آيپد پرو ۲۰۲۱ از AiP ساخت اپل براي ارائه 5G پر سرعت mmWave استفاده مي‌كند

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق اطلاعات منتشر شده، اپل در تكنولوژي ساخت AiP پيشرفت چشم‌گيري داشته است و به‌زودي استفاده از آنتن‌هاي 5G با فركانس mmWave خود را در آيپد پرو وآيفون‌ها گسترش مي‌دهد.
تبليغات

سال گذشته، اپل به‌منظور كاهش وابستگي‌اش به كوالكام و براي تأمين مودم‌هاي ارتباطي، بخش توليد مودم اينتل را با مبلغ يك ميليارد دلار خريداري كرد و مجوز استفاده از تمامي تجهيزات، پتنت‌ها و ۲۲۰۰ متخصص اينتل را به‌دست آورد. از آن زمان شايعات متعددي از عرضه‌ي مودم‌هاي اختصاصي اپل منتشر مي‌شود تا اينكه در نهايت، اپل در ماه گذشته در مراسمي موسوم به Hi Speed از چهار آيفون به‌عنوان اولين محصولات مبتني‌بر 5G خود، رونمايي كرد و نكته‌ي جالب اين است كه اپل در هر ۴ آيفون از آنتن‌هاي ارتباطي خود به‌منظور ارائه‌ي 5G استفاده كرده است. حال بر اساس اخبار منتشرشده، اين امر قرار است گسترده‌تر شود و حتي آيپد پرو را نيز در بر گيرد.

مرجع متخصصين ايران آيپد پرو 5G

طبق اطلاعات منتشرشده از وب‌سات DigiTimes، مدل‌هاي پيشرفته آيپد پرو در سال آينده‌ي ميلادي از 5G با فركانس بسيار پر سرعت mmWave همراهي خواهند كرد. شايعات متعدد حاكي از آن است كه اپل قصد دارد سال آينده آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي و آيپد ميني ۱۱ اينچي را با نمايشگرهاي ميني LED روانه‌ي بازار كند و گزارش‌هاي امروز، موفقيت اپل در توسعه ماژولmmWave AiP، براي استفاده در آيفون‌ و آيپد پرو در سال ۲۰۲۱ را خاطرنشان مي‌كنند.

به‌گفته‌ي اين منابع، خودكفايي در طراحي و توسعه ماژول‌هاي AiP (آنتن در پكيج)، به اين معني است كه محصولات بالارده‌ي آيپد در سال ۲۰۲۱، ممكن است با فناوري موج‌هاي ميلي‌متري (mmWave) همراه باشند و انتظار مي‌رود كه مدل‌هاي جديد آيپد باتوجه‌به ويژگي‌هاي پيشرفته و هزينه‌ي بالاي مودم‌هاي 5G، با افزايش ارزش مواجه شوند.

mmWave يا موج‌هاي ميلي‌متري، مجموعه‌اي از فركانس‌هاي 5G هستند كه سرعت فوق‌العاده سريع را در فواصل كوتاه به ارمغان مي‌آورند؛ اين ويژگي، آن را به گزينه‌اي ايده‌آل براي مناطق متراكم شهري تبديل كرده است. افزون‌براين، تكنولوژي 5G با فركانس زير ۶ گيگاهرتز نيز وجود دارد كه به‌طور كلي از mmWave كند تر است؛ اما سيگنال‌هاي گسترده‌تر با طول موج‌هاي بيشتري ايجاد مي‌كند كه آن را براي مناطق حومه‌اي و روستايي به انتخاب بهتري تبديل كرده است. ناگفته نماند كه مدل‌هاي آيفون ۱۲ در ايالات متحده به‌طور انحصاري از mmWave همراهي مي‌كنند و انتظار مي‌رود در سال آينده، به‌صورت گستره‌تري از اين فناوري در آيفون‌ها استفاده شود.

منبع يادشده ادعا مي‌كند كه آخرين تلاش اپل در زمينه توليد ماژول‌هاي AiP، نشان مي‌دهد كه اپل به يك قدم روبه جلو براي توسعه‌ي ماژول‌هاي RF جلويي (RF-FEM) دست يافته است و با سرعت به سمت هدف نهايي خود به‌منظور تأمين مودم ارتباطي محصولاتش حركت مي‌كند. طبق گفته‌هاي مينگ-چي كو، توليد نمايشگرهاي ميني LED در سه‌ماهه‌ي چهارم ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و اولين آيپدهاي مجهز به اين نمايشگرها در نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد و گفته‌هاي ديجي‌تايمز نيز آن را تأييد مي‌كنند. بااين‌اوصاف، انتظار مي‌رود كه نسل آينده‌ي آيپد پرو با صفحه‌نمايش ميني LED و نسل پنجم شبكه‌ي موبايل (5G) نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ معرفي شوند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات