اينستاگرام غيرفعال‌سازي نمايش لايك را ‌به‌صورت آزمايشي ممكن كرد

پنج‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اينستاگرام آزمايش محدود جديدي را آغاز كرده است تا سه گزينه به متخصصان ارائه دهد. به واسطه‌ي اين گزينه‌ها، متخصصان مي‌توانند لايك‌هاي عمومي را پنهان كنند يا تصميم‌به ادامه‌ي ديدن آن‌ها بگيرند.
تبليغات

اينستاگرام (Instagram) آزمايش جديدي را آغاز كرده است كه در قالب آن به متخصصان امكان مي‌دهد كنترل بيشتري روي نمايش تعداد لايك در پست‌ها داشته باشند. آن‌طور كه ورج گزارش مي‌دهد، اينستاگرام به گروه كوچكي از متخصصان در سطح جهان سه گزينه براي نمايش تعداد لايك ارائه مي‌دهد: مخفي‌شدن تعداد لايك پست تمامي حساب‌هاي متخصصي، غيرفعال‌سازي نمايش لايك‌ها براي پست‌هاي خودشان يا حفظ تجربه‌ي اصلي اينستاگرام.

اينستاگرام مي‌گويد روي قابليت مشابهي براي فيسبوك كار مي‌كند، اما هنوز جزئيات اين قابليت را در فيسبوك ارائه نداده است.

اينستاگرام از مدتي پيش آزمايش اوليه‌اي براي پنهان‌سازي تعداد لايك پست‌هاي برخي متخصصان خاص در سراسر دنيا آغاز كرد. در آن آزمايش، متخصصان نمي‌توانستند تغييري در نوع نمايش تعداد‌ها ايجاد كنند و بايد به آنچه كه اينستاگرام اعمال كرده بود راضي مي‌شدند. اينستاگرام در آن زمان به متخصصان گفت هدفش از پنهان كردن تعداد لايك‌ها اين است كه مردم روي تصاوير و ويدئو‌هاي به‌اشتراك‌گذاشته‌شده متمركز شوند، نه تعداد لايك‌ پست‌ها.

اينفلوئنسرهاي اينستاگرام در ابتدا نگران شدند كه پنهان‌سازي تعداد لايك‌ها قرارداد آن‌ها با برندها را متأثر كند، چون نرخ تعامل با پست‌هاي آن‌ها به‌صورت عمومي در دسترس قرار نمي‌گرفت؛ اما چنين اتفاقي نيافتاد، چون اينفلوئنسرها توانستند تعداد پست‌هاي خودشان را ببينند و آن‌ها را با شركاي تجاري در ميان بگذارند. ارائه‌ي تجربه‌اي شخصي‌سازي‌شده احتمالا درست‌ترين مسير براي اينستاگرام باشد. به‌لطف آزمايش جديد، كساني كه علاقه‌اي به ديدن تعداد لايك ندارند مي‌توانند به‌راحتي آن‌ها را پنهان كنند و كساني كه نمايش تعداد لايك را اتفاق مثبتي مي‌دانند مي‌توانند لايك‌ها را ببينند.

فيسبوك در سال ۲۰۱۹ آزمايش اوليه‌ي پنهان‌سازي تعداد لايك را آغاز كرد. آن آزمايش لايك، ري‌اكشن و تعداد بازديد عمومي ويدئو را پنهان مي‌كرد. در حال حاضر نمي‌دانيم كه آزمايش جديد فيسبوك صرفا به لايك محدود مي‌شود يا ري‌اكشن و بازديد ويدئو را نيز در بر مي‌گيرد. آزمايش جديد فيسبوك هنوز آغاز نشده است و اين شركت قصد دارد با اطلاعاتي كه از آزمايش فعلي اينستاگرام كسب مي‌كند، تصميم‌ بهتري بگيرد و در آينده جزئيات بيشتري در دسترس قرار دهد. 

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات