آمازون در واكنش به افزايش تقاضا به‌‌دليل شيوع ويروس كرونا، ۱۰۰ هزار نفر نيرو استخدام مي‌كند

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمازون افزايش شديدي در تقاضاي خريد محصول تجربه مي‌كند و براي پاسخ به آن، نيروهاي خود را در انواع بخش‌ها، خصوصا انبارداري، افزايش مي‌دهد.
تبليغات

آمازون تصميم گرفته است ۱۰۰ هزار متخصص جديد در بخش انبار و تحويل كالا استخدام كند تا با نياز شديد و روبه‌افزايش متخصصان در پي شيوع ويروس كرونا هماهنگ شود. اين شركت در بيانيه‌ي جديدش اعلام كرده است از آوريل، حقوق نيروي سادهان ساعتي شاغل در ايالات متحده را نيز دو دلار به‌ازاي هر ساعت افزايش مي‌دهد.

با ورود ويروس كرونا به ايالات متحده و شيوع نگران‌كننده‌ي آن در همه‌ي نقاط جهان، بيشتر مردم حضور در خانه را به‌عنوان راهكار پيشگيري انتخاب كرده‌اند كه بسياري از متخصصان نيز آن را پيشنهاد مي‌كنند. دراين‌ميان، خريد از فروشگاه‌هاي الكترونيك همچون آمازون نيز افزايش يافته است و متخصصان حجم عمده‌اي از خريد روزمره‌ي خود را ازطريق چنين سرويس‌هايي انجام مي‌دهند. آمازون چند روز پيش به متخصصان خود اعلام كرد احتمالا در روزهاي آتي، با تأخير در تحويل كالا روبه‌رو خواهند بود و بسياري از محصولات خانگي پرطرفدار نيز در انبارها ناموجود شده‌اند.

ديو كلارك، معاون ارشد عمليات بين‌الملل آمازون، در پست وبلاگي با اعلام خبر استخدام نوشت:

جوامع متعدد تلاش مي‌كنند دورماندن از يكديگر (Social Distancing) را در وضعيت كنوني تجربه كنند. در چنين وضعيتي، فراهم‌شدن نياز روزمره با سرعت مناسب بسيار اهميت دارد؛ به‌ويژه متخصصان مسن‌تر و افراد مبتلا به بيماري‌هاي زمينه‌اي نياز بيشتري در اين حوزه دارند. ما افزايش شديد تقاضا را تجربه مي‌كنيم و درنتيجه، نياز ما به نيروي انساني با سال‌هاي گذشته تفاوت دارد.
مرجع متخصصين ايران انبار آمازون

با افزايش شيوع ويروس كرونا در جهان، محدوديت‌هاي عبورومرور و حضور در جوامع در كشورهاي متعدد اعمال مي‌شود. اغلب متخصص كارشناسان و مقام‌هاي بهداشتي در سرتاسر جهان نيز تأكيد مي‌كنند مردم تاحدممكن در خانه‌هاي خود بمانند و از حضور در محل‌هاي پرجمعيت خودداري كنند. دراين‌ميان، بسياري از كسب‌وكارها مانند رستوران‌ها و سالن‌هاي سينما هم تعطيل شده‌اند كه خسارت زيادي براي متخصصان در هفته‌هاي آتي به‌همراه خواهد داشت.

آمازون سعي مي‌كند افرادي را به انبارهاي خود جذب كند كه به‌‌دليل تعطيلي كسب‌وكارها بيكار شده‌اند. كلارك در پايان پست وبلاگي خود نوشت آمازون از افراد يادشده استقبال مي‌كند و آن‌ها مي‌توانند تا زمان عادي‌شدن وضعيت و امكان مجدد كار براي كارفرماي اصلي، در انبارهاي آمازون مشغول به فعاليت شوند. فراموش نكنيد وضعيت كار در انبارهاي آمازون هم مي‌تواند درزمينه‌ي ابتلا به ويروس كرونا اشكال‌ساز باشد و مشخص نيست براي چنين شرايطي چه تصميم‌هايي اتخاذ خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات