخورد كرديد.

برقراري ارتباط جديد با افراد جديد را ادامه دهيد و تعداد ارتباطات خود را گسترش دهيد. اين كار باعث مي‌شود تا با افراد بيشتري آشنايي پيدا كنيد.

هميشه فعال باشيد

اين پنج نكته مي‌توانند به برقراري ارتباط شما با افراد بيشتر و ديده شدن بيشتر در لينكدين كمك كنند. رمز موفقيت اصلي در لينكدين اين است كه هميشه فعاليت خود را حفظ كنيد. به گروها بپيونديد و از اين طريق ميزان بازديد از پروفايل خود را افزايش دهيد. از اين نكته‌ها استفاده كنيد و گسترش حساب لينكدين خود را به يك اولويت كاري تبديل كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات