نگاهي نزديك به خانه ۱۵ ميليون دلاري يوتيوبرها در استراليا

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يك خانه‌ي ۱۵ ميليون دلاري توسط يوتيوبرها خريداري شده است و به ضبط و پخش ويديو و تلاش دائمي براي تبديل شدن به اينلفوئنسرهاي اين شبكه اختصاص دارد.
تبليغات

يكي از مناطق مشهور حاشيه‌ي شهر سيدني، Darling Point نام دارد. اين منطقه به‌خاطر آب‌وهواي عالي و مناظره خيره‌كننده، يكي از بهترين مكان‌هاي گذران دوران بازنشستگي براي افراد ثروتمند است. صرف‌انديشه متخصصين از تمامي امكانات و ظاهر خيره‌كننده‌ي دارلينگ پوينت، اين منطقه به‌تازگي ميزبان چند شهروند جديد بوده است. اين شهروندان افرادي شناخته‌شده در دنياي استريم ويديو هستند.

آنها افراد مشهور و ثروتمند شبكه‌هاي اجتماعي نيستند. افرادي كه با تصاوير و ويديوهاي جذاب از برندهاي بزرگ، سعي در كسب درآمد هرچه بيشتر دارند. آنها سياست‌مدار يا افراد شناخته‌شده‌ي دنياي تجارت نيز نيستند. اين گروه ۵ نفره‌ي خاص، متخصصان مشهور يوتيوب و سرويس استريم بازي twitch هستند. خانه‌اي كه اين ۵ نفر در آن وارد شده‌اند، يك ساختمان ۵ طبقه به ارزش ۱۵ ميليون دلار استراليا (حدود ۱۱ ميليون دلار آمريكا) است.

در نگاه اول شايد اين خانه يك «خانه‌ي بازي» مخصوص گيمرهاي حرفه‌اي به‌انديشه متخصصين برسد كه براي زندگي در كنار يكديگر و يادگيري هرچه بيشتر بازي‌ها طراحي شده؛ اما اين خانه كمي متفاوت است. ساكنان اين خانه، گيمرهاي حرفه‌اي نيستند. آنها گيمرهاي معمولي با فالورهاي ميليوني در يوتيوب و توييچ هستند. تهيه‌ي اين خانه و اسكان اين ۵ نفر، يك همكاري بين شركت بزرگ بازي‌هاي ويديويي با نام NRG Esports و تيم مديريتي Click است.

اين خانه با نام Click House شناخته مي‌شود و اين امكان را به تيم اينفلوئنسرهاي اين گروه مي‌دهد تا ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته با هم زندگي و كار كنند. اين زندگي، همكاري بين آنها را افزايش داده و اينفلوئنسرهاي دنياي بازي را به سوپراستار تبديل خواهد كرد.

شايد اين خانه، روياي بسياري از يوتيوبرها باشد. درواقع اين خانه شبيه به مزدي براي سال‌ها كار دشوار آنها است. فرصتي كه بتوانند با دوستان خود در يك قصر زندگي كنند. ويديوهاي موجود از اين خانه در يوتيوب، اين تصور را ايجاد مي‌كند كه خانه پر از افرادي پرانرژي و خوشحال است كه تمام روز را به بازي كردن مي‌گذرانند؛ اما واقعيت پشت صحنه اين است كه كار اين ساكنان، تازه شروع شده است.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

منطقه‌ي دارلينگ پوينت در سيدني

در داخل اين خانه، ساعت‌هاي زيادي به ساختن و ويرايش كردن محتوا براي ميليون‌ها طرفدار پرشور يوتيوب، گذرانده مي‌شود. برخي از اين افراد حتي وقت تفريح يا ورزش هم ندارند و برخي ديگر نيز مانند شغل‌هاي رسمي بايد ساعت ورود و خروج خود را ثبت كنند. به‌هرحال كسب درآمد بالا از اينترنت روياي بسياري از افراد است. البته اين كار نيز هزينه‌هاي خود را دارد و در كليك هاوس نيز همين اتفاق مي‌افتد.

اين خانه براي يوتيوبرهاي بازي‌هاي ويديويي خريداري شده است

جكسون رايان، نويسنده‌ي سينت يك روز را در اين خانه گذرانده تا مصاحبه‌اي با ساكنان آن داشته باشد. او پيش از رفتن به كليك هاوس، خود را براي يك روز پرشور و پر از سروصدا و هيجان آماده كرده است. به بيان ديگر او انتظار محيطي شبيه سيرك را از اين خانه داشته اما با فضايي شبيه به يك جزوه رايگانخانه مواجه شده است.

عمارت Fortnite

بازي فورتنايت اين روزها سهم زيادي از ترافيك اينترنت و سرويس‌هاي استريم را به خود اختصاص داده است. بسياري از كودكان در سرتاسر جهان بلافاصله هر روز صبح يا به اين بازي مي‌پردازند يا ويديوهاي گلچين از مسابقات آن را تماشا مي‌كنند. در اين بازي به‌طور خلاصه ۱۰۰ بازيكن داخل يك زمين بازي بسيار بزرگ وارد مي‌شوند و تا زماني بازي مي‌كنند كه تنها يك نفر در اين زمين زنده بماند. Fortnite امروز به يك پديده‌ي جهاني تبديل شده است.

مرجع متخصصين ايران Fortnite / فورتنايت

نمايي از باري Fortnite

يوتيوب، بازوي قدرتمند گوگل در بخش استريم ويديو، ماهانه حدود ۱.۸ ميليارد متخصصد دارد. توييچ،‌ سرويس استريم زنده‌ي آمازون است كه در ماه سپتامبر، آمار تماشاي ۱۰۰ ميليون ساعت محتوا را ثبت كرد. براي بسياري از ستاره‌هاي بزرگ يوتيوب، انتشار محتوا در اين سرويس يك شغل دائمي با درآمد بالا است. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۷،  Felix Kjellberg صاحب كانال مشهور يوتيوبي PewDiePie با ۶۷ ميليون فالور، درآمدي حدود ۱۲ ميليون دلار كسب كرد.

اندي ميلر كارآفرين مشهور آمريكايي و هم‌بنيان‌گذار NRG Esports بوده كه به‌خوبي پتانسيل بازار استريم بازي‌هاي ويديويي را درك كرده است. سازمان او شامل تيم‌هايي براي انجام مشهورترين بازي‌هاي رقابتي مانند اورواچ، كانتر استرايك، گلوبال آفنسيو و راكت ليگ است. با افزايش استقبال از فورتنايت، او و تيمش تصميم گرفتند تا راهي براي اضافه كردن آن به كارنامه‌ي خود پيدا كنند. ميلر معتقد است فورتنايت بازي جذابي است اما با بازي‌هاي حرفه‌اي مانند اورواچ تفاوت‌هاي زيادي دارد.

ميلر پس از اين كه ويديوهاي يوتيوبر مشهور استراليايي فورتنايت يعني Muselk را مشاهده كرد، به اين فكر افتاد كه او و گروه اينفلوئنسرهاي كليك را با تيمش همكار كند. برنامه‌هاي او در ماه گذشته نهايي شده و اين تيم ۵ نفره در دارلينگ پوينت به هم ملحق شدند. اگرچه در اين برنامه فورتنايت در ارجحيت قرار داشت اما پس از مدتي پتانسيل انواع ديگر محتوا نيز براي ميلر و تيمش روشن شد.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

ورودي خانه‌ي يوتيوبرها

نودل

كليك هاوس در بين چند خانه‌ي ميليون دلاري در اين منطقه قرار دارد. اين خانه از بيرون بسيار موقر به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. درواقع طراحي نماي خارجي بيشتر كلاسيك است و شباهتي به محل زندگي چند نفر از ساكنان مدرن دنياي استريم ندارد.

جكسون در مورد اولين ورود به اين خانه مي‌گويد كه صداي زيادي از داخل خانه شنيده نمي‌شود. خبري از صداي موسيقي يا تلويزيون نيست و هرازگاهي تنها يك صداي مبهم از اتاق‌هاي طبقه‌هاي بالا به گوش مي‌رسد. درواقع اين خانه تاحدودي ساكت و بي‌سروصدا است.

به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد هيچ‌كدام از آنها استفاده‌ي زيادي از آشپزخانه داشته باشند

طبقه‌ي اول متعلق به PrestigeClips با نام واقعي ماركوس است. او سيستم مخصوص گيمينگ خود را در اين طبقه پياده كرده است. افق ديد ماركوس، قايق‌هاي شناور در سيدني هاربر هستند. اينجا مكاني مناسب براي ساختن ويديوهاي گلچين براي ۴.۲ ميليون فالور يوتيوب است. 

يك طبقه پايين‌تر، يك استخر تعبيه شده كه در پاييز، برگ‌هاي درختان روي سطح آب آن را پوشانده‌اند. آشپزخانه در همين طبقه قرار دارد و كثلين بلستن معروف به Loserfruit در آن مشغول به كار با لپتاپ روي يك ميز گرد چوبي است. جكسون از او سوال مي‌پرسد كه آيا كسي از آشپزخانه هم استفاده مي‌كند؟ بلستن مي‌گويد ديگران به جز او،‌ شايد تنها براي پخت نودل از اين فضا استفاده كنند.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

استخر تفريحي كه اختمالا اسنتفاده‌ي زيادي از آن نمي‌شود

روزهاي ۱۴ ساعته

در اتاق‌خواب اصلي، خورشيد از پنجره‌ها به داخل مي‌تابد. اليوت واتكينز در گوشه‌اي از اين اتاق خواب است و از نور ايجادشده دوري مي‌كند. او در حال كار است و تنها به نور ساطع شده از دو مانيتور سيستمش نياز دارد. واتكينز ۲۳ ساله، همان حساب متخصصي موسلك است. او ۷ ميليون مشترك يوتيوب دارد و يكي از شناخته‌شده‌ترين يوتيوبرهاي استراليا است.

واتكينز در ۶ سال گذشته، ويديوهايي از خودش در حال بازي بازي‌هاي چندنفره‌ي سبك شوتر همچون تيم فورترس 2 و اورواچ ضبط و پخش كرده كه در مجموع بيش از ۲ ميليارد بار ديده شده‌اند. اين روزها اكثر محتواي او از بازي فورتنايت ضبط مي‌شوند. اين يوتيوبر در سال ۲۰۱۶ گروه كليك را با هدف جذب و پرورش استعدادهاي استراليايي يوتيوب تاسيس كرد. درواقع اين خانه با تلاش واتكينز و تيمش در جمع كردن اينفلوئنسرها تاسيس شده است.

واتكينز از ۱۰ صبح تا ۲ نيمه‌شب به ساخت و ويرايش ويديو مشغول است

در زمان بازديد جكسون،‌ واتكينز در حال آماده‌سازي يك ويديوي جديد براي كانالش است. اتاق او بزرگ اما تقريبا خالي است و تنها يك تخت‌خواب و يك كمد لباسي بزرگ در آن قرار دارد. واتكينز پلاك طلايي كانال يوتيوبش را روي ديوار نصب كرده كه نشان‌دهنده‌ي يك ميليون مشترك فعال است. از ابتداي سال ۲۰۱۸،‌ تعداد مشتركان كانال او افزايش ۲۵۰ درصدي داشته است.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

اليوت واتكينز در حال ضبط ويديو

اين رشد سريع در تعداد مشتركان يوتيوب، اصلا آسان نيست. واتكينز مي‌گويد روزانه حداقل ۱۴ ساعت به كار در يوتيوب اختصاص مي‌دهد. اكثر يوتيوبرهايي كه او مي‌شناسد، همين‌قدر سختكوش و با پشتكار هستند. او مي‌گويد تقريبا هر روز از ساعت ۱۰ صبح به فيلمبرداري، ويرايش ويديوها، آماده‌سازي تصاوير و كارهاي ديگر مي‌پردازد و تا ساعت ۲ نيمه‌شب نمي‌خوابد.

واتكينز حتي در زمان‌هايي كه استراحت‌هاي يك هفته‌اي دارد، باز هم از انتشار به‌موقع ويديوها اطمينان حاصل مي‌كند. او معتقد است اگر هر روز محتوا منتشر نكند، افت قابل توجهي در تعداد مشتركان خواهد داشت. قطعا اين سبك زندگي براي سلامتي مضر است اما واتكينز ظاهرا اشكالي از لحاظ سلامتي ندارد. او خودش را كمي چاق توصيف مي‌كند اما از خوردن غذاهاي ناسالم اجتناب مي‌كند. واتكينز دوست دارد كه زمان بيشتري به ورزش باشگاهي اختصاص دهد اما اين كار، روزانه ۳ ساعت از كار او را مختل مي‌كند؛ در نتيجه هنوز برنامه‌ي منظمي براي آن ندارد.

واتكينز در مورد استرس در شغلش مي‌گويد:

يكي از بخش‌هاي اين شغل كه آن را بسيار پراسترس مي‌كند و عموما توسط افراد بيش از اندازه مهم انگاشته مي‌شود، بازخورد زنده و لحظه‌اي كارايي محتوا است. اين حالت شبيه به آن است كه هر دقيقه، يك گزارش مطالعه بازدهي از رئيس خود دريافت كنيد.

علاوه بر فشار مخاطبان، استانداردهاي شخصي نيز به آنها فشار وارد مي‌كنند

اما فشار كاري آنها تنها خارجي نيست. با كمي دقت در روش كاري واتكينز متوجه مي‌شويم كه او خودش، مقدار زيادي استرس را براي رسيدن به استانداري مشخص به خود وارد مي‌كند. او تعداد مشتركان كانال و افزايش و كاهش آنها را به‌صورت زنده در يك صفحه‌نمايش جدا نظارت مي‌كند. در واقع او مي‌تواند به‌صورت لحظه‌اي، بازدهي و جذب مخاطب يك ويديوي خاص را تخمين بزند.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

ويديوهاي كانال واتكينز

اين يوتيوبر حرفه‌اي معتقد است اگر شما زياد تلاش نكنيد، حتما فرد ديگري هست كه با كمال ميل بيش از شما تلاش خواهد كرد. اگر تلاش‌تان كاهش پيدا كند، حتما رقيبي وجود دارد كه براي جذب مخاطبان شما جدي است و موفق هم خواهد شد.

ساعت كار رسمي

در بخش ديگري از اين داستان، Crayator قرار دارد. او يك متخصص بااستعداد توييچ و يوتيوب است. اگرچه او شهرت واتكينز را ندارد اما رشد مشتركانش در چند وقت اخير مناسب بوده است. او با يك كلاه نقابدار برعكس و چهره‌اي جوان، ظاهري مدرن دارد اما يك سبيل خاص شبيه به چهره‌هاي مردان ابتداي قرن بيستم، چهره‌ي او را داراي پارادوكس كرده است.

كراياتور در طبقه‌ي سوم و در يكي از اتاق‌ها پشت درب‌هاي بسته مشغول استريم كردن نسخه‌‌ي بتا كال آو ديوتي براي ۱۸۴ هزار متخصص كانال توييچ خود است و صداي فريادهايش از پشت درب به گوش مي‌رسد. صداي اين يوتيوبر و رفتارهاي او، همان‌چيزي است كه عموما از سوپراستارهاي ويديوهاي اينترنت در سر داريم؛ پرصدا، پرجنب‌وجوش و جذاب.

پس از تمام شدن استريم كراياتار (با نام واقعي نيثان ريان)، جكسون با او مصاحبه‌اي مي‌كند و متوجه مي‌شود كه اصلا شبيه به شخصيتش در يوتيوب نيست. اگرچه او ساعت‌ها براي استريم ويديو فرياد مي‌زند اما در صحبت معمولي،‌ فردي آرام و فروتن است. او كه ظاهري شاد دارد، با جزئيات تمام از علاقه‌اش به توليد محتوا مي‌گويد. او وقتي متوجه شد كه گروه كليك در صدد همكاري با ان‌آر‌جي است، بسيار خوشحال شد.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

ميز كار نيثان ريان

ريان از اينكه به يك تيم ورزش‌هاي الكترونيك مانند ان‌آر‌جي ملحق شده بسيار خوشحال است. او هم مانند واتكينز معتقد است كه كارشان هميشه آسان نيست و اشكال اصلي، رقابت كردن با خود است. او مي‌گويد وقتي تفريح را به شغل تبديل كنيم، هميشه تلاش براي بهتر شدن در ذهن ما وجود دارد.

ريان ساعات مشخصي براي كار دارد تا از خستگي زياد جلوگيري كند

مخاطبان ريان در شبكه‌هاي مختلف، هميشه تشنه‌ي محتواي بيشتر هستند. اگر او براي يك استريم زمان‌بندي شده حاضر نشود يا تعداد محتوايش كاهش پيدا كند، نگراني مخاطبانش زياد شده و سوال‌ها شروع مي‌شوند. آنها مي‌خواهند بدانند كه ريان كجا رفته است؟ چه زماني بر مي‌گردد؟ اين اتفاق براي اكثر توليدكنندگان محتوا مي‌افتد. وقتي آنها به‌حدي از بازديدكنندگان و مخاطبان برسند، اين تعهد ايجاد مي‌شود. آنها نه‌تنها به پلتفرم خود، بلكه به مخاطبان نيز متعهد مي‌شوند.

ريان در مورد اين تعهد مي‌گويد:

من احساس مي‌كنم كه در بخش زمان‌بندي و انتشار محتوا بايد به مخاطبانم احترام بگذارم. تماشاچيان افرادي هستند كه از محتواي شما لذت مي‌برند و در نهايت به شما پول پرداخت مي‌كنند.

ريان ساعت ۵ بعدازظهر كار را تمام مي‌كند و به كارهاي شخصي مي‌رسد. او در اين عمارت ۱۵ ميليون دلاري به تماشاي نتفليكس يا گشت‌وگذار در شبكه‌هاي اجتماعي خود مي‌پردازد. او مي‌گويد كه اين زمان استراحت، به او بسيار كمك كرده تا از كار بسيار زياد، خسته و دلزده نشود.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

چشم‌انداز زيباي طبقه‌ي اول به سمت سيدني هاربر

الگوريتم

واتكينز معتقد است كار در يوتيوب در ابتدا اين حس را ايجاد مي‌كند كه كمي استراحت، اشكال ندارد. اما پس از مدتي متوجه مي‌شويد كه اشكال‌هاي زيادي در اين استراحت وجود دارد. دليل اصلي نيز الگوريتم هميشه فعال اين شبكه است. منظور از الگوريتم همان كدهايي هستند كه به متخصصان، محتوا را ديكته مي‌كنند. سيستم، يوتيوبرهاي در حال رشد را شناسايي كرده و ويديوهاي آنها را براي مخاطبان بيشتري پخش مي‌كند.

اين الگوريتم، ثبات در انتشار ويديو را باارزش مي‌داند. به‌همين دليل، بسياري از توليدكنندگان محتوا مانند واتكينز، اين احساس را دارند كه بايد هر روز يك ويديوي جديد ساخته و منتشر كنند. او در اين مورد مي‌گويد:

الگوريتم يوتيوب مرگبار است. طبيعت اين الگوريتم مانند يك هيولا است. يوتيوب يعني هميشه حاضر باشي، هميشه جذاب باشي و در نهايت، به‌عنوان يك حساب متخصصي هميشه زنده شناخته بشوي. شايد اين الگوريتم نياز به كمي اصلاح دارد.

الگوريتم يوتيوب شما را به توليد محتواي زياد و منظم تشويق مي‌كند

صحبت‌هاي واتكينز و ريان، اشتراك‌هاي زيادي دارد. البته ريان به‌تازگي وارد اين كار شده و تمايل زيادي به پيشرفت دارد. از طرفي واتكينز مدت زيادي را به اين سبك زندگي اختصاص داده است. واتكينز ۲۳ سال دارد و به فكر چگونگي گذران زندگي پس از يوتيوب است. در واقع او آماده است تا مقداري كم، پايش را از روي پدال گاز توليد محتوا بردارد. اين خانه‌ي بازي فرصتي براي او فراهم آورده تا براي آينده برنامه‌ريزي كند و البته، به سلامت روانش نيز كمك بكند.

درواقع او ترجيح مي‌دهد كه هر روز به فكر ساختن ويديوهاي فورتنايت نباشد. او تمايل دارد تا كار در يوتيوب را به ۵۰ درصد مقدار كنوني كاهش داده و وقت بيشتري را به خودش و تيم كليك اختصاص دهد.

مرجع متخصصين ايران يوتيوب

با افزايش خبرها در مورد خستگي بيش‌ازحد و دلزدگي يوتيوبرها، تصميم واتكينز براي كاهش فعاليت، عقلاني به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. واقعيت در مورد اين افراد آن است كه با كار بيشتر، مورد توجه الگوريتم قرار مي‌گيرند و محبوب‌تر مي‌شوند. اين افزايش محبوبيت موجب تلاش و كار بيشتر مي‌شود. سوال اين است كه اين فرآيند چه زماني متوقف خواهد شد؟ واتكينز معتقد است اين روند تمامي ندارد؛ چرا كه هيچ‌گاه كار شما با يوتيوب تمام نمي‌شود.

پلتفرم Creator Academy يوتيوب، توليدكنندگان را به توجه به سلامت شخصي دعوت مي‌كند

نكته‌ي جالب توجه در مورد يوتيوب اين است كه اين سرويس، خدماتي را براي يادگيري به متخصصان و توليدكنندگات محتوا تحت عنوان Creator Academy عرضه كرده است. در اين پرتال الكترونيك، انواع يادگيري‌ها به متخصصان داده مي‌شود و برخي از آنها نيز مخصوص سلامت طراحي شده‌اند. در اين دوره‌ها نكاتي به تهيه‌كنندگان گفته مي‌شود تا در كنار توليد محتوا، به سلامت خود نيز توجه كنند. اين دوره‌هاي يادگيريي به توليدكنندگان پيشنهاد مي‌كند كه دقيقا مانند يك كار رسمي براي خود ساعات مشخص فعاليت داشته باشند.

تلاش مداوم براي پيشرفت

جكسون پيش از ورود به اين خانه انتظار يك محيط شلوغ با انرژي بيش‌ازحد از جواناني ۲۰ ساله را داشته است. اما او پس از ديدن اين محيط، تنها يك فضاي بسيار بزرگ كاري روبرو شده است. برخلاف محتواي پرانرژي و پر از جنب‌وجوشي كه در اين خانه منتشر مي‌شود، خود خانه بي‌رنگ و بي‌روح به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. ساكنان اين خانه پشت ميزهاي كاري مخصوص خود به ساختن و ويرايش ويديو مشغول هستند و هيچ فعاليت خارق‌العاده‌اي انجام نمي‌دهند. آنها كاري يكنواخت را هر روز انجام مي‌دهند: ساخت و استريم ويديو.

مرجع متخصصين ايران زندگي يوتيوبرها

نمادهايي از بازي فورتنايت در كليك هاوس

دكتر جاناتان هاتچينسون استاد ارتباطات الكترونيك دانشگاه سيدني در مورد اين سبك زندگي تحقيق كرده است. از انديشه متخصصين او، سبك زندگي نمايش داده شده در تصاوير ويديويي نمي‌تواند نمايي واقعي از زندگي يك يوتيوبر را نشان دهد. او در اين مورد مي‌گويد:

شما تنها تصاوير جذاب را در يوتيوب مي‌بينيد؛ اما نمي‌دانيد كه چه مقدار تلاش نيروي انساني براي ساختن اين محتوا صرف شده است.

زندگي يوتيوبرها اصلا شبيه شخصيت آنها در اينترنت نيست

در اين ميان نقل مكان به خانه‌اي كه احتمالا همه‌ي كارهاي شما در آنجا به محتوايي در يوتيوب تبديل شود، مرزها را جابه‌جا كرده و حجم كاري را نيز افزايش خواهد داد. در اين موقعيت احتمال خستگي بيش‌ازحد و دلزدگي بيشتر مي‌شود. البته حداقل براي واتكينز كه روزانه ۱۴ ساعت به اين كار مشغول است، اين شرايط اشكال خاصي ندارد. او به اشتراك محتوا از بخش‌هاي ديگر زندگي نيز علاقه‌مند است.

به‌هرحال مشاهده‌ي زندگي اين يوتيوبرها، تصوير ديگري را از موفقيت و درآمد بالا در اينترنت نمايان مي‌كند. نكته‌اي كه در پشت تصاوير جذاب و تيترهاي خيره‌كننده‌ي ويديوهاي اين افراد نهفته است. در واقع ساكنان اين خانه، متناقض زندگي الكترونيك خود هستند. آنها فروتن، ساكت و حتي گوشه‌گير هستند. نكته‌ي مهم اين است كه آنها نمي‌توانند از اين تردميل پياده شوند؛ مبادا كسي جايگاهشان را در اينترنت تصاحب كند.

هميشه آرزو داشتم يوتيوبر شوم

واتكينز در مورد حرف‌هاي كليشه‌اي كه اين روزها رواج يافته نيز اظهارانديشه متخصصين مي‌كند. او مي‌گويد:

هر كسي مي‌تواند اين كار را انجام دهد. همه هم مي‌خواهند آن را انجام دهند. زماني جمله‌ي كليشه‌اي اين بود كه «مي‌خواهم فضانورد شوم» يا «مي‌خواهم آتش‌نشان شوم». امروز همه مي‌گويند «مي‌خواهم يوتيوبر شوم».
مرجع متخصصين ايران استريم بازي روي ويندوز ۱۰

يك دهه پيش، عنوان شغلي‌اي به‌ نام يوتيوبر وجود نداشت. پس از آن به دوراني رسيديم كه با موبايل‌هاي هوشمند، هر محتوايي را از هر توليدكننده‌اي زير انگشتانمان داريم. امروز نسل جديدي از كودكان به‌وجود آمده‌اند كه مي‌‌خواهند از زندگي خود به دنياي الكترونيك بروند. آنها تحت تاثير متخصصان خلاقي همچون موسلك، لوزرفروت و كراياتار هستند.

در دنياي امروز، در سرتاسر جهان چشمان متخصصان به صفحات نمايش چسبيده است. در اثر اين تغيير، افرادي پيدا مي‌شوند كه به سرتاسر جهان سفر مي‌كنند، بازي‌هايي كه دوست دارند بازي مي‌كنند و در يك سبك زندگي شاهانه با بهترين دوستانشان زندگي مي‌كنند. به‌گفته‌ي هاتچينسون اين يك هويج بزرگ است كه در برابر چشمان ما قرار دارد.

تمايل و تقاضاي متخصصان براي محتوا هيچ‌گاه سيراب نمي‌شود

نكته‌ي قابل توجه اين است كه تمايل و درخواست براي محتوا هيچ‌گاه سيراب نمي‌شود. هميشه هم محتوايي بيشتر براي توليد وجود دارد. البته اينكه توليد اين نوع محتوا شغل است يا خير، جاي مباحثه دارد؛ اما براي اعضاي كليك هاوس، اين روشي براي كسب درآمد است و آنها نمي‌توانند آن را متوقف كنند. در واقع اين فضا آن‌قدر رقابتي است كه نمي‌توان دكمه‌ي توقف يا انصراف آن را فشار داد. اين عدم توقف حتي به‌معناي آن است كه آنها نمي‌توانند از نتيجه و دستاورد اين كار زياد خود، يعني خانه‌ي ميليون دلاري، به‌اندازه‌ي كافي بهره‌برداري كنند.

واتكينز در نهايت مي‌گويد:

اين كار مانند ورزش كردن است. البته ظاهر آن با ورزش متفاوت است اما مانند ورزشكاران بايد با طلوع خورشيد كار خود را شروع كنيم.

انديشه متخصصين شما چيست؟ آيا اين خانه‌ي ميليون دلاري براي اين يوتيوبرها لذتي به همراه دارد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات